U Rusiju pao NLO, a ne meteor?

Misteriozno nebesko telo

U Rusiju pao NLO, a ne meteor?

Delovi meteora nisu nađeni u jezeru Čebarkul, u kojem je u petak napravljen krater prečnika šest metara, zbog čega građani veruju da se na tom mestu srušio svemirski brod
1 / 4

MOSKVA - Šta je napravilo krater?Ruski ronioci su pregledali dno jezera Čebarkul u regionu Čeljabinska, u koje je prema izveštajima pao meteor i napravio krater prečnika šest metara, ali u njemu nisu pronašli delove nebeskog tela, zvanično je objavilo Ministarstvo za vanredne situacije. Budući da od meteora, koji je prilikom pada na Zemlju povredio oko 1.200 ljudi, nema ni traga, građani veruju da se u zaleđeno jezero srušila vanzemaljska letelica, ali da država krije podatke o tome.- Ronioci su pregledali jezero, ali nisu otkrili tragove meteorita - izjavila je portparolka ruskog Ministarstva za vanredne situacije Irina Rosijus i dodala da radijacija vode u jezeru i okoline nije promenjena i da je u granicama normale.Takođe je objavljeno da je obustavljena potraga za delovima meteora teškog deset tona koji je u petak supersoničnom brzinom od 54.000 kilometara na sat uleteo u atmosferu i eksplodirao iznad Rusije.Budući da je dan pre toga guverner Čeljabinske oblasti Mihail Jurevič izjavio da je deo meteorita pao u zaleđeno jezero, građani se pitaju šta je napravilo krater prečnika šest metara u njemu. Po društvenim mrežama počele su da kruže priče o tome da se u jezero Čebarkul verovatno srušio vanzemaljski brod, koji su ronioci našli, ali da se to krije od javnosti. Jedna od teorija zavere govori o tome da je Rusija već juče počela da ispituje taj svemirski brod kako bi se domogla nove tehnologije. Tu teoriju građani Čeljabinskog regiona potkrepljuju fotografijom Ruslana Brovkina postavljenom na internet, na kojoj se prilikom pada nebeskog tela u petak na nebu, osim meteora, vidi još jedna svetla tačka. Na osnovu toga mnogi veruju da su vanzemaljci razbili meteorit i tako spasli Zemlju od veće katastrofe, ali da im se brod, ipak, srušio.Takođe, pojedinci navode da su ronioci u jezeru pronašli delove meteorita, čiji je sastav vrlo vredan. Ta grupa veruje da će materijal od kojeg je sačinjeno nebesko telo pomoći vojsci da napravi novo, savremeno oružje.

Uplašili se TenkogradaDok armija ljudi radi na zameni hektara i hektara stakla na prozorima, popucalim na oko 4.000 objekata od ogromne eksplozije meteora, mnogi se šale šta se u stvari dogodilo u tom delu Rusije, gde je život ionako težak. Jedan od najpopularnijih viceva je da su se stanovnici meteora prestravili kad su videli da im se Čeljabinsk približava. To je, inače, namučen region sa surovim vremenskim uslovima, sada nerazvijen, a nekada je bio poznat kao Tenkograd jer se u njemu pravio čuveni sovjetski tenk T-34.

Kamenje za 12.000 evraDosetljivi Rusi su nakon katastrofe koja je zadesila Čeljabinsk rešili da na njoj zarade. Na internetu se uveliko prodaju delovi meteorita, a cena se kreće čak do 12.000 evra. Mogu da se nađu i oglasi u kojima pojedinci čak tvrde da kamen iz svemira leči dijareju, karijes, perut, povećava potenciju, ali i popravlja ocene u školi.

Sve češći napadi iz svemiraNaučnici NASA upozoravaju da će se svet u budućnosti sve češće suočavati sa iznenadnim napadima iz svemira, poput onog u Rusiji. Meteore i asteroide teško je detektovati, a ima ih veliki broj, tako da astronomima treba mnogo vremena da uoče i prate one koji prete Zemlji.- Odbrana Zemlje od sićušnih nebeskih tela, kao što je bilo ovo koje je prošlo preko Sibira i srušilo se, veliki je izazov i nešto što nam u ovom trenutku nije cilj. Prvo smo se usmerili na veće asteroide - rekao je Pol Čodas, naučnik iz NASA.