ZID ĆUTANJA: Istraživačka letelica NASA viđena u ulozi u kakvoj ne bi trebalo da bude!

Snimio je satelit

Vazduhoplov neobičnog oblika s ogromnim krilima snimila je satelitska kompanija Digital Glob u septembru ove godine u bazi Kamp Lemonier u maloj afričkoj državi Džibuti, a celi slučaj razotkriven je prošlog meseca na blogu "War Is Boring"

Nakon što je satelit Digital Globa snimio tajni avion NASA na tlu Afrike, teoretičari zavere noćima ne spavaju, a objašnjenju senzacionalne misterije se ne nazire kraj.

Štaviše, naučnici NASA potvrdili su za ABC Njuz da letelica koja je snimljena u američkoj vojnoj bazi u Džibutiju na istoku Afrike zaista jeste njihova, ali su odlučno odbili da komentarišu šta ovaj primerak čuda visoke tehnologije onde radi.- Zaista vam ne mogu otkriti nikakve detalje. Vazduhoplov je bio tamo vidite ga na slici, ali ne mogu da vam kaže šta je onde radio - kazao je za ABC Njuz Džim Aleksander, naučnik NASA zaposlen na programu WB-57.Vazduhoplov neobičnog oblika s ogromnim krilima snimila je satelitska kompanija Digital Glob u septembru ove godine u bazi Kamp Lemonier u maloj afričkoj državi Džibuti.

Celi slučaj razotkriven je prošlog meseca na blogu "War Is Boring".

Stranica NASA koja prati projekat WB-57 i njegova tri vazduhoplova, pokazuje da je jedan od njih, onaj pod kodnim brojem 926, bio u misijama na stranom tlu . Na popisu koji se može naći na internet stranicama NASA objavljeno je 14 međunarodnih odrednica za dotični vazduhoplov, ali američki aerodrom u Džibutiju se ne spominje.

Pentagon je odbio bilo kakav komentar na pitanja u vezi ovog misterioznog slučaja, a američko ratno vazduhoplovstvo tvrdi da nema saznanja o misiji.

S druge strane, AFRICOM, Komanda američke vojske u Africi, kaže da "avioni čitavog niza agencija iz različitih država svakoga dana sleću u vazdušnu bazu Kamp Lemonier kao podrška američkim i savezničkim mirovnim snagama na istoku Afrike, ali i Bliskom istoku".

- Ali naravno, ne možemo da raspravljamo o detaljima operacija - stoji u saopštenju AFRICOM-a kao odgovor na pitanja ABC Njuza.

Naučnik NASA Džim Aleksander je rekao da njihova letelica WB-57 obavlja brojne poslove za celi niz klijenata, od vlada, industrije, pa sve do naučne zajednice, uključujući i ministarstvo odbrane.

Kako iznosi NASA na svojim internet stranicama, prve misije vazduhoplova WB-57 krenule se davnih 1970-ih godina, a letelica je od tada sudelovala u brojnim naučnim misijama, poput one u Kostariki kad su istraživali gornje delove troposfere i donje delove stratosfere, pa sve do prikupljanja kosmičke prašine, nastale od kometa i asteroida, u gornjim dielovima Zemljine atmosfere, kao i uzimanja uzoraka vazduha iznad nuklearnih testnih područja.

Ali kako navode na blogu "War Is Boring", vojska nije zainteresovana za ovaj avion zbog naučnih ciljeva, već zbog same činjenice da WB-57 može da leti na istoj visini kao i poznati špijunski avion U2, a uz to ima i veću nosivost pa se u njega može instalirati cela kolekcija špijunske tehnologije.

Jedna takva misija odvijala se iznad Avganistana krajem 2010. godine, kad je WB-57 nekoliko meseci leteo iznad zaraćene zone i prikupljao dragocene podatke uz pomoć revolucionarne laserske tehnologije koja mapira područje u tri dimenzije. Na taj način je prikupljeno terenskih podataka koji pokrivaju područje od oko 70.000 četvornih kilometara u Avganistanu.