NAUČNICI SE UOZBILJILI: Ako ovako nastavimo, sudnji dan će nas snaći i pre no što se plašimo!
Foto: Thinkstock

Upozorenje

Naučnici su usvojili Deklaraciju u kojoj pozivaju na stvaranje velikog sistema otkrivanja asteroida da bi se sprečilo da Zemlja u bliskoj budućnosti bude uništena

LONDON - Asteroidi bi mogli da zbrišu život na zemlji ako ne uložimo više napora da ih pratimo i uništavamo, upozorilo je telo koje okuplja najuglednije naučnike i astronome na svetu.

Na skupu u Muzeju nauka u Londonu u sredu uveče učestvovali su ugledni astronom lord Martn Riz, zatim Brajan Koks, Ričard Dokins i još stotinjak vodećih stručnjaka, piše Dejli telegraf. Naučnici su usvojili Deklaraciju u kojoj pozivaju na stvaranje velikog sistema otkrivanja asteroida da bi se sprečilo da Zemlju snađe sudnji dan i pre nego što mnogi misle. Deklaracija poziva na "rešavanje najvećeg izazova čovečanstva da bismo spasli porodice i život na Zemlji u budućnosti" i potpisali su je naučnici, fizičari, astronauti, umetnici i vodeći biznismeni iz 30 zemalja.

Lord Martin Riz: Moramo da pronađemo asteroide pre nego što oni pronađu nas (Foto: Reuters)

"Verovanje drevnih naroda da nebesa i kretanje astronomskih tela utiču na život na Zemlji jeste bilo tačno, mada ne na način na koji su oni zamišljali. Nekada ta nebeska tela udare u Zemlju. Zato moramo da se potrudimo da ih nađemo pre nego što ona nađu nas", piše u deklaraciji koju je pročitao lord Riz.

Sistem za praćenje asteroida postoji, ali mana mu je što može da prati samo velike jer pretnju za Zemlju predstavljaju i tela prečnika pedesetak metara.

"Problem su i asteroidi koji bi mogli da unište grad ili unazade ekonomiju za nekoliko stotina godina", upozorio je Ed Lu, astronaut koji je tri puta boravio na Međunarodnoj kosmičkoj stanici.

Dr Brajan mej: Niko ne zna kada bi sledeći veliki asteroid mogao da nas udari (Foto: Beta)

Astrofizičar dr Brajan Mej, poznatiji kao član grupe Kvin (Queen), kaže da su nova saznanja o asteroidima donela i novu spoznaju o tome koliko oni ugrožavaju ljudsku vrstu i život na zemlji.

"U ovom trenutku znamo za manje od jedan odsto tela koja se mogu porediti s onim što je pao na Sibir 1908. godine, a niko ne zna kada bi sledeći veliki asteroid mogao da nas udari", kaže dr Mej.

Jedan od najvećih udara asteroida u Zemlju dogodio se 30. juna 1908, kad je nedaleko od Tunguske reke u Sibiru pao asteroid i izazvao eksploziju koja je uništila ogromnu površinu. Baš zato naučnici žele da se 2015. na godišnjicu sibirske eksplozije obeleži Dan asteroida na svetskom nivou.

(Dejli telegraf)