VELIKE MUĆKE: Srpski avion nestao u pustinji

Korupcija u Muzeju vazduhoplovstva

VELIKE MUĆKE: Srpski avion nestao u pustinji

Društvo -
„Antonov AN-12“, vredan pola miliona dolara, 1991. iznajmljen je Bugarima, a kasnije im i prodat, ali niko ne zna kome je otišao novac

BEOGRAD - Vojni transportni avion „antonov AN-12“ Srbija je 1991. iznajmila bugarskoj kompaniji „Sigi er kargo“ na pet godina, a onda joj i prodala. Međutim, do danas niko ne zna kako je i kome otišao novac, otkriva Kurir.Ovaj četvoromotorni avion bio je u vlasništvu Muzeja vazduhoplovstva Beograd i važio je za jedan od najvećih u jugoslovenskoj floti. Njegova vrednost se u to vreme procenjivala na oko pola miliona dolara. Bugarska kompanija ga je koristila dok je bio upotrebljiv, a onda je, kako nezvanično saznajemo, usled kvara ostao napušten negde na Bliskom istoku.U Ministarstvu odbrane, koje je nadležno za rad tog muzeja, kažu da nemaju informacije o trenutnom statusu aviona, uz potvrdu da je iznajmljen na pet godina i mogućnost produžetka na još dve:Niz nepravilnosti- Međutim, nakon isteka navedenog roka, dakle tokom 1998, avion nije vraćen Muzeju vazduhoplovstva. Takođe, prema našim saznanjima, avion je ocarinjen tek 5. marta 1998, a kao izvoznik i isporučilac aviona „AN-12“ pojavljuje se firma „Info MM“ iz Beograda, koja je sklopila ugovor s kupcem „Er Sofija“, što potvrđuje i faktura. Uvidom u navedenu dokumentaciju uočava se niz nepravilnosti, što svakako treba da bude predmet istrage nadležnih državnih organa Srbije.Šok za kustoseU Muzeju okrivljuju Ministarstvo da nije učinilo ništa da vrati avion.- Mi smo verovali da će nam avion biti vraćen sve dok nismo pronašli sajt bugarske kompanije, koja je napisala da je avion posle tri godine iznajmljivanja definitivno otkupljen. Za kustose muzeja to je bio šok. Pokušali su da postave pitanje tadašnjem direktoru i UO, ali ni od koga nisu dobili odgovor - kaže izvor Kurira i dodaje:- Posle ovoga vojska je odlučila da stvar zataška. Smenjen je dotadašnji direktor Čedomir Janić, a na njegovo mesto, bez konkursa, došao je penzionisani general Slavko Biga. On je pokušao da nekako „ispegla“ prodaju aviona bez zvaničnih izvoznih dozvola i saglasnosti Muzeja. Otišao je u Bugarsku, gde je izdejstvovao aneks ugovora, po kojem je bugarska kompanija trebalo da isporuči avion Muzeju. Ugovorom je predviđeno i da kompanija u slučaju udesa ili gubitka aviona Muzeju isporuči neki drugi iz svoje flote. Međutim, ništa od toga se nije dogodilo, avion nikad nije stigao u Srbiju.

Slavko Biga, bivši direktor MuzejaSPUSTIO SLUŠALICU KURIRUSlavko Biga, direktor Muzeja tokom devedesetih, juče nije bio raspoložen da govori o sudbini srpskog aviona. Najpre nam je kazao da je na sastanku, a onda je upitao zašto ga zovemo. Kad je saslušao pitanje, rekao je da nema ništa s tim i spustio slušalicu. Više nam se nije javljao.

Muzej vazduhoplovstva
Muzej vazduhoplovstva

ČINJENICE/ Ovo je put „antonova“- Rešenjem Saveznog sekretarijata za narodnu odbranu od 20. februara 1991. Muzeju je ustupljen vojni avion „AN-12“- Avion je bio ispravan i u letnom stanju- Avion je iznajmljen bugarskoj kompaniji „Sigi er kargo“, koja je radila godinu dana. Nasledila ju je „Er Sofija“, koja je ugašena 2007. godine- „AN-12“ je prodat, ali se ne zna po kojoj ceni i kome je otišao novac

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja