Ni zamenik poglavice ne voli asfalt. Greh ga je voziti po čvrstim podlogama, jer on ide tamo gde drugi ne smeju. Sada ga vuče italijanska konjica, pod komandom moćnog sistema 4x4. Jači nego ikad, novi „čiroki“ igra „špageti vestern“.Počelo je problematično, pre nekoliko godina, kad su američki novinari isprozivali sedmostruki otvor na vrhu haube. Dizajn je, kao što to biva, legao na rudu, a onda je „čiroki“ pokazao šta zna. Pod haubom je „Fijatov“ dizel 2,0 „multidžet“ u dve verzije, sa 140 i 170 KS. Na testu Kurira vozili smo snažniji, koji do stotke stiže za solidne 10,3 sekunde, dok je potrošnja u gradu oko 10 litara, bez posebnog obraćanja na stil vožnje.
Snaga, ipak, nije njegova najjača karika. Po ulasku u kabinu oseća se asketski ambijent. Jednostavno, ali s gabaritnim obimom volana i ručkama za pridržavanje, toliko potrebnim za podloge koje prelazi. S druge strane, tu je digitalni tač-skrin ekran (8,4 inča) i brojni veliki tasteri. koje treba pogoditi pri skakanju po zemljanim terenima. Ručica automatskog menjača je pomalo staromodna, ali na raspolaganju je devet stepeni prenosa, a zameramo i na dizajnu pokazivača obrtaja i brzine. Robustan na volanu Automatska kontrola
Cena od 41.390 evra za osnovni model sa agregatom sa testa nije mala, dok luksuzni paket „limitid“ može da pojača krajnju cenu za još 10.000. Možda je, ipak, bitnije to da „čiroki“ ulazi u krv što se više vozi, dok uživanje neprekidno raste. Ovaj „indijanac“ uopšte nije „indijanac“. Italijanski vestern tek je počeo.
PogonBIRAJTE TERENAko vozač reši da se umeša u rad, dostupan je „Selekt teren sistem“. Na raspolaganju su četiri moda - automatski, sneg, sport i pesak/blato. Uz sve to, elektronika prati još 12 sistema, po kojima određuje trakciju i dodatne parametre. Pogon 4x4 je konstantan, a kad god je moguće, zadnja osovina se automatski isključuje zbog smanjenja potrošnje.