Mihajlovićeva: Od Beograda do Budimpešte za dva sata i 24 minuta
Foto: Aleksandar Jovanović

Za dve i po godine

Mihajlovićeva: Od Beograda do Budimpešte za dva sata i 24 minuta

InfoBiz -
Prema njenim rečima, srpski deo koštaće između 350 i 400 miliona evra, ali će studija o izvodljivosti dati poslednju sud o tome

BEOGRAD - Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da će se prugom Beograd - Budimpešta putovati za dve i po godine i da bi srpski deo u tom projektu mogao da košta između 350 i 400 miliona evra.

"Sa kineskim premijerom dogovoreno je da će studija o izvodljivosti biti rađena najduže tri meseca, da se potom završi glavni projekat i počne gradnja koja ne može da traje duže od dve godine. Računam da ćemo za dve i po godine vozom od Beograda do Budimpešte putovati za dva sata i 24 minuta, dok sada tom prugom putujemo osam sati", rekla je Mihajlovićeva.

Na pitanje kako će Srbija finansirati ovaj projekat, Mihajlović je navela da se nećemo zaduživati i da računa da ćemo naš deo pokriti sredstvima iz privatizacionih prihoda."To je u skladu sa dogovorom sa MMF-om da novac dobijen u privatizaciji ne damo na potrošnju, već da ulažemo u projekte poput ovog. Deo gradnje pruge pokriće se i iz ruskog kredita", rekla je ministarka.

Prema njenim rečima, srpski deo koštaće između 350 i 400 miliona evra, ali će studija o izvodljivosti dati poslednju sud o tome. Na pitanje da li će na pruzi raditi i srpski radnici, budući da Kina uvek insistira na upošljavanju svojih ljudi, ona je odgovorila:"Dogovorili smo se da najmanje 50 odsto angažovanih kompanija budu srpske. Mi sada na postojećim projektima sa Kinezima imamo oko 60 posto srpskih kompanija".

Na konstataciju da uspeh ovog projekta zavisi i od Makedonije i Grčke, iz čije luke Solun kreće kineska roba za Evropu, Mihajlović je rekla da je to međunarodni projekat i zato je i potpisan ugovor sa Makedonijom, dok je Kina razgovarala sa Grčkom koja prihvata mogućnost takvog koridora.

Mihajlović je rekla da pruga Beograd-Budimpešta i gasovod "Južni tok" ne mogu se porediti, "jer su pruge i putevi svuda dobrodošli, a gas i nafta su mnogo više politika nego energetika". "Kada je reč o 'Južnom toku' problem je nastao zbog Ukrajine i složenih odnosa EU i Rusije, ali kada je reč o pruzi, ti složeni odnosi ne postoje. Eu i Kina takođe održavaju samite", rekla je Mihajlović, odgovarajući na pitanje da li je moguće da se naši veliki planovi sa Kinezima završe neslavno kao sa Rusima.

(Tanjug/Politika)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track