Za Francusku ulicu bez trolejbusa
Foto: Dragana Udovicic

Inicijativa opštine Stari grad

Za Francusku ulicu bez trolejbusa

Beograd -

BEOGRAD - Intenziviranje saobraćaja u ulicama koje bi vodile do nove okretnice u Dunavskoj ulici upravo je suprotno nameri da se saobraćaj izmesti iz centra grada i proširi pešačka zona, smatra predsednik opstine Stari grad Marko Bastać.

Planirano premeštanje trolejbuskog saobracaja iz Vasine u Francusku ulicu nije dobro rešenje i na taj nacin bi se samo povecali saobracajni problemi u samom centru grada, smatra predsednik opštine Stari grad Marko Bastać.

On podržava mišljenje mnogih stanovnika centralne gradske opštine a pre svega onih koji zive u Francuskoj ulici, da bi realizacija ove ideje prouzrokovala dodatno pogoršanje stanja u inače veoma opterećenom prometnom pravcu.

- Intenziviranje saobraćaja u ulicama koje bi vodile do nove okretnice u Dunavskoj ulici upravo je suprotno nameri da se saobraćaj izmesti iz centra grada i proširi pešačka zona, jer su i Francuska i Makedonska i Svetogorska ulica deo užeg gradskog jezgra. Trolejbuski saobraćaj do nove okretnice umesto duž Francuske ulice treba preusmeri na ulice poput Takovske i Cvijićeve koje su na obodima Starog grada i koje su prikladnije za veću frekvenciju saobraćaja – kaže Bastać.

Osim toga, predsednik centralne gradske opštine smatra i da je predviđena lokacija za novu okretnicu u Dunavskoj sporna, jer se nalazi u samom centru grada, nadomak reke, na vrlo vrednom i atraktivnom zemljištu koje bi sigurno moglo na adekvatniji način da se iskoristi, a pogotovo u svetlu silaska Beograda na reke.

Kako bi se u centru Beograda proširila pešačka zona, namera gradskih urbanista je da se okretnica autobusa na Trgu Republike potpuno iseli, a okretnica trolejbusa sa Studenstkog trga premesti u Dunavsku ulicu. Cilj je rasterećenje centra grada od saobraćaja.

Da bi ovaj plan bio realizovan, autobuski i automobilski saobraćaj će biti preusmereni iz Kolarčeve ka Makedonskoj i Ulici braće Jugovića pa duž Francuske, a trolejbuski bi se odvijao preko Trga Republike pa Francuskom ulicom do Dunavske.

Francuska ulica bi po tom planu bila proširena za još jednu saobraćajnu traku, koja bi se dobila ukidanjem drvoreda i parking mesta sa obe strane ulice. Kroz nju bi od Trga republike do Cara Dušana pored sadašnje četiri autobuske prolazilo i još barem šest trolejbuskih linija!

Francuska bi na taj način sasvim sigurno postala jedna od najprometnjih ulica u gradu i vrlo izvesno novo saobraćajno usko grlo.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track