BAHATOST: Kožne ženske torbe, krigle, manikir i svakojake bizarnosti dele kao reklamni materijal!

Šta JP i ustanove poklanjaju partnerima

BAHATOST: Kožne ženske torbe, krigle, manikir i svakojake bizarnosti dele kao reklamni materijal!

Društvo -
JP „Vojvodinašume“ procenilo da su idealni pokloni crvena torba, futrole za „ajfon 4“, a Visoka poslovna škola odlučila se za ogledalce s kamenom

BEOGRAD - Kutijice za lekove, šoljice ukrašene 18-karatnim zlatom, keramičke pivske krigle, ženska kožna torba crvene boje sa srebrnom kopčom visokog sjaja, okruglo ogledalce s dekorativnim providnim kamenom koji liči na brušeni dijamant - to su samo neke od bizarnih stvari koje su putem javnih nabavki trebovale javne ustanove i institucije kao reklamni materijal.Sagovornici Kurira kažu da se pri nabavci reklamnog materijala najlakše nameštaju tenderi, odnosno favorizuju određeni ponuđači.

Motiv divlje svinje- Kako nije jasno definisano šta je tačno reklamni materijal, moguće su razne vrste zloupotreba. To funkcioniše na sledeći način - neki od nadležnih iz javnih ustanova sklope dogovor s nekim od proizvođača ili uvoznika i onda napišu takav tender da praktično samo taj dobavljač može da odgovori na njega. Te nameštaljke su često i više nego očigledne. Nabavljaju se svakojake bizarnosti, maltene sve što je na lageru favorizovanog ponuđača. Kome se poklanjaju kožne ženske torbe, pivske krigle i slično i šta to govori konkretno klijentima o tom preduzeću?! - pita se jedan od dobavljača koji često učestvuje na tenderima.JP „Vojvodinašume“ procenilo je da su idealni pokloni za poslovne partnere pivo i keramičke krigle, pa je tako u decembru 2013. godine naručilo 100 krigli, 50 flaša svetlog i 50 flaša tamnog piva, etikete za vino s motivima zamka, jelena, lopatara, muflona i fazana, kao i metalne etikete za rakiju od 0,5 litara sa motivom divlje svinje. Isto preduzeće naručilo je i žensku kožnu torbu, tipa „safijano“, crvene boje, s bravicom srebrene boje visokog sjaja i sa kožnim džepom za kartice i dokumenta. Trebovali su i kožnu futrolu za telefon „ajfon“, model 4s, čija je unutrašnjost postavljena telećom kožom.

Setovi za manikirVisoka poslovna škola u Novom Sadu smatrala je da bi prikladan poklon u reklamne svrhe bio „metalno, okruglo ogledalce s dekorativnim providnim kamenom koji liči na brušeni dijamant“, kao i držač beleški u obliku jabuke sa štipaljkom, dok je JP Zavod za urbanizam Vojvodine krajem novembra naručilo 200 komada kutijica za lekove i 60 setova za manikir. Vladimir Zelenović, direktor JP „Zavod za urbanizam Vojvodine“, kaže da je 200 komada kutija za lekove i 60 setova za manikir „naručeno zbog želje preduzeća da veći broj ljudi dobije poklon kao znak pažnje“.- Odabir reklamno-propagandnog materijala predložio sam ja kao direktor preduzeća - rekao je Zelenović, ne precizirajući kako su mu baš ovi neobični artikli pali na pamet. Vrednost ugovora iznosi 1.247.580 dinara.Do zaključenja broja odgovore od ostalih ustanova i JP nismo dobili.

Dragan DobrašinovićZAKON MORA DA SE MENJA!Dragan Dobrašinović iz Koalicije za nadzor javnih finansija kaže za Kurir da bi nabavke reklamnog materijala morale da budu mnogo bolje regulisane zakonom:- Ovo polje bi zakon morao mnogo bolje da reguliše kako ne bi dolazilo do zloupotreba. Reklamni materijal morao bi da bude usklađen s delatnošću firme i da bude simbolične vrednosti, a ne da, kao sada, služi kao sredstvo za dobavljanje materijalne koristi.

Ludilo mozgaHTELI DA KUPE I POZLAĆENE ŠOLJICEPodsetimo, Kurir je pisao i o skandaloznoj nabavci PD „Elektrosrbija Kraljevo“, koji je u novembru ove godine naručio 100 šoljica ukrašenih 18-karatnim zlatom. Ove šoljice, kako su naveli, moraju da budu napravljene od visokokvalitetnog porcelana koji sadrži 40 odsto gline, 50 odsto najkvalitetnijih životinjskih kostiju i 10 odsto kamenog praha. Od toga se odustalo ubrzo pošto je javnost upoznala s tim na sajtu Uprave za javne nabavke.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track