Komentara: 112

anna

06-07-2012 07:03h
Jeste bezveze sto je ostala bez posla ali ocigledno da nista gazda nije kriv.Sve je po zakonu.Istekao joj ugovor,njihovo pravo je da ga ne produze...Oduvek je bilo pravilo,prvo posao za stalno pa beba.Ja nisam ni trazila posao dok mi dete nije malo poraslo.A i platu "higijenicarke" moze da zaradi kad hoce,cim beba malo ojaca.Nadam se da otac negde radi pa ce svi nekako preziveti.Nek je beba ziva i zdrava,bice posla...

beogradjanka

06-07-2012 09:35h
@anna
E anna bas si je utesila,cuj sve je po zakonu,ma nije ni po zakonu,a ni ljudski.

hmm

06-07-2012 09:53h
@anna
a gde si procitala da otac uopste postoji' mozda je zena sama.

ma daj

06-07-2012 10:53h
@anna
to je legalno po srpskom zakonu...u Engleskoj, ako otpuste trudnicu, trudnica dobija ogromnu nadoknadu od suda, jer trudnice su zasticene po zakonu...i hajde nek cujem nekoga da mi kaze-vi sto napustate Srbiju ste ovakvi, onakvi...jok, sedecu u Srbiji i zlopaticu se celog zivota,osnovne stvari u zivotu da mi budu uskracene-ne pada mi na pamet!

adja

06-07-2012 11:22h
@anna
Tacno tako. nek je dete zivo i zdravo,a posle polako. nece imati sve sto bi ti zelela da ima jer nije imalo ni moje kad se rodilo,a nema ni sad sve sto bi ja htela. Borices se i ti kao sto se sve mi borimo za svoju decu. nije humano sto su ti to uradili,ali desilo se...

mm

06-07-2012 12:13h
@anna
Anna, a gde je tu moral?? Mogao je da joj produzi ugovor ili je primi za stalno kako bi ostvarila pravo na nadoknadu, ta izdavanja daje socijalno a ne gazda. Hocemo bebe a ovako se ponasamo. Sramota

Dusan

06-07-2012 22:42h
@anna
Ana,
krajnje je tuzno sto si to napisala. Nisu nista ne zakonito uradili ali jesu ne eticki. Mogli su da joj produze ugovor, a to ih ne bi nista kostalo jer im drzava sve refundira dok je na bolovanju. Odgovor da joj zeli sve najbolj nije tacan jer da joj stvarno zeli mogao je da joj izadje u susret. Inace platu higijenicarke nije lako zaradiiti. To ti kazem ja kao neko ko prima u proseku 1000 EUR mesecno i imam diplomu magistra. Kaa bih sada ostao bez posla, bez obzira na kontakte i iskustvo, ne bih smeo da se kladim da bih lako nasao novi.

redovni citalac

06-07-2012 07:18h
Poslodavac je nehuman, njega nista ne kosta ako je zena na trudnickom ili porodiljskom, drzava placa naknadu za bolovanje.
Inace, TRUDNICE IMAJU PRAVO NA KNJIZICU IAKO NE RADE.

bg

06-07-2012 09:54h
@redovni citalac
ok. trudnica ce biti jos par dana.. a kad se porodi vise nije trudnica i nema knjizicu..

Zvoncica

06-07-2012 07:24h
Jedino sto mogu da ti kazem je da ti ovo bude za nauk u kakvoj drzavi zivis. Deca se naravno radjaju sebi ali u svakoj normalnoj drzavi imas podrsku a ovde....uzas....Ja sam rodila trece dete koje sada nisu hteli da mi prime u vrtic zato sto mi suprug nije prijavljen (a radi na crno naravno !!!) sto automatski tera mene na otkaz jer para zy privatni nemamo :(. na zalbu u vrticu socijalna radnica mi je doslovno rekla : "BOLI DRZAVU UVO ZA TRECE DETE !"Ttako da Vesna, jedino sto mogu da ti kazem je od ove drzave ne ocekuj nista. :(

Simke

06-07-2012 07:36h
Naravno da nemate nista protiv trudnica kada rade u 9 mesecu trudnoce...

mica

06-07-2012 07:57h
Nažalost ovakvih je slučajeva mnogo.Nadam se da će Vesni neko pomoći i da će uživati u najljepšem događaju u životu.

spalekula

06-07-2012 08:19h
kao prvo trba mu poslati sve zive inspektore u firmu pa da se vidi sto nema ona zdravstvenu knjizicu. za neizdavanja zdravstvene knjizice radnku treba mu zatvoriti firmu. sta da se desi povreda na radu. e on to sme da radi zato sto politicar neki ili stanka stoje iza njega i dok god je korupcija prisutna.

survivor

06-07-2012 14:32h
@spalekula
Ovde neko zaista ne ume da pročita tekst. Žena je IMALA zdravstvenu knjižicu do prekida radnog odnosa. Od tada joj RZZO direktno (kroz informacioni sistem) ukida važenje knjižice što se vidi pri svakom pokušaju u domu zdravlja da očitaju istu. Prema tome, o kakvim inspekcijama i zatvaranju firme vi pričate? Svidelo se to nekom ili ne, čovek nije prekršio zakon. Njoj je istekao ugovor o radu na određeno vreme i nikakva trudnoća i porođaj ne mogu sprečiti poslodavca da joj taj ugovor ne produži ako neće. Malo se više informišite o Zakonu o radu (čl. 187 tačka 2). Možemo samo komentarisati da li je to ljudski ili nije (definitivno nije) ali nema kršenja zakona. Na kraju krajeva, po osnovu prekida radnog odnosa istekom ugovora o radu ima pravo da se prijavi na biro i da prima naknadu (a zdravstvenu zaštitu svakako može da ostvari preko biroa). P.S. Neko je lepo napisao gore: "prvo stalan posao pa onda deca".

Fenix

06-07-2012 08:19h
Trazili ste kopitalizam i zapadni nacin zivota, dobili ste.Svugde je ista praksa.Cak neke zene ucenjuju ili abortus ili napolje.Nije to po zakonu dozvoljeno ali svi tako rade.Tolika je pohlepa od strane poslodavaca da covek ne poveruje.Kao sto napisah , praksa sa zapada.Svi nadlezni okrecu glavu i korupcija cveta.Da je pravde dobila bi bolovanje i platu koju je ZARADILA.Nazalost , PRAVDA ne postoji a i humanost je na najnizem nivou od kako postoji civilizacija.

Lidija

06-07-2012 10:15h
@Fenix
To nema nikakve veze sa kapitalizmom, ovo se zove robovlasništvo! Država je stvorila ovu situaciju, niko se ne buni i situacija se samo pogoršava!

zexy

06-07-2012 10:44h
@Fenix
Niti je ovo kapitalizam, niti zapadni sistem, da si krocio bilo gde na zapad to bi znao... ovo je robovlasnicko drustvo gde je radniku (robu) svako pravo uskraceno, a robovlasnik moze da radi sta hoce.

nije tacno

06-07-2012 10:57h
@Fenix
O cemu ti pricas? U Velikoj Britaniji, trudnica NE SME da se otpusta, jer pred zakonom je zasticena. Mnogo je humanija atmosfera zivota, nego u Srbiji...Kamo lepe srece da je Srbija u kapitalizmu, jer postojao bi zakon koji bi se sprovodio..Ovako, vandali vladaju a obicni ljudi zive od danas do sutra,moleci druge za osnovna ljudska prava kao sto je plata...Robovlasnicko drustvo-eto to je uredjenje Srbije.

svaba

06-07-2012 22:54h
@Fenix
da je pravde dobila bi platu koju je zaradila, a posto nije radila treba da dobije mucak. Zato je i dobila otkaz

kiki

06-07-2012 08:22h
kakva ljiga od coveka fuj...pih.. E jedva cekam vase sutrasnje novine da vidim sta cete uraditi za ovu zenu! Samo napred

UrukHai

06-07-2012 10:18h
@kiki
zalosno je sto je zena pred porodjajem u ovakvom problemu, ali, covece, sta moze bilo ko da uradi? na osnovu cega da nateraju poslodavca da je zaposli, a nije duzan? i sa kojim pravom?

Doktor

06-07-2012 08:41h
Ja jednostavno nemam komentar... Ne znam sta bih rekao za ovu bruku i sramotu...

Ana

06-07-2012 09:05h
@Doktor
Trudnice imaju pravo na knjizicu i majke starosti beba do godinu dana.Zakon stiti poslodavca u pitanju je rad na odredjeno. Licno sam bila stalno zaposlena i dobila otkaz kao trudnica pa sam se izborila. Svu srecu majci i bebi.

Baby

06-07-2012 08:54h
To je vise postala praksa, ja sam u mojoj firmi(a i nije neka) morala potpisati da prvu godinu necu ostati u drugom stanju dok ne dobijem ugovor za stalno, odnosno sto se mi salimo, prvu godinu nema vodjenja ljubavi! Sad sam posle 2 godine rada na porodiljskom koje produzavam, doviujam se na razne nacine i nije iskljuceno da cu da popijem otkaz prvi dan kad krenem na posao, bas zbog tog produzavanja bolovanja, jer je to takoo bezobrazno s moje strane, njima trebaju radnici, iako ne snose troskove moga plandovanja!

SNEZANA

06-07-2012 08:54h
Ja imam komentar na ovo ZENE SRBIJE NE NASEDAJTE NA PRICE O BELOJ KUGI I OSTALO,NEGO RADITE KAKO VI SMATRATE DA TREBA DA SE RADI SA SVOJIM ZIVOTOM,VI ODLUCUJETE KADA CETE I ZASTO CETE RADJADI DECU,SAMO VI I NIKO VISE

pera

06-07-2012 09:04h
Pa to je ona obecana zemlja 2000 god,Moderna i bogata zemlja i jos demokratska....

Milica

06-07-2012 15:23h
@Ana
Ljudi moji pa gde vi živite!
Ja sam lično dobila otkaz posle isteka porodiljskog. Bila sam zaposlena na neodređeno. U Srbiji se ne možete boriti za svoja prava kad je poslodavac uvek jači od radnika. Jači po imanju veza u inspekcijama i u količini novca.
Ovakve stvari će se događati i zato nije čudo što se mladi danas teško odlučuju za dete. Dete je luksuz.

sasa

06-07-2012 09:08h
To ce nova vlada da resi oni se prvenstveno zalazu za interese gradjana.

maja

06-07-2012 09:08h
Meni je naravno zao zene kao i svih siromasnih radnika ove zemlje, ali ako je imala ugovor, znala je da moze i da se ne produzi. A sta i taj poslodavac da radi kad zaposli zenu da ima radnika a ona posle par meseci ode na trudnicko pa porodiljsko pa bolesti deteta... i on placa nekoga ko za njega i ne radi i plus mora da nadje jos nekag ko ce da radi...

Saša Mrkalj

06-07-2012 09:11h
Kao advokat mogu da kažem sledeće: ukoliko je poslodavac eventualno povredio odredbe Zakona o radu, snosiće odgovornost, ali etički gledano - nemam komentara!!! Zaključujem da je gospođa prethodnih meseci bila u radnom odnosu (što je i nesporno) pa bi svakako mogla da ostvari makar pravo na porodiljsko odsustvo i odsustvo sa rada radi nege deteta u trajanju od godinu dana. Ipak savetujem joj da se najpre obrati inspekciji rada, a nakon toga i advokatu (spreman sam da joj maksimalno pomognem) a radi zaštite svojih prava.
Svakako SRAMOTA za Srbiju - zemlju koja se pretvara u tursku čaršiju!!!

Dacha

07-07-2012 02:24h
@Saša Mrkalj
Pitanje za advokata: Kako neko moze da ostvari pravo na odsustvo sa rada ako nije u radnom odnosu jer mu je istekao ugovor o radu?

dacadaca

06-07-2012 09:15h
PA drzava daje novcanu pomoc i nezaposlenim majkama, to niko ne pominje? Najlakse je kukati `sta cu sad`, pa sto nisi cekala da ti se produzi ugovor na neodredjeno kad znas u kakvoj zemlji zivis, nego potpisala ugovor na odredjeno pa daj da zavucem gazdi da budem na bolovanju godinu dve a on da mi placa.... ma vazi.... Ima muza, njene, njegove, pa imaju za toliko dok bebica ne poraste, a onda nek se zaposli ponovo negde i gotovo... Tolike zene radjaju i nezaposlene a ona nasla da kuka... svasta...

Pakita

06-07-2012 09:21h
Mozda cu ispasti gruba ali nije mi jasno zasto zene radjaju decu, a znaju da nemaju para i stalan posao???!!!

lilijana

06-07-2012 09:27h
@Pakita
slazem se pakita..ne razumijem ni ja..u to se ulazi kad imas sigurni posao i sve ostalo

marija

06-07-2012 09:34h
@Pakita
Slazem se.Hajde da svi odemo iz ove zemlje,tamo gde je normalno radjati potomstvo iako nemas para da kupis diplomu i posao.

Jeca

06-07-2012 10:07h
@Pakita
Pa posto nisi bas pametna ( koliko mogu da zakljucim iz ove recenice) ja cu ti objasniti na sopstvenom primeru.Kada sam ostala trudna imala sam 23 god i nisam imala posao ni stan muz mi je radio a od toga smo iznajmili garsonjeru kad mi je beba imala 9 mes. zaposlila sam se a bake se mi cuvale bebu kasnije sam rodila i drugo dete a pre tri godine mi je baba ostavila stan.Sada imam 37 god.sina od 14 i 11 god. i po tvojoj logici bi tek sada trebalo da sam trudna jel boze moj sad imam uslove a to sto cu imati 50 god. kad treba da potrcim za loptom nema veze????Pa ti cekaj lutko moja da ti se u zemlji Srbiji poklpe svi uslovi i postaces baba i mama u isto vreme.

Baby

06-07-2012 09:35h
@lilijana
A vas dve ste jako pametne, nemam reci, pa u ovoj drzavi dok dobijes stalan posao, kupis stan, auto i spremis se za dolazak bebe, postanes baba devojka il ti otkuca porodjajna cuka, kako vi samo cinicno to komentarisete, neverovatno, dete radjas i nadas se najboljem za svoje dete, da ce nesto da se promeni, da ce da buide bolje jednog dana, da ces da uspes u svemu tome a nije niko kriv sto se ovde vreme ne menja vec 20 godina.....Ne trazi ova jadna zena da joj vas dve hranite dete nego da joj se pruzi sansa da odgaji to dete do godinu dana, da ga smesti u jaslice i da radi i zaradjuje novac za svoje dete!!!!!!!!!!

sladja

06-07-2012 10:37h
@lilijana
Siguran posao i sve ostalo...izvini...da mi je tvoja glava da odmorim malo...

Lidija

06-07-2012 10:17h
@Baby
Hm, a ko će onda da ti hrani i izdržava dete? Deca su luksuz!!! Lepo je to, ja da radim i da crnčim, pa plaćam porez i ne rađam decu kako bih bila konkurentna sa muškarcima u firmi... a ti lepo da rađaš decu i da te plaća država od mog poreza!!! Baš si pametna!!!

mica

06-07-2012 10:41h
@Baby
Mnogo lupas... Pa odgajice ga do godinu dana svakako, jer od drzave dobija pare za prvo dete, a i najlakse je odgajati dete dok je malo :-). Svako donese po benkicu, pomadicu, pelene, ako treba dva tri pakovanja vestackog mleka i teraj...

ne

06-07-2012 10:38h
@bg
nije tacno,ima pravo na zdravstvenu zastitu. ja sam overavala knjizicu tokom obe trudnoce i nakon njih sasvim normalno..kao nezaposleno lice imala sam pravo na to a i sada..i deca i ja overavamo knjizicu redovno.

A

06-07-2012 10:05h
poslodavac ispostovao ugovor..ok....zene u trudnoci i godinu dana nakon porodjaja imaju besplatnu zdravstvenu knjizicu..ok...sve kako zakon predvidja...

UrukHai

06-07-2012 10:37h
@Jeca
svako ima drugacije parametre po kojima zeli da zivi. ok, mozda vi imate dvoje dece, ali sta ako zivite svi zajedno u jednosobnom stanu, imate malu platu, muz vam radi ili ne radi, pitanje je... imate kredit itd, a najveci troskovi vas tek cekaju: skolovanje dece, obezbedjivanje deci krova nad glavom, razne ekskurzije, letovanja i sta sve ne... postavlja se logicno pitanje, kakvu vi sansu za pristojan zivot dajete svojoj deci pod tim uslovima? neko se pre svega toga presabere, shvati da su mu sanse male i nece da radja decu... moja je sreca sto imam uslove za to, ali razumem i one koji kapiraju da nemaju uslove, pa nece svesno da stvaraju socijalne slucajeve... poznajem nekoliko primera ljudi koji nikada nisu ulozili trud u svoje obrazovanje, usavrsavanje, znanje, bilo sta, sto bi im sutra donelo mogucnost za napredovanje i bolji zivot, a imaju zahteve kao i oni koji jesu ulagali trud, tako da je ipak pametnije sagledati cinjenice realno.

Doktor

06-07-2012 10:43h
@Jeca
U potpunosti podrzavam.Ti si u 23 rodila, neka druga je u 23 radila ali vecina niti radja niti se ozbiljno zaposljava pre 30-e. A onda hoce sve na brzinu i uslove i stalan posao i dete i bolovanje i da se izjednace plate sa muskarcima i rukovodeca mesta... Ne kazu nasi stari, sve u svoje vreme. Inace, ja sam vojsku zavrsio sa 24, u 25 sam se zaposlio, u 26 se ozenio, u 27 postao otac, u 28 postao otac drugi put, u 29 konacno zavrsio faks (priznali su mi diplomu u firmi :) u 30 kupio stan. Sad barim zenu za 3. dete :):):)

Baby

06-07-2012 10:43h
@Jeca
Jeco, svaka cast, lepo si ovo rekla, nije mi jasno otkud nekom pravo da osudjuje nekoga sto je zaceo ili rodio dete u ovakvom vremenu, sramota od ljudi kakvi su bezobrazni!

Srbin

08-07-2012 19:46h
@Jeca
pa onda ne vidim sto se onda bunis sto joj nije odobrio produzenje ugovora o radu?

zaka

06-07-2012 10:14h
Ovako nesto moze samo da se desi kod nas u Srbiji na zapadu ako je zena trudna ona radi mislim do 6 ili 7 meseca naravno ako je sve u redu posle toga ona odlazi ba porodiljsko odsustvo i niko nema pravo da jo da otkaz u firmi naravno posle kad se vrati ponovo na posao ako firma lose posluje tada ima pravo medutim ako su u pitanju otkazi oni prvo gledaju izostanke neko ko ima mnogo izostanka sa sigurnoscu leti prvi ali kod nas je sve moguce pa zasto ne i ovo

olja

06-07-2012 10:38h
@Lidija
Lidija pa onda i ti rađaj djecu i budi plaćena od nečijeg poreza.Ti ,Pakita i Lilijana nemate baš lijepo razmišljanje.

Baby

06-07-2012 10:38h
@Lidija
Pa naravno da ti imas takvo misljenje kad se ceo dan jagmis sa muskarcima za pozicije u firmi, ni mi koje radjamo nismo neuke seljancure, znamo i mi po koju pametnu! Vi sto provodite svoje dragoceno vreme za radjanje medju muskim svetom po firmama i redovno placate porez, radite to jer tako zelite, jer bi da se h.... a da vam ne udje, jer bi decu ali karijera je bitnija, naravno da ste ogorcene jer placate porez koji "nas" izdrzava dok mi ladimo tabane1 Svako ima svoj put u zivotu i kroji sebi sudbinu, ko je tebe terao da budes muskaraca u skupom kostimu a ne domacica s varjacom. To su neke tvoje licne frustracije koje nemaju veze s ovom temom, ima za to doktor da pomogne! Mene niko ne izdrzava, izdrzava me moj minuli rad, moj doprinos od dva potomka ovoj drzavi, moj muz! A ti kad juris karijeru, placaj porez, svako negde mora da plati, neko porodjajnim bolovima, neko porezom na "muski" dohodak!

mm

06-07-2012 12:48h
@Lidija
Ako si se odlucila da juris karijeru onda cuti i radi, mogla si i ti da radjas decu. Svako ima pravo da bira svoj zivotni put. Ima zena koje su toliko sebicne da im nije ni na kraj pameti da radjaju decu i time ugroze svoj sebicni komoditet, ali to im ne daje pravo da pljuju po onima koji su za sebe odabrali drugi potpuniji zivotni put.
Učitavam komentare