icon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-galleryicon-homeicon-nexticon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

„Tesla“ - tri toka novca

Automobilska industrija

„Tesla“ - tri toka novca

Financial Times

Dok se klijenti nadaju osiguranom povratu investicije, akcionari američkog proizvođača električnih automobila nestrpljivo čekaju 2018. godinu

Zaista je uspeh ubediti 400.000 ljudi da uplate depozit od 1.000 američkih dolara za automobil koji nikad nisu vozili - i koji većina nije ni videla - a koji neće dobiti pre 2018. godine.

Reč kojom se ovo može opisati glasi pomama. „Tesla motors“ pak radije to naziva očekivanim prihodom od 14 milijardi dolara.

Američki proizvođač električnih automobila ipak se prerano raduje: refundacija depozita za novi „model 3“ je moguća, a čak i ako većina potencijalnih kupaca zaista namerava da kupi taj auto, „Tesla“ tek treba da ispuni visoka očekivanja u skladu s najavljenom cenom od 35.000 dolara, bez dodatnog odlaganja.

Iako „Tesla“ diže i previše buke oko izgleda za prihode, barem taj novac ne troši.

Ilon Mask (Elon Musk), izvršni direktor, rekao je prošle srede, prilikom predstavljanja rezultata poslovanja, da ne „želi previše da se oslanja na novac klijenata kao izvor kapitala za rezervaciju ovog auta“. Umesto toga, sprema se da novac ponovo potraži kod akcionara.

„Tesla“ je do sada trebalo da bude nadomak pozitivnog slobodnog novčanog toka. Konačni cilj za ovu godinu ponovo se pomera. Kompanija tvrdi da se ovo dešava iz najboljeg razloga - jer pojačava proizvodnju kako bi odgovorila na ogromnu potražnju, koja više podseća na obim prodaje prvog „ajfona“ nego nekog automobila.

Otprilike 500.000 modela tog automobila biće proizvedeno do 2018, najavio je Mask, što je dve godine ranije nego što je planirano. Svakako, za ovo ubrzanje „verovatno će biti potrebno nešto dodatnog kapitala“ i „to će, naravno, uticati na našu sposobnost da ostvarimo pozitivan neto novčani tok za tekuću godinu“. Logično.

Nijedna prosečna kompanija ne bi mogla da propusti da tako drastično promaši ciljeve, a da se nada da će prodati više deonica. Ako klijenti koji daju 1.000 dolara mogu da računaju na to da će im novac biti vraćen, takva garancija ne postoji kad je reč o akcionarima. Na primer, svako ko je platio 242 dolara po akciji tokom prethodne runde prikupljanja kapitala u avgustu već je izgubio 40 odsto do februara. Vrednost akcija je potom porasla, ali trenutno je niža od cene pri poslednjoj prodaji i još uvek veoma nestabilna.

Samo u sredu, investicioni menadžer Džim Čejnos (Jim Chanos) najavio je da vrši „kratku“ prodaju deonica ove kompanije, a ispostavilo se da je šef proizvodnje uzeo odsustvo, te je vrednost akcija pala za četiri odsto.

Kupovina akcija „Tesle“, sa izuzetno visokim P/E raciom - pri čemu je vrednost kompanije jednaka četvorostrukoj vrednosti ukupne terminske prodaje ili 40 puta veća od zarade pre odbitka kamate, poreza, depresijacije i amortizacije - uvek je podrazumevala poverenje u to da će kompanija ostvariti veliki rast prodaje na duže staze.

Do sada je kompanija opstajala i na osnovu izgleda da će postati samofinansirajuća u kratkom roku.„Tesla“, koji je protraćio skoro 3,5 milijardi dolara za dve godine, gasi požar uz pomoć sirovine koji joj je najmanje po volji - benzina.

 

Pratite Kurir na VIBERU:
http://chats.viber.com/kurir

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...