USPEH PROIZVOĐAČA STARE SOKOLOVE: Amerikancima prodali pola miliona boca rakije!
Foto: Zoran Šaponjić

Vlasnici otkrivaju

USPEH PROIZVOĐAČA STARE SOKOLOVE: Amerikancima prodali pola miliona boca rakije!

InfoBiz -

Nije bilo lako, ali da je lako, svi bi bili uspešni u poslu i izvozu, kažu Rade i Ivan Bogdanović, otac i sin iz Užica koji prave piće koje je osvojilo ceo svet

Kada je pre više od dve decenije kretala u avanturu stvaranja robne marke od rakije proizvedene u pecari u selu Kostojevići kraj Bajine Bašte, porodica Bogdanović iz Užica našla se pred čitavim nizom izazova.

Od činjenice da su srpsku prepečenicu ponudili tržištima na kojima su već decenijama carovali najjači svetski brendovi iz ove oblasti, do toga da je trebalo ispuniti teške i brojne zahteve koji se tiču hemijskih analiza, izgleda ambalaže, etiketa...

foto: Zoran Šaponjić

Dve decenije kasnije, „stara sokolova“ već je ozbiljan brend. Samo na američkom tržištu, u SAD i Kanadi, u tom periodu prodato je oko 500.000 boca ove srpske rakije. „Stara sokolova“ danas se prodaje od Australije preko Rusije, Evrope do Kanade i SAD. U Evropi firma iz Užica rakiju proizvedenu u Kostojevićima prodaje u Nemačkoj, Švajcarskoj, Švedskoj, Holandiji, Francuskoj, Danskoj...

Sin Ivan

POMAŽEMO RAZVOJU SELA

U ovom trenutku „Stara sokolova“ ima 25 stalno zaposlenih i oko 40 poljoprivrednih proizvođača kooperanata sa kojima sarađujemo i od kojih nabavljamo sirovine. Na taj način, sarađujući sa primarnim poljoprivrednim proizvođačima, pomažemo razvoju sela i ostanku ljudi na selu, kao i poboljšanju njihovog životnog standarda - kaže Ivan Bogdanović.

Pomoć dijaspore

- Američko tržište je slabo upoznato s rakijom kao proizvodom i u početku je zaista bilo teško. Prodor je dodatno otežavalo to što su navikli da uvek dobiju najbolje i po najnižoj ceni. Mi, kao porodična kompanija, nismo imali budžet za promociju kao veliki svetski brendovi. Stoga smo morali da se borimo dugotrajnim upornim radom i kvalitetom „stare sokolove“. U tome smo imali veliku pomoć i podršku naših ljudi, koji su najbolji promoteri u ovim dalekim zemljama - kažu Rade i njegov sin Ivan, vlasnici „Stare sokolove“.

Ivan Bogdanović
Ivan Bogdanovićfoto: Zoran Šaponjić

Glavne prepreke u započinjanju biznisa bile su potrebne rezerve voćnih destilata rakija za započinjanje posla. Potom su na red došle hemijske analize u SAD i Australiji, sa kriterijumima kvaliteta koji se dosta razlikuju od naših i evropskih i koje su morali da zadovolje.

- Nakon što se dobije odobrenje od laboratorije, na red su došli ambalaža, koja je opet mora biti drugačija od evropske, i etikete, kod kojih se kontrolišu svaka napisana tačka i zarez. Nije bilo lako, ali da je lako, svi bi bili uspešni u poslu i izvozu - kažu Bogdanovići.

Pobeda u Minesoti

Prvi veći iskorak za „staru sokolovu“ bio je 2006. na Festivalu šljivovice u Minesoti, SAD. Na iznenađenje svih, do tada malo poznata rakija „sokolova“ odnela je pobedu.

- Nakon tog veoma teškog početnog koraka, neophodno je održavati kvalitet proizvoda, poštovati dogovorene uslove i rokove i stalno ulagati u promociju tog kvaliteta - kažu Bogdanovići.

Rade Bogdanović
Rade Bogdanovićfoto: Zoran Šaponjić

Pomoć države

DA SE UVEDE RED NA TRŽIŠTU

Država bi nam mogla najviše pomoći na dva načina. Prvi i najbitniji je da uvede red u prodaju rakija kako ne bismo imali nelojalnu konkurenciju koja prodaje nebezbedne proizvode sumnjivog kvaliteta, u isto vreme uskraćujući znatan prihod državi od akciza. Drugi način je da urednije izmiruje svoje obaveze prema kompanijama koje zdravo posluju, uredno izmiruju obaveze prema državi i koje su zdrava osnova na koju se oslanja ekonomija naše države - kaže Ivan.

Kurir / Zoran Šaponjić

Foto: Zoran Šaponjić

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

KURIR TV VESTI: PSIHIJATRI REŠETALI ZORANA MARJANOVIĆA! Evo kako je odgovarao na njihova pitanja i šta misli o Jeleninom ubistvu?!

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track