Karijeru harmonikaša zamenio trgovinskim lancem "Dis"

Društvo

Autor:

BEOGRAD - Od muzike do velikog trgovačkog lanca! Da je u Srbiji moguće poštenim radom izgraditi veliki i stabilan biznis na zdravim osnovama, koji ni recesija ne može da uzdrma, pokazuje trgovinski lanac „Dis“ iz

Zoran Tirnanić, Dis, dobro, trgovinski lanac,

BEOGRAD - Od muzike do velikog trgovačkog lanca!
Da je u Srbiji moguće poštenim radom izgraditi veliki i stabilan biznis na zdravim osnovama, koji ni recesija ne može da uzdrma, pokazuje trgovinski lanac „Dis“ iz Krnjeva kod Velike Plane.

Zašto je karijeru harmonikaša devedesetih godina zamenio trgovačkom i u čemu je ključ njegovog uspeha za Kurir govori Zoran Tirnanić, vlasnik trgovine „Dis“.

- Želeo sam da otvorim diskografsku kuću, ali devedesetih je muzika krenula u lošem pravcu, prave narodne muzike bilo je sve manje. Takav ambijent nije me činio srećnim i nisam video svoju perspektivu u muzici. Otac se već bavio trgovinom i predložio mi je da osnujemo zajedničko preduzeće. Osnovali smo preduzeće „Diskomerc“ (diskografija i komercijala). Posle deset godina sledi porodični dogovor, stvaraju se dve firme i tada nastaje „Dis“. U februaru sledeće godine slavimo 20 godina postojanja.

Posle dve decenije rada „Dis“ u svom vlasništvu ima deset velikih marketa, zapošljava 998 radnika, kojima redovno isplaćujete plate, nikome ne dugujete i likvidni ste uprkos recesiji. Kako?
- Treba biti domaćin. Trudimo se da na vreme ispunjavamo svoje obaveze i da ne budemo kočnica u lancu. Poštujemo i dobavljača i kupca i oni nam veruju. Nismo nikad jurili promet jer da jesmo, imali bismo milijardu evra prometa, ali i mnogo kredita i drugih dugovanja. Želimo prihod koji je zdrav i koji daje razvojne mogućnosti.

Pored deset marketa imate i razvijenu mrežu trgovina pod franšizom.
- U četvrtak 30. septembra otvaramo market od 4.000 kvadrata u Kragujevcu, a do kraja godine otvorićemo i deseti naš market u Požarevcu. Pored toga, imamo 326 partnera sa više od 650 objekata pod franšizom i oko 1.000 odabranih kupaca u veleprodaji. To su uspešni trgovci, domaćini, koji su sa nama prošli ove teške godine i koje izuzetno poštujemo.

Sa godišnjim prometom od 170 miliona evra, zauzimate osam odsto tržišta. Kakvi su vam dalji planovi?
- Danas je teško govoriti o planovima. Planovi postoje, ali tajming je uvek pod znakom pitanja. Naš princip je da želimo mnogo da napredujemo, ali to nije imperativ, već se organizujemo u skladu sa situacijom i mogućnostima. Mnogo je bitno sačuvati zdravu atmosferu u poslovanju, kao i u porodici, pošto je to osnov za rezultat i uspeh.

 


Mlađe snage
Imate poljoprivredno dobro „Hrastovo“ i farmu na kojoj uzgajate svinje.
- To je ideja mlađih snaga, mislim na sinove Nenada i Aleksandra, koji su uneli mnogo energije i novina u poslovanju cele kompanije i tako došli na ideju da kupimo AD „Slogu“ iz Kovina sa 400 hektara zemlje. Meso je veoma bitan artikal u trgovini, kako sveže meso tako i sirovina za preradu, te je zato potrebno obezbediti kontinuitet i kvalitet u našim marketima. Farma ima kapacitet od 4.000 tovljenika u turnusu.


„Dobro“ garantuje kvalitet
Već dve godine imate vašu robnu marku „dobro“. Koliko je njeno učešće u prometu?
- Pod robnom markom imamo 285 artikala. Dostigli smo 17 odsto učešća robne marke u prometu. Ona ide sa nižom cenom, ali ne na račun kvaliteta, jer se nalazi u rukama najboljih domaćih proizvođača. Robna marka je veoma doprinela u razvoju našeg poslovanja i planiramo da dođemo do 500 artikala pod našom robnom markom.

 

Pratite Sport na Facebooku
i Twitteru
Pratite Stars na Facebooku

Najčitanije

osetite zadovoljstvo kuvanja...

Više na stvarukusa.rs

Facebook

Izjava dana

U interesu Hrvatske je da Srbija bude u Evropskoj uniji Vesna Pusić, potpredsednica vlade Hrvatske

Video na Kuriru

Ostali videi
Prati Kurir na Facebooku!