„Amerikan ekspresu“ gori pod nogama zbog konkurentskih kartica
Foto: Shutterstock

Finansije

„Amerikan ekspresu“ gori pod nogama zbog konkurentskih kartica

Financial Times -

Kompanija sada posluje u jednoj novoj realnosti

Profit „Amerikan ekspresa“ (American Express and also Amex) pao je četvrti kvartal zaredom jer se ova kartičarska kompanija suočava sa sve intenzivnijom konkurencijom u ponudi banaka.U izjavi od prošle srede navodi se da kompanija poznata i kao „Ameks“ „sada posluje u jednoj novoj realnosti“ uz trošenje miliona na marketing i promocije pošto su se rivali ustremili na njene imućne klijente.Banke, uključujući i Banku Amerike (Bank of America) i JP Morgan Čejs (JP Morgan Chase), izdaju sve veći broj kreditnih kartica kako bi iskoristile jačanje privrede i otpornost potrošnje u SAD.Kenet Šenou (Kenneth Chenault), izvršni direktor „Amerikan ekspresa“ još od 2001, kaže da banke prelaze na poslove plaćanja - koji uprkos konkurenciji i dalje donose visoke prinose - jer su njihova druga poslovanja u opadanju.Akcije „Amerikan ekspresa“, čiji je najveći akcionar kompanija „Berkšir hatavej“ (Berkshire Hathaway) s Vorenom Bafetom (Warren Buffett) na čelu - u poslednje dve godine donose prinose koji su za trećinu manji od onih koji se ostvaruju ulaganjem u indeks S&P 500.Televizija Foks biznis netvork (Fox Business Network) objavila je prošlog meseca da postoji mogućnost da se „Ameks“ proda. Grupacija čija tržišna kapitalizacija iznosi 63 milijarde dolara odbila je da komentariše ove navode.„Amerikan ekspres“, koji je izdao gotovo 120 miliona kreditnih kartica, prolazi kroz težak period. Iz kompanije su izjavili da su prošle godine raskinuli ugovore s maloprodajnim lancem „Kostko“ (Costco) i američkom niskobudžetnom avio-kompanijom „Džetblu“ (JetBlue).Uprkos tome, u prvom kvartalu prihodi „Ameksa“, uključujući i troškove kamata, povećali su se za dva odsto u odnosu na prethodnu godinu - na 8,1 milijardu dolara. Grupacija je proširila mrežu kompanija koje primaju njene kartice i podigla ukupnu vrednost svojih kredita za 11 odsto.Međutim, profit je opao nakon što je „Ameks“ potrošio 118 miliona dolara na marketing i promocije i još 63 miliona dolara na „nagrade“ - mameći klijente ponudama poput besplatnog prtljaga na letu.Neto prihodi su pali za šest odsto u odnosu na lane - na 1,4 milijarde dolara u prva tri meseca 2016.Zarada po akciji oborena je sa 1,48 pre godinu dana na 1,45 dolara. Prinos na akcijski kapital ove kompanije snižen je sa 29 na 23,6 odsto.Kako bi izašao na kraj s pritiscima „Ameks“, koji zapošljava gotovo 55.000 ljudi, planira da skreše troškove za milijardu dolara do kraja sledeće godine. Rezultati objavljeni nakon zatvaranja Njujorške berze bili su bolji od prognoziranih, te su podstakli porast vrednosti akcija za tri odsto u naknadnoj fazi trgovanja.Alistair Gray - Njujork

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track