UMEŠNOST: Turistički vodič napravio brend od srpskih kraljeva
Foto: Privatna arhiva

Obrazovanje pretočio u biznis

UMEŠNOST: Turistički vodič napravio brend od srpskih kraljeva

InfoBiz -

Vladimir Vulović osnovao Turistički info-centar i Banju Koviljaču pretvorio u turistički biser Srbije, gde dolaze Danci, Izraelci, Španci, Rusi...

Licencirani turistički vodič Vladimir Vulović iz Banje Koviljače uverio se da verifikovano znanje engleskog i španskog jezika i master na studijama ekonomije nisu garant za dobijanje posla u struci.

Zato je rešio da samom sebi bude poslodavac i pre četiri godine osnovao je Turistički info-centar u Banji Koviljači, s kojim je ovu destinaciju pretvorio u turistički biser Srbije.

foto: Privatna arhiva

Znanje daje rezultat

- Oduvek sam smatrao da sposobnost, znanje i kvalitet moraju dati rezultate kad-tad i krenuo u privatno preduzetništvo. Osnovao sam Turistički info-centar, u čiji rad sam uključio mnoge preduzetnike i udruženja. Smatrao sam da udruživanje može doneti dobro svima nama, kao i Banji Koviljači i Loznici uopšte - priča Vulović, koji je sve postigao sopstvenim izvorima finansiranja i podrškom privatnog sektora, bez ijednog dinara budžetskih sredstava.

foto: Privatna arhiva

Otvaranjem Turističkog info-centra turisti su prvi put na jednom mestu u Koviljači mogli doći do svih informacija, rezervisati privatni ili hotelski smeštaj, posetiti destinacije u okolini, kupiti autentični suvenir.

- Napravio sam programe obilazaka Banje Koviljače, Loznice, Tršića, Tronoše, Gučeva, Drine, Rađevine, podzemnog grada... Kroz jednoipočasovnu šetnju „Stazama srpskih kraljeva“, obilazak banjskog parka, predstavljam banju domaćim i stranim turistima uz priče iz najsjajnijeg, kraljevskog perioda, a ona je postala brend ne samo Koviljače već i Podrinja. Do sada je priču o banjskoj istoriji i tradiciji, legendarnom Kur-salonu, banjskim vilama, bunkerima, lekovitim izvorima, čulo više od 12.000 gostiju - kaže Vulović, koji je turiste u obilaske vodio na minus 22, ali i plus 43 stepena.

Bolja poseta

Za četiri godine doprineo je znatno boljoj turističkoj poseti. Uspeo je da prvi put ovde dovede organizovane grupe turista iz Danske, Izraela, Španije, Rusije i pokaže im lepote lozničkog kraja.

- Trudim se da turiste odvedem u lokalne restorane, kafane, da potroše novac u Loznici, Banji, Tršiću, i tako poprave poslovanje i ostalih u lozničkom kraju - kaže on i planira da nove ideje za razvoj turizma predstavi čelnim ljudima Loznice i nadležnih ministarstava i zatraži podršku u dovođenju još većeg broja turista u Banju Koviljaču.

Izazovi posla

TEŠKO DO PLATE

Vulović kaže da je u turizmu teško zaraditi platu i brojne namete koji često mnoge odvraćaju od privatnog posla:

- Da bih mogao da zaposlim još nekoga, prvo bi država morala da smanji namete za zaposlene u privatnom sektoru i da se Koviljača još malo razvije kao turistička destinacija. Generalno je za sve zaposlene u turizmu problem što posla ima samo u sezoni, dok je van sezone zatišje.

Tihomir Ilić - Privatna arhiva

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track