Naučite osam trikova za početnike u grafičkom dizajnu
Foto: Promo

Samo za kreativce

Naučite osam trikova za početnike u grafičkom dizajnu

Edukacija -

Bilo da želite da postanete grafički dizajner ili da unapredite svoju vizuelnu komunikaciju, ovih nekoliko moćnih trikova grafičkog dizajna mogu da vam budu veoma korisni.

1. Uparite kontrastne fontoveKoji fontovi se slažu i izgledaju dobro jedan pored drugog, a koji ne idu zajedno? Spajanje fontova je jedan od najčešćih problema s kojim početnici u grafičkom dizajnu muče muku. Jednostavno rešenje jeste da odaberete fontove s visokim kontrastom. Tako će fontovi da uravnoteže jedan drugog, a pri tome će upravo to odigrati važnu ulogu u vašem dizajnu. Kontrast između dve vrste tipografije može da se reguliše i povećanjem i umanjenjem slova u naslovu u odnosu na ostatak teksta ili tako što ćete da koristite svetle boje koje će da nadopunjuju pozadinsku sliku.

2. Uskladite boje u svom dizajnuStvaranje harmonije boja je jedan od najefikasnijih načina da istaknete svoj dizajn. Ukoliko želite da stvorite sklad, potrebno je da, pre svega, uskladite boje koje koristite za grafičke elemente (kao što su boje slova ili nosilaca teksta) s pozadinskom slikom. Pronađite boju sa slike pomoću alata za pretraživanje i identifikaciju boja, koji će vam odmah pokazati vrednost (heks-kôd) boje – odnosno šest znakova na osnovu kojih se identifikuje tačna boja u krugu boja. Heks-kodovi su važna i obavezna lekcija za početnike u grafičkom dizajnu. Oni su nešto što ćete koristiti za izradu svih paleta boja u svom dizajnu.

3. Koristite „grid“ za svoje slike„Grids“ ili mreže su poput nevidljivog lepila koje održava dizajn. Ukoliko radite bilo šta za štampu ili za digitalne medije, morate da poznajete ovu tehniku. Najistaknutija svrha ove mreže jeste da uspostavi smernice za smeštanje elemenata u planu, to jest u maketi. Dobra mreža ne samo da daje ritam dizajnu, već i definiše dimenzije. Tako činite sadržaj dostupnijim i pomažete gledaocima da pronađu sledeći deo informacija u dizajnu. Mrežom se postavljaju očekivanja i definišu pravila, boje i – u nekim slučajevima – sam „ton“ dizajna. Zato je uvek dobro da napravite mrežu, odnosno grid, s kojim ćete lako praviti prelom za sve rezolucije. Uz pomoć njega ćete lako pokazati klijentu kako će izgledati njihov sajt na velikim rezolucijama, tabletu i mobilnom telefonu. Kada napravite dobar grid, moći ćete da ga koristite za većinu projekata na kojima radite.

4. Dodajte transparentne ikoneKada počnete da učite kako da pravite pozadine pomoću raznih softvera i alata, počeće i uzbudljiviji i najlepši deo vašeg posla. Ovo je mesto na kom vaša kreativnost ima najviše prostora. Bilo da koristite sliku kao pozadinu, seriju obojenih oblika, ili nepravilne oblike – postoji bezbroj načina – opustite se i eksperimentišite! Ako imate slike koje su pune boja, razmislite o upotrebi transparentnih ikona, koje dodaju na dubini i efektu.

5. Ilustrujte informacije s oblicima i ikonamaIznenadili biste se time šta sve može da se postigne uz pomoć oblika i ikonica. Od stvaranja informativnih info-grafikona do jedinstvenih nosilaca teksta, upotreba oblika je još jedna važna lekcija koja će vam pomoći da razmišljate i van okvira datosti i da pravite originalni dizajn. Ako treba da predstavite neke podatke u procentima, razmislite o ilustraciji s krugovima koji predstavljaju te procente. Uvedite ikonice s ljudima i razne druge oblike pomoću kojih možete jednostavnije i jasnije da prikažete komplikovane i naizgled dosadne statistike.

6. Rešite problem boja na fotografijamaBitan deo procesa grafičkog dizajna jeste uređivanje slika tako da one izgledaju što je moguće bolje. Jedan od načina da to učinite jeste da povećate ili smanjite zasićenost (saturaciju) slike. Zasićenje se odnosi na intenzitet boje na slici. Kada su boje u potpunosti zasićene – izgledaju živopisne i svetle. Povećanjem zasićenja boje će izgledati bogatije, a smanjujući zasićenje postići ćete da boje izgledaju isprano i pomalo maglovito.

7. Birajte slike u kojima ima mesta za tekstualne porukeOvaj prostor se odnosi na prazna područja na slici, koja se uglavnom koriste za naslov, ime brenda ili slogan. Kada ste u potrazi za slikom za pozadinu, potražite one koje imaju dovoljno prostora koji može da se prekrije tekstom, a da se pritom ne pokvari utisak o slici.

8. Odaberite dosledne elementeKada je u pitanju upotreba i uklapanje boja, fontova, logotipa i slika, doslednost je jedna od važnih stvari koje grafički dizajneri moraju da savladaju Samo onda kada su svi elementi u skladu i dosledno se sprovode u svakom dizajnu moguće je izgraditi vizuelno prepoznatljiv stil brenda. A to je važan element komunikacije brenda s potrošačima.

Ukoliko ste kreativni i svoju kreativnost i talenat želite da pretvorite u profitabilno zanimanje, obučite se za grafičkog dizajnera.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track