Četiri greške pri izgradnji brenda i kako da ih izbegnete

Saveti za preduzetnike

Četiri greške pri izgradnji brenda i kako da ih izbegnete

Edukacija -
Biti preduzetnik i pokrenuti potpuno novi brend nije lako. Potrebno je mnogo veštine, rada, a pomalo i sreće. Kada stvarate brend od sopstvenih ideja, jedna loša odluka može uništiti i najbolje namere.

Kako biste izgradili moćan brend i osigurali da nesmotrenošću ne pokvarite sve, izbegnite naredne četiri greške i ostvarite se kao uspešan preduzetnik.

1. Brinete samo o kupcima, a ne i o konkurenciji

Pre nego što zakorači u poslovni svet, svaki ozbiljniji preduzetnik će uraditi istraživanje tržišta i videti šta njegovi ciljni potrošači žele. Ali to nije dovoljno. Računajte da su i oni sproveli isto istraživanje i da nude kupcima ono što žele.

Zato, vi morate pronaći način kako ćete ponuditi istu stvar na drugačiji način i izdvojiti se od drugih. Ne brinite samo o kupcima, već vodite računa i o konkurenciji i pobedite ih svojom jedinstvenošću.

2. Ne definišite fokus

Svaki uspešan brend ima cilj. Da li ćete se orijentisati na manje ili veće tržište, izrazito konkurentne cene ili naglasak staviti na visok kvalitet proizvoda, izbor je koji morate napraviti na početku svog preduzetničkog plana, koga se morate držati uvek. Morate definisati cilj ka kojem težite i sve aktivnosti usaglasiti tako da vode ka njegovom ostvarenju.

3. Ne šaljete dovoljno snažan vizuelni efekat

Mnogi poznati brendovi su izgradili čitave vizuelne legende, po kojima su prepoznatljivi u čitavom svetu, i te legende su u velikoj meri i podstakle njihov uspeh. Tokom kreiranja vizuelnog imidža potrebno je da poruke koje šaljete slikom uskladite sa marketinškom strategijom, ali i s nazivom samog brenda. Ovo će nekada zahtevati i izmene ili imena ili strategije, a ponekad i oba elementa.

4. Podrazumevate da će vaš brend brzo postići rezultate

Ništa ne može da se desi preko noći, pa će tako i vašem novostvorenom brendu trebati vremena da dostigne svoj maksimum i postane prepoznatljiv širokoj javnosti. Uz prevelika očekivanja obično idu i veliki troškovi reklamiranja, dok bi za efekat koji želite da ostvarite trebalo da uradite drugačije. PR je rešenje za nove preduzetnike, jer dobrom PR strategijom možete postići mnogo više nego plaćenom reklamom.

Pokretanje sopstvenog biznisa, osim ideje, zahteva i dobro osmišljen plan i kvalitetnu realizaciju. Kao što smo rekli, jedan nesmotren potez može da poništi sav vaš prethodni trud, zato kreirajte poslovnu strategiju koja će na najbolji način dovesti do realizacije vaše preduzetničke ideje i izgradnje prepoznatljivog brenda.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track