Prikaži najnovije vesti
Migel Kiroga Murakami, Foto: Facebook
nove činjenice

KOBNE GREŠKE PILOTA KRIVE ZA PAD? Oglušio se o upozorenje za gorivo i nije tražio prinudno sletanje

Planeta 25

Pilot aviona koji se srušio u ponedeljak u Kolumbiji Migela Kiroge Murakamija  napravio je kobnu grešku jer je odlučio da ne dopuni goroivo usput i što od kontrole leta na aerodromu u Medeljinu nije odmah tražio "prinudno sletanje" nego je ušao na " čekanje".

Pilot aviona koji se srušio u Kolumbiji navodno je bio upozoren pre poletanja sa aerodroma u Boliviji da možda neće imati dovoljno goriva, objavili su danas bolivijski mediji. Tu informaciju je objavio list "Deber", pozivajući se na neimenovog zvaničnika aerodroma.

Zvaničnik je to izjavio na osnovu plana leta, preneo je BBC. RT navodi da je pilot odlučio da preskoči planirano dosipanje goriva jer je kasnio. U nesreći je poginula 71 osoba, među kojima i fudbaleri brazilskog tima "Šapekoensea", a šest je preživelo.

Kolumbijski zvaničnici su juče saopštili da je sve više dokaza da se avion, koji je pao u centralnim delovima zemlje, srušio jer je ostao bez goriva i da sada istraga treba da razjasni zašto se to dogodilo.

">November 29, 2016

Šef civilne avijacije Alfredo Bokanegra je rekao da preliminarna istraga pokazuje da u avionu u trenutku udara nije bilo goriva, preneo je BBC.

"Istraga sada treba da razjasni zašto se to dogodilo", rekao je on na konferenciji za novinare.

(FOTO) ONI SU IMALI SREĆE: Preživela tri fudbalera, dva člana posade i novinar!

To potvrđuje navode pilota aviona, kako je zabeleženo na snimku razgovora sa kontrolom letenja, da je ostao bez goriva pre kobnog pada u Andima.

Zvaničnik civilne avijacije Fredi Bonjila je rekao da, po pravilu, avion mora da ima u rezervi goriva koje je dovoljno za dodatnih 30 minuta leta kako bi u slučaju opasnosti mogao da stigne do alternativnog aerodroma.

On je istakao da u ovom slučaju, to nije bilo tako. Zvaničnici Bolivije suspendovali su letove avio kompanije "LaMia", čiji se avion u utorak srušio u Kolumbiji, i smenili rukovodstvo kompanije.

TREBALO JE DA TRAŽI PRINUDNO SLETANJE

Neki stručnjaci kažu da je pilot pogrešio što od kontrole leta u Medeljinu nije odmah tražio prinudno sletanje (emergency landing), nego je "ušao na čekanje" (holding). Oni navode da se na malim visinama potrošnja goriva jako povećava i da je čekanje (kruženje) potrošilo i to malo goriva što je avion imao. Ugasili su mu se motori, ostao je bez struje, ugasio mu se i transponder (što znači da kontrola nema njegovu identifikaciju, kao ni brzinu i visinu), po svoj prilici mu se pokvario i APU. Pošto je bio na više od 30 kilometara od aerodrma, nije mogao da "jedrenjem" dođe do piste. Zapravo, do tragedije je doveo splet raznih okolnosti.

 

 

 

Pratite KURIR na VIBERU: http://chats.viber.com/kurir