Komentara: 63

Dusan

18-11-2012 09:16h
Dokle ide roditeljsko forsiranje ocena? Alo roditelji u skolama i fakultetima se nista ne nauci, a ocena nije nikakvo merilo znanja. A vi deco pamet u glavu nije smak smeta dobiti jedinicu.

sladja

18-11-2012 09:43h
@Dusan
Isto mislim da rodutelji postavljaju velike ciljeve svojoj deci,kao da nije ponos to sto ih imaju.

Mile

18-11-2012 10:23h
@Dusan
Daj ljudi odkudavam to odma roditelji forsiraju. Forsira skolsko ministarstvo da maretnji jezik zaboravljamo a ucimo engleski iz obdanista ....deca se potpisuju umjseto vesna sa wesna milance nije milance nego milanche nikola nije nikola nego sada nick itd .... tuga ...

ddj

18-11-2012 17:47h
@Dusan
Ta prica o tome kako ocena nije merilo znanja i kako se na fakultetu i u skolama nista ne nauci je prazna prica onih koji za vise od trojke, a i nju su u specijalnim slucajevima dobijali, nisu mogli da nauce.
Koliko je ocena merilo znanja zavisi od toga kako ocenu kao alat primenjuje nastavnik. Dakle, moze da bude vrlo dobar pokazatelj ako je nastavnik dobar i nepristrasan, ali i ne mora.

Milena

18-11-2012 21:42h
@Dusan
A sta da radimo sa profesorima na fakultetu jer i tamo dolaze deca tinejdzeri od 19 godina koji jos uvek nemaju izgradjenu licnost?Ima profesora koji ponizavaju i vredjaju studente ukoliko su im ocene nize od 9.Sta da radimo sa kolegama studentima tih istih studenata kada ti ptilaze i smatraju da si glup i nesposoban ukoliko si dobio 6 ili 7?Kome da se obrati takav mladi covek kada ti neko to godinama govori?Kada profesor kaze da je sramota imati ocenu ispod 9?A kada ponistis ispit i izadjes da popravis ocenu nece da ti daju vecu jer im vredjas sujetu sto izlazis ponovo?

Jeca

18-11-2012 23:36h
@Dusan
A bas je to cudno da se ubila zbog JEDNE OCENE,ako dete ima losu iz eng.jezika cisto sumnjam da je tu roditelj postavio visok cilj.DRAGI NASTAVNICI kazite vasim ucenicima da uzimaju privatne nastavnike,pa makar to bili i vi ali ne dozvolite da se ovo ili nesto slicno ponovi HVALA

alfreddzonatan

19-11-2012 10:29h
@Dusan
Tu treba preispitati i ulogu nastavnika koji je dao jedinicu jer to može biti i navođenje na samoubistvo.
Svi se sećamo profesora koji su bili sve, samo ne pedagozi a ocena je bila način i povod za ranije psihovizičko maltretiranje a danas psihičko maltretiranje učenika.
Ne optužujem ali treba sa decom iz istog razreda porazgovarati i videti na koj je način nestretna devojčica dobila jedinicu i kako se profesor u tom renutku prema njoj poneo kada je loša ocena navela na tako tragičan čin.
A samoubistvo je posledica dugog razmišljanja i borbe sa problemom a ne jednostavna odluka koja se u trenutku donosi.

Djole

18-11-2012 09:17h
Dali će sad njeni nastavnici dati prelaznu ocenu? Dok na duši nose jedan mladi nevini život koga su bahatno svojom voljom prekinuli!

drkadjija

18-11-2012 09:35h
@Djole
Kako te nije sramota takve zakljucke donositi? Treba li uopste deca da idu u skole? Po tebi ocigledno ne. Da li treba njihovo znanje oceniti na adekvatan nacin? Da. Sta tebi znaci ta recenica da su nastavnici krivi za njenu smrt? Stidi se sebe i svojih brzopletih zakljucaka. I jos pride da su "bahati". Leci se covece dok je vreme. Saucesce porodici devojcice.

andrej

19-11-2012 01:13h
@Djole
Nisu u ovoj prici problem nastavnicu, vec roditelji koji stvaraju pritisak deci, i traze od njih savrsenstvo, samo da bi mogli da se hvale kako im je dete mali Ajnstajn. Sa decom treba razgovarati, treba da postoji razumevanje i poverenje, kad im ne ide u skoli treba ih podrzati, pomoci im, posebno ako se radi o mirnom, vaspitanom detetu, kao sto je bila preminula devojcica. Zalosno je sve ovo, ali roditelji pamet u glavu, deca su osetljiva, i treba imati meru u kritikama.

Roditelj

18-11-2012 11:20h
@drkadjija
Generalno, nastavnici traze dlaku u jajetu.I te kako su bahati,a ti samo iz sebi znanog razloga stitis nastavnike.Napao si nekoga ko je napisao rec bahato a ti takodje vredjas u tvom komentaru.Moje dete ide u OS Milos Crnjanski,gde su nastavnici toliko strogi u ocenjivanju,a kontrolni toliko teski,da je recimo kontrolni iz Srpskog jezika iz gramatike jedva uradila moja komsinica profesorka Srpskog u srednjoj skoli.Deca su istraumirana,a mi roditelji po ceo dan ucimo sa njima ili uzimamo privatne profesore da bi deca odgovorila na prevelike zahteve nastavnika.Uradi ti test neme karte iz Geografje za Aziju,u kojoj moras da napamet znas sve drzave,njihove glavne gradove,sve reke, planine, visoravni,nizije, pustinje,i ostale gluposti.S tim sto su imena svih tih pojmova jako teski za pamcenje kao recimo:verhjonske pl.,hindukus,hindusan,honsu,hokaido,rub el hali,bab el mandab, dusanbe, ashabad,vientian...Probaj samo da nabrojis sve zemlje Azije,pa onda komentarisi.

aca

18-11-2012 20:25h
@sladja
Pre 16-god.ubila se moja drugarica u osnovnoj skoli bili smo osmi razred. Uvek je bila odlicna nikad nesprena,takmicenja...ma najbolja. Bilo je vreme kad se spremala za takmicenje iz srpskog jezika,ali je nastavnica matematike insistirala da tog dana odgovara,devojka joj je tri puta rekla da nije sigurna u svoje znanje,ali ova nije htela ni da cuje...odgovarala je nama se cinilo kao uvek od pet zadataka jedan nije resila i dobije trojku.Kako joj je nastavnica rekla trojka tako se ona popela na prozor i skocila. Nastavnica je posle par dana rekla da je samo htela da je kazni da to ne bi uticalo na njenu ocenu,ali...

весна

18-11-2012 12:59h
@Mile
када наставници ставе распон оцена од 4 до 5, за све испод тога дете се осећа очајно. када имају просек 4,6 сматрају се лошим ученицима јер није 5,0 можете мислити какво је то оптерећење за ученика. нећу да коментаришем ниво знања за који се деле петице и личне симпатије наставника спрам деце (читај родитеља). министарство на то не реагује, нека само погледа дневнике по школама било би пуно посла за просветну инсдпекцију него се тамо ништа не ради. због свега овога и родитељи некада не реагују како треба јер размишљају где ће им сутра дете уписати средњу школу због неке четворке па форсирају децу, а некада дете нема снаге да се избори и са наставником и са родитељем. жалосно.

Milan-NS

18-11-2012 10:31h
Decu ne treba forsirati ocenama.Dovoljna je bilo kakva srednja škola(znam za direktore i šefove koji imaju srednju školu).Ionako šta god završe posao neće verovatno nikad naći.

Jeca

18-11-2012 23:47h
@Milan-NS
pa po tebi su sva deca odmah i osudjena na propast jel da? Kad malo bolje razmislim trebalo bi da ih prodamo ili zamenimo ???

anonimus

18-11-2012 11:16h
a bila je tako dobro dete...i upisala je skolu da bolju nije mogla. saucesce roditeljima dunje boskovic(preminule devojcice).

ja

18-11-2012 11:53h
@Roditelj
Zeno idi na lecenje o cemu ti ovde pises,devojcica se ubila a ti nabrajas sta tvoje dete uci...

sali

19-11-2012 01:36h
@Roditelj
Eh, vidi se da ti pored skole nisi ni prosla a ocigledno i tvoje potomstvo je nasledilo tvoje talente! Nisu svi za skolu, neko mora i da cisti i da kopa. Nije to sramota, sramota je proglasavati skolski program za osnovce kvantnom fizikom! I posle takvi kao ti tuku decu zbog ocena i zahtevaju nerealni uspeh koji deca nisu stanju da postignu jer nemamo svi iste kapacitete, vi ste ocigledan primer! I nabrajati predmete u skoli na ovom mestu gde se govori o tragediji i gubitku jednog mladog zivota je bolesno.

roditelj

19-11-2012 10:09h
@Roditelj
I mi smo ucili svasta ali SAMI ili u grupama. Ni jedan roditelj nije ucio sa nama, nismo imali profesore, ali smo imali radne navike. Iste te neme karte smo crtali imali vise knjiga za lektiru od danasnje dece. Sad su im usta puna trazenja svojih prava. Slabo se druze, pomazu jedni drugima. Svi hoce sve na gotovo

Deki

18-11-2012 11:49h
Teraju roditelji tu jadnu decu da uče kao da od škole ima neke vajde!

vesna

18-11-2012 19:51h
@ja
ona nabraja sta NASA deca uce, a kada i ako budes imao dete setices se ovoga o cemu pisemo, biti roditelj u ovoj zemlji je ravno katastrofi i sigurna sam da ko nema dete i ako ima malo dete dok ne iskusi nece ni razumeti, ako se do tada nesto ne promeni. Nase skolstvo je tesko, nasi dobro obrazovani osnovci imaju znanje koje nemoze da sse meri ni sa jednim osnovcem druge drzave. Mozemo slobodno da kazemo da su nasa deca najobrazovanija u svetu a to se vidi i po takmicenjima i naucnicima,

гром

18-11-2012 11:54h
Побогу!Због кеца из енглеског! Не верујем! пре је то урадила због реакције, ако је то уопште због тога.
А да је страшно!страшно је!са само 15 година, донети одлуку да урадиш тако нешто!?
Исувише мало смо са својом децом, а сва деца су наша! мало у породици, мало у школи, мало у друштву! никакав фејсбук не може да замени реч, топлину, загрљај, поглед...
Родитељима саучешће, а њој нека је лака земља, у рају почивала! а свима нама опомена!јербо нас ионако мало има!

Mare

18-11-2012 12:10h
Zahvaljujuci roditeljima, a verovatno i profesorki, jer se odlican djak nikad ne bi usudio za tako nesto.

vesna

18-11-2012 19:44h
@Mare
VELIKA VARKA, na zalost u glavnom se odlicni djaci odlucuju na tako nesto, ja neznam iz svog iskustva ni jendo dete koje je bilo osrednji djak da je zavrsio na psihijatriji ili da je izvrsilo samoubistvo...nema tu pravila,. U glavnom deca koja imaju velike licne zahteve ili porodicne veoma cesto im nesto flipne u glavi, primer je drug mog muza, genije , ali bolvao je od teske depresije vec na fakultetu, moja drugarica, dete koje se bacilo sa solitera ,drug mog deteta...sve su to odlicni djaci vukovci zaboravljate da je dete bilo u pubertetu i da je tada NAJosetljivije, OPET kazem biti roditelj i podici decu je NAJtezi posao danasnjice koji treba da bude najpalceniji, sa benificiranim stazom.

Ivan

18-11-2012 12:38h
Neko normalan ne moze da se ubije zbog ocene...Opravdanje jedino moze da bude sto je imala samo 15 godina,pa ni emotivno ni psihicki nije bila razvijena skroz,pa i nije mogla da donese racionalnu odluku...Inace,samoubistvo je veoma lose u hriscanstvu,i uglavnom to ljudi cine pod uticajem nekog demona to jest loseg duha....Verujmo u Boga,i nemamo cega da se plasimo!

Overlord Mixy

18-11-2012 14:10h
@Ivan
Tako je. Ako me poznavanje književnosti dobro služi, za samoubice je Dante pričao da gube pravo na telo. Umesto njega postaju drveće, oličenje svoje muke. ''Jer je nepravedno da duša polaže pravo na ono čega se dobrovoljno odrekla.'' Ovo neka bude nauk za sve buduće roditelje i one koji planiraju decu - volite ih, vaspitavajte ih da je važno probati, pa ustati nakon neuspeha, a ne pucati u vis pa ako pogrešiš - odstrel batina i uvreda. Kažem za buduće roditelje, jer ovi sadašnji ništa ne žele, ništa ih ne zanima, a ono što ih i zanima, pa evo, to sad i vidimo kolko su uspešni!

Edukator

18-11-2012 13:52h
Srce zaboli za ovim detetom. Kasno je za analizu. Roditelji žive u strahu da dete, u vreme sadašnje, ne pođe pogrešnim putem. Dete je pod presijom ovog i sopstvenog straha (lično iskustvo). Odluka malene nije došla niotkuda. Evidentno je da je i škola pogubila pedagoški karakter. Da li je pismeni ili kontrolni, usmeni, nije teško reći - popravićeš. Nije teško reći, ti si dobar/dobra. U ovom dobu se najlakše gubi samopouzdanje. Post festum, svaka gruba pretpostavka će ubosti u srce ove roditelje. Budi sa anđelima, anđele mali!

Vrsnjakinja

18-11-2012 17:24h
Ljudi,razmislite,nije sigurno kec iz engleskog presudilo da se moja vrsnjakinja ubije. Gledajuci sebe ja to nikad ne bi uradila, ma sta god da je u pitanju. Dunju ne znam licno,ali mnoge moj drugarice su se druzile sa njom. Problemi u porodici,u skoli a verovatno i droga tu dolazi u obzir. Kao sto meni moji roditelji kazu zdravlje i samo da smo zdravi a ostalo ce doci vremenom na svoje. Tako da,iako ja jesam odlican djak ja ne marim toliko za ocene,ima tu brige naravno ali ne tolike. Postoje mnogo losije stvari od jedne lose ocene u skoli! I to je toliko blizu sve mladjim generacijama da je to zastrasujuce. Moje saucesce! Laka joj zemlja..

vesna

18-11-2012 20:27h
@Vrsnjakinja
svi se razlikuju, ali ljudi ne prihvataju razlike, sve sto je drugacije odmah odbacuju ili etiketiraju. Greska, treba pokusati druge razumeti, a ako neuspemo da razumemo onda sa njima pricati...

Dusan

18-11-2012 23:03h
@ddj
Da ocena nije nikakvo merilo znanja. Ja sam celu osnovnu i srednju prolazio odlican, nikada 5.00 vec sve oko 4.8, fakultet sam zavrsio u roku prosek 8.7 i nista ne znam da radim, evo vec dve godine sam na birou, sve sto sam radio bilo je delenje flajera i slicno. A momci ciji su roditelji bili mudriji i koji su prolazili u osnovnoj dobar-dovoljan su zavrsili neki zanat i sad su svoji ljudi, imaju porodice izvor prihoda...A ja sedim kuci u nadi da ce me neko zaposliti. Nazalost ja nisam znao da ce tako biti i zato bi sve roditelje koji forsiraju svoju decu u vezi proseka, isibao motkom po ledjima.

Jelisaveta

20-11-2012 08:14h
@ddj
Potpuno se slažem i meni je taj komentar o tome kako se u školama ništa ne nauči ličio na komentar nekog ko se sa knjigom nije mnogo družio. U školama i na fakultetu čovek mnogo toga nauči. PItanje je da li to zbog dvojke, ili je ta dvojka iz engleskog samo okidač nekog drugog problema ili konflikta. Ali sve to zajedno i nije toliko bitno koliko je važno prepoznati kod dece njihove suicidne sklonosti i izaći zajednički na kraj sa teškoćama sa kojim se dete bori. Moje dete ide u istu školu i u I razredu su svi dobijali gomile jedinica i dvojki. Isti razred je skup 30 odličnih djaka iz osnovne škole sa po retko kojom četvorkom. Profesori kažu da deca treba da shvate da je srednja škola teža i da se u osnovnim školama nekvalitetno radilo.

emin

18-11-2012 17:48h
pa znas kako nevalja ni roditelji biti strogi toliko prema deci ja krivim samo roditelje nista vise nemoj te tako roditelji treba biti zahvalni i stabilni posle ovog

Paja

18-11-2012 19:19h
Zbog nemackog se niko nikad nije ubio cak ni kad je to stvarno bio sluzbeni jezik, pa su opet svi zijali protiv "germanizacije". A "anglikanizacija" je opravdana cak i posle svih "dobrocinstava" i "milosrdnih andjela". Srbija se sprema da salje vojsku da ratuje za NATO (mozda i protiv Rusije!!!).
U Srbiji (ne)znanje engleskog moze zauvek da sasvim skrene neciju kariijeru, a (ne)znanje srpskog nikome ne smeta cak ni na televiziji.

zasto

19-11-2012 04:18h
@Paja
Je tako da niko ne obraca paznju na srpski jezik, vec se posvecuju samo engleskom jeziku? Ne znanje sopstvenog jezika na TV, novima, je za 2 i 1....Zaboravili ste srpski , unakazili ste srpski jezik zahvaljujuci stranim ....

djak

18-11-2012 19:23h
Bozeeeee!!!!! Kakve ocene, pa deco to nije razlog za ubijanje. Kakvu li je torturu imala kad je zbog ocene skocila :((((( tuga!

djak

18-11-2012 19:23h
Bozeeeee!!!!! Kakve ocene, pa deco to nije razlog za ubijanje. Kakvu li je torturu imala kad je zbog ocene skocila :((((( tuga!

M.J

18-11-2012 19:41h
Saucesce porodici. Iskreno cisto sumnjam da je jedna losa ocena ovde razlog za samoubistvo, Ne treba ovde da se krive ni roditelji ni profesori. Nije kraj godine pa da bude tragicno imati jedan za kraj i ici na popravni. Razlog za smoubistvo nalazlost odnela devojcica sa sobom u grob. Mozdaq eventualno roditelji mogu da predpostavljaju i znaju sta je tacno po sredi. Mozda je imala nekih problema, ko zna sta se tacno tu desavalo. Do samoubistva dovede veci broj problema. Kolik dece dobiju 1, ne spreme se za taj cas, i na kraju godine imaju 4-5 zakljucno.

Majka

18-11-2012 19:50h
Nije lako biti roditelj, ako "stisneš" ne valja, ako pustiš ne valja...sredina je neki put tako daleko...

Aca

19-11-2012 09:06h
@Majka
Ja sam bio godinu dana u jednoj zapadnoj zemlji i mogu ti reci da kada imas normalnu skolu prilagodjenu deci onda nemas problema. Tu gde sam bio deca znaju kad pocinje koji cas, zvono u skoli ne postoji, postoji sat na zidu. Kada otkuca za pocetak casa oni su u ucionici u klupama. Nema skakanja po hodnicima i trcanja kada se vidi nastavnik da dolazi. Naravno nastavnik dolazi uvek u sekund na vreme. Govorim o mladjim osnovcima. Dovedes ih u 8:45 ispred skole, oni se malo igraju, kako se na satu pojavi 8:50 oni se ko vojska naredjaju pored skole u red i cekaju da udju. Bas bi voleo da vidim to ovde u Srbiji da neko postigne.

весна

19-11-2012 11:29h
@Majka
једино што нам је тешко да одредимо ту оптималну средину. неко ће вам рећи ако не пустите дете да изађе да се игра док не уради домаћи (нпр два задатка из математике) да га малтретирате, а оно упорно одлаже обавезу па морате му на неки начин ставити до знања да не може само што оно хоће. други ће вам рећи да сте јако попустљиви ако захтевате само оно што је у школском програму од обавеза, да дете мора по цео дан да учи. а опет данас су вам једина обавеза два задатка из матиша, сутра деца, жена, посао где ће то да се одложи. а сви би да радимо само оно што нам прија.

M.J

18-11-2012 22:24h
@aca
Profesori umeju malo da kazne odlicne ucenike kad ne znaju dovoljno , kako se ne bih opustili, ali na kraju imaju 5 uvek.

весна

19-11-2012 10:46h
@Milena
милена само стичи знање и не обраћај пажњу на такве коментаре. када се дохватиш факултетске дипломе за посао вам прво траже да покажете колико се сналазите у томе што сте учили и не бива увек да 10 има предност. веруј ми завршила сам један од"тежих" факултета, пуно колега који су умели да препишу испит јако су се лепо снашли, питаш се зашто, зато што су и онда знали да издвоје битно и да препознају шта то треба да преписују, а то су после показали и у пракси. има наравно и пуно оних који су завршили преписивачку каријеру још током студиј јер су се само на то ослањали.

klaus

19-11-2012 00:58h
@Dusan
Verujem da je problem u tebi. Nemoj trovati decu glupim forama kako skola nije bitna. Ucite deco sto vise. Jako je bitno da imate skolu, a sve ostalo je stvar snalazljivosti. Ovaj na birou mora da shvati da je vazno da i on mora da trazi posao a ne da ceka da mu taj isti nadje posao. Aj zdravo sad

Jelisaveta

20-11-2012 08:51h
@Dusan
Dobri djaci biraju šta će da budu, ne znam zašto to niste uradili vi? Moje dete je u istoj srednjoj školi u kojoj je pokojno dete Dunja. I mi prolazimo razne situacije u vezi ocena i težeg kriterijuma u toj školi. Ono što joj ja govorim, jeste da povede računa kakve ocene dobija jer će od toga da joj zavisi čime će da se bavi u životu. Mnogo je bitno da može da studira na budzetu.. I kako kaže gospodja iznad, posao se traži, ne čeka se. Ja putujem 2h do posla i 2h nazad. Radim 8h dnevno. Vikendom privatno. Mnogi bi odbili ovakav posao i žalili se kao vi. To sam mogla i ja da uradim, sve sa prosekom 9,4 i postdipl. studijama koje su trajale 2 god. Ja jedinu dobru investiciju koju vidim kada su deca u pitanju jeste investiranje u njihovo znanje i rekreaciju.

M.J

19-11-2012 00:15h
@Jeca
Ko zna sta je tacno razlog. Ja ne verujem da je tu bio samo engleski razlog. Nazalost verovatno ima tu jos razloga zbog cega je odlucila na ovaj cin.

весна

19-11-2012 10:38h
@klaus
у праву сте потпуно. деца (а и родитељи) само морају да схвате да добијена лоша оцена није смак света него сигнал за мало боље загревање столице. резултати дођу. а посао се не чека већ се тражи. и још нешто, има пуно људи који су се у транзицији нашли у небраном грожђу па њихова деца гледајући их како се муче са све дипломама високих школа имају дилему око тога да ли је школа потребна. да потребна је, тј потребно је знање и за продавца на пијаци и за хирурга.

весна

19-11-2012 11:35h
@andrej
многи наставници су проблем већи од родитељских захтева. немају добро постављене критеријуме па се дешава да данас дели петице, сутра устане на леву ногу па дели кечеве и тога има пуно. али тај проблем је лакше решив од проблема нереално амбициозних родитеља, односно родитеља исфрустрираних својим недовршеним животним причама.

sali

19-11-2012 01:26h
A sta ce joj ocena! Neverovatno koliko je u Srbiji vazna ocena a ne znanje! U Francuskoj nema kategorizacije uspeha, imas odredjeni broj poena i to j eto, tvoji su, obrazlozeni i nema tu da se trazi da deca budu odlicna po svaku cenu ili za svaku cetvorku da se ubiju odmah! Na kraju ce se skolstvo toliko obesmisliti da ce dolaziti da slusaju predmete i dobijaju ocene zbog prisustva kao na privatnim sega mega fakultetima.

vesna

19-11-2012 07:28h
@sali
sve je povezano, na zalost, samo ograniceni razgranicavaju....a takvi kao sto si ti, sklon etiketi je pravi primer da nekome ko je slab , ranjiv, izazoves negativne misli....nas program za osnovce jeste kvantna fizika , a to nije razlog da se dete mlati, vec na zalost tera roditelje da uzimaju privatne casove ne da imaju petice vec da prodju sa dobrom ocenom. Ovo samo potvrdjuje da nemas zivotnog iskustva sadasnjice, ali dobro i to je za coveka.

srpkinja

19-11-2012 22:22h
@zasto
Ako vidiš da neko NE ZNA, a pravi se da zna- BEŽI! NEZNANJE nije sramotno ukoliko misliš da nije znanje. :))
Učitavam komentare