SVE VEĆA MISTERIJA: Pilot je krio da nema goriva, mislim da znam i zašto!
Foto: Facebook

Šef Uprave za civilni vazdušni saobraćaj Kolumbije

SVE VEĆA MISTERIJA: Pilot je krio da nema goriva, mislim da znam i zašto!

Planeta -

"Pomozite nam da stignemo do aerodroma! Molim vas! Pomozite. Pomozite", poslednje su reči pilota Migela Kiroge Murakamija upućene kontrolnom tornju u Medeljinu. Veza se potom izgubila.

Desetak minuta pre toga pilot je tražio da mu se dopusti vanredno sletanje zbog nedostatka goriva. Kontrolor mu je potvrdno odgovorio. Bilo je to oko 22 sata po lokalnom vremenu, na visini od 2,7 kilometara i tridesetak kilometara od piste aerodroma.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

"S velikom dozom sigurnosti možemo reći da u trenutku pada aviona u njemu nije bilo goriva. Stoga moramo da utvrdimo zašto se to dogodilo. Nažalost, moramo da konstatujemo da u avionu nije bilo onoliko goriva koliko predviđaju pravila međunarodnog avionskog prevoza", rekao je šef Odeljenja za sigurnost avionskog saobraćaja Kolumbije, Fredi Augusto Bonilja Herera.

Napomenuo je da u avionu mora biti goriva za još najmanje 30 minuta leta od predviđenog vremena za neku destinaciju.

Foto: AP
Foto: AP

Istraga bi trebalo da otkrije zašto avion nije bio napunjen prema propisima ili je možda došlo do curenja ili nekog drugog kvara koji je doveo do gubitka goriva. Takođe, treba utvrditi je li tačna informacija da je avion trebalo da sleti na aerodrom u gradu Kobi kako bi dolio gorivo, ali nije mogao jer je on noću zatvoren.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Neki, pak, to što na mestu nesreće nije pronađeno gorivo, odnosno, nedostatak goriva objašnjavaju činjenicom da je pilot, videvši da neće doleteti do aerodroma, možda ispustio ostatak goriva kako pri padu ne bi došlo do eksplozije, što je i razlog da je nesreću ipak uspelo da preživi 6 ljudi. U prvim izjavama nadležni istražitelji kažu da je gubitak goriva razlog nesreće, ali i misterija. Ipak, istraga, koja bi mogla potrajati više od mesec dana, pokazaće prave uzroke nesreće u kojoj su poginuli igrači brazilskog kluba Šapekoense Real i 21 novinar.

Iz dostupnih snimaka razgovora pilota s kontrolnim tornjem čuje se da pilot ne govori o vanrednoj situaciji. Šef Uprave za civilni vazdušni saobraćaj Kolumbije, Alfredo Bokanegra, izneo je teoriju zašto je pilot tek u zadnji čas, samo petnaestak minuta pre rušenja, javio da nema goriva.

"Pilot nije na vreme javio da ima ekstremnu situaciju moguće zato što se bojao za posledice koje bi to moglo imati za kompaniju i njega", smatra Bokanegra.

OBJAVLJEN POSLEDNJI RAZGOVOR PILOTA S KONTROLOM LETA: Da li je moguće da je ovo uzrok pada aviona?

Pilot Murakami bio je i suvlasnik bolivijske firme LaMia (Línea Aérea Mérida Internacional de Aviación) čiji se avion srušio nedaleko od Medeljina. Kompanija je imala tri aviona i osam zaposlenih, ali dva aviona nisu imala dozvolu za let. Doduše, još nije jasno je li kompanija uopšte imala licencu za letove. To otvara mnogo pitanja jer ako nisu imali dozvolu bolivijskih vlasti, kako su mogli da polete iz Santa Kruza.

TEHNIČAR OTKRIO KAKO JE ČUDOM PREŽIVEO PAD AVIONA U KOLUMBIJI: Nažalost, nisu hteli da me slušaju...

JEZIVO SVEDOČANSTVO IZ PALOG AVIONA: Putnici znali da srljaju u smrt, vrištali i skakali sa sedišta!

(Jutarnji)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track