icon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-galleryicon-homeicon-nexticon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

MOKA S MLEKOM: Kurir u Nemačkoj probao novi Opelov terenac grandlend X
Foto: Opel

PREDSTAVLJAMO

MOKA S MLEKOM: Kurir u Nemačkoj probao novi Opelov terenac grandlend X

Auto

Posle veoma uspešne priče s malim terencem „moka“, Nemci su napravili veći model, koji je jednako agilan kao manji brat, ali gabaritan i spreman za of-roud

SUV talas preplavio je tržište. Slabi tonu, a najjači opstaju i nude novo, bolje, lepše. Takav trend nastavlja i nemački „Opel“, koji je posle više nego uspešnog malog terenca „moka“ kupcima sada ponudio i veći model „grandlend X“.


Kurir je bio u prilici da novo čedo iz Riselshajma testira na deonicama u reonu Frankfurta i Darmštata, a očekivanja su u potpunosti opravdana. Zapravo, ona su i nadmašena, a utisak je da je „nemac“ ipak „nemac“.


Odlučili smo se za benzinac od 1,2 litra, koji uz pomoć turbopunjača oslobađa 130 konjskih snaga pri 5.550 obrtaja, uz odličnih 230 Nm obrtnog momenta pri 1.750 obrtaja. Iako možda na papiru to ne izgleda previše, podsećamo da je reč o trocilindričnom motoru, koji se pokazao veoma živahnim i koji je pomoću dobrog šestostepenog manuelnog menjača ispunio sve naše zahteve tokom vožnje. Veoma je tih jer je odlično izolovan i do kabine tek kada se „nagazi“, dolazi prijatan rezak zvuk.

foto: Opel

Hvalimo i odlična međuubrzanja, pa nismo imali nikakvih problema prilikom preticanja, a na nemačkom auto-putu smo s lakoćom postigli maksimalnu brzinu od oko 190 km/h. Jedina zamerka odnosi se na nešto jači šum vetra prilikom brže vožnje zbog velikih retrovizora. Pozitivan utisak ostavila je i stabilnost novog terenca, koji se ponaša gotovo kao da je reč o klasičnoj limuzini, bilo da je reč o pravcu i velikim brzinama ili krivinama, koje bez problema kontroliše.


Iako o ukusima ne treba raspravljati, moramo odati počast „Opelovim“ dizajnerima na obavljenom poslu, jer su u male dimenzije upakovali savršeno oblikovane linije koje formiraju poželjan sportsko-elegantni stil. Slično je i u unutrašnjosti, koja je maksimalno funkcionalna, bez previše dizajnerskih egzibicija. Takođe, udobnost je na zavidnom nivou, a sedišta su možda i najbolja u klasi. Prostora ima sasvim dovoljno čak i za pet odraslih putnika, dok je za četvoro optimalan. Budući vlasnici neće imati problema ni s prtljažnikom, koji u osnovi ima 514 litara, a uz oborena zadnja sedišta ide i do 1.652 litra.


Aleksandar Bečić

foto: Opel


Pomoć vozaču

PET MODOVA ZA TERENE


Uz doplatu „grandlend X“ može biti opremljen sistemom „IntelliGrip“ sa pet modova vožnje za različite podloge po kojima se vozilo kreće. Pomoću okruglog prekidača vozač može odabrati „normal“ mod za svakodnevnu vožnju po gradu ili međugradskim relacijama, zatim „snow“ (sneg), „mud“ (blato), „sand“ (pesak) i „ESP off“, koji isključuje elektronski program stabilnosti i funkcioniše do brzine od 50 km/h.


Napredni sistemi

BEZBEDNOSNA KAPSULA


Novi model ostvario je maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testu sudara - 84 odsto odrasli, 87 odsto deca, 63 odsto pešaci i 60 odsto bezbednosni sistemi. Između ostalog, „grandlend X“ ima i unapređeni sistem za izbegavanje sudara, koji i koči po potrebi. Detektuje objekte pri brzinama između pet i 140 km/h, stacionarne između pet i 80 km/h, a pešake između pet i 60 km/h.

Pratite Kurir na VIBERU:
http://chats.viber.com/kurir

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...