(VIDEO) LUK SKAJVOKER NAM JE PRVI KOMŠIJA?! Pronađena planeta nalik Tatuinu iz Ratova zvezda
Foto: Youtube Printscreen

Sila je jaka!

Zanimljivosti -

U sistemu SDSS 1557, udaljenom oko hiljadu svetlosnih godina od Zemlje, otkrivene su stenovite krhotine oko dve zvezde, koje ukazuju da bi planeta Tatuin iz serijala “Ratovi zvezda” mogla da postoji i u stvarnosti.

Rodna planeta Luka Skajvokera - Tatuin, sa svoja dva sunca, dve zore i dva sumraka, mogla bi zaista da postoji, sugerišu astronomi.

Oni su pronašli prve dokaze kruženja planetarnih stenovitih krhotina oko dve zvezde, što ukazuje na mogućnost stvarnog postojanja planete nalik onoj u “Ratovima zvezda”. Otkriće je vrlo važno, jer su do sada sve egzoplanete, otkrivene u binarnim zvezdanim sistemima, bile gasoviti džinovi nalik Jupiteru, kažu naučnici sa Univerziteta u Londonu.

Foto: Youtube printscreen

"Nastanak stenovite planete oko dve zvezde smatrao se gotovo nemogućom misijom jer postojanje dveju gravitacija izuzetno otežava čvrsto spajanje stena i prašine i njihovo razvijanje u pravu planetu", rekao je naučnik Džej Farihi. "Ali mi sada vidimo jasan znak formiranja stenovite planete", naglasio je.

Pokazalo se da planetarni materijal, identifikovan u sistemu SDSS 1557, sadrži velike količine metala, uključujući silicijum i magnezijum. Astronomi su do otkrića došli pomoću dva velika teleskopa u Čileu.

U serijalu “Ratova zvezda”, Tatuin je pustinjska planeta koja kruži oko dva sunca, a scena kako ih Luk Skajvoker posmatra na horizontu jedna je od najpoznatijih u istoriji SF filmova.

Rad je objavljen u časopisu “Nature Astronomy”.

(24sata.hr)