PROFITIRALI: Nuklearni pregovori promovisali Beč bolje od svake reklamne kampanje!
Foto: Reuters

Sve je marketing

PROFITIRALI: Nuklearni pregovori promovisali Beč bolje od svake reklamne kampanje!

Austrija -
Pregovori, koje je ovaj put pratilo više od 500 novinara iz više zemalja sveta, imaju marketinšku vrednost od 100 miliona evra za grad Beč

BEČ - Nova runda pregovora o nuklearnom programu Irana, koja je u ponedeljak završena u Beču, ima ogromnu vrednost po glavni grad Austrije, ocenjuje ekspert za marketing Volfgang Rosam.

On je istakao da ti pregovori, koje je ovaj put pratilo više od 500 novinara iz više zemalja sveta, imaju marketinšku vrednost od 100 miliona evra za grad Beč.

Rosam ukazuje da je širom sveta prošla vest i video materijal o pregovorima u glavnom gradu Austrije, što je od ogromne vrednosti po imidž Beča.Tako su pregovori o Beči bili glavne vesti na CNN-u, BBC-u, Al Džaziri, tri najvažnije informativne televizije, a uz to je, na primer, i "Njujork tajms" u poslednje četiri nedelje 45 puta izvestio o pregovorima u Beču.

Takođe i u socijalnim medijima je ova tema bila i te kako zastupljena, i samo u proteklih pet dana na Tviteru, prema Rosamu, bilo je najmanje 58.000 "tvitova".

Austrijske vlasti očekuju da će slike koje su preko televizijskih stanica prošle svet doprineti poboljšanju već dobrog kongresnog turizma u Beču.

Inače šef austrijske diplomatije Sebastijan Kurc, prilikom prve posete Briselu od kada je stupio na dužnost, 7.januara ove godine predložio je tadašnjoj predstavnici EU za spoljnu politiku Ketrin Ešton da Beč bude domaćin pregovorima Irana i pet sila sa pravom veta u UN, kao i Nemačke.

Eštonova je prihvatila tu ponudu, nakon čega je Ministarstvo u Beču izradilo ponudu koju je prosledilo Briselu, a odluka da glavni grad Austrije bude domaćin pregovorima doneta je na minhenskoj bezbednosnoj konferenciji 31.januara.

Prva runda pregovora održana je 18.februara, a kako stavri stoje Beč će ostati domaćin i za naredne runde, pošto su pregovori produženi.

Proteklu rundu pregovora u Palati Koburg pratilo je više od 500 novinara iz čitavog sveta, a ulice oko ovog zdanja bile su pune vozila za satelitsko slanje video-materijala.

Palata Koburg je izabrana za pregovore, jer je jedan od retkih bečkih hotela, koji ispunjavaju sve bezbednosne standarde, koji nije u vlasništvu američkih lanaca.

Naime, ovaj hotel je u vlasništvu austrijskog investitora Petera Piringera, inače mecene Bečkih dečaka. Beč se u svetu smatra neutralnim terenom i već je i u prošlosti bio domaćin brojnih važnih konferencija, između ostalih i o statusu Kosova, ali i mesto za pojedinu razmenu uhvaćenih agenata.

"Činjenica je da ovde niko nikome ne gazi po nogama"; ocena je austrijskih obaveštajaca bečkom dnevniku "Prese". Iako se obaveštajne službe u Beču međusobno prate i nadziru ofanzivne neprijateljske akcije su retke. Po pravilu mnoge zemlje cene mir koji njihovi agenti imaju ovde, i oni ne žele da remete taj mir spektakularnim akcijama", navode neimenovani obaveštajci.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track