ČOVEK POSTAJE MAŠINA: Vozili smo formulu Predator

Sve je isto kao na trkama najbržeg cirkusa na trkačkoj stazi Navak

ČOVEK POSTAJE MAŠINA: Vozili smo formulu Predator

Auto -
Urlanje motora, uz brutalno ubrzanje i kočenje. Bolje nego za volanom superautomobila
1 / 5

Formula je vrhovna reč! Ustav sveta brzine, referenca, ideal, prva i poslednja tačka!Dakle, ovako to izgleda. Čovek postaje mašina na sledeći način: noge se gurnu u kokpit, zapravo u cev. A onda se pojas zateže dok vozač ne zakuka. Čovek tada nestaje, postoji samo mašina!

Bez prava na grešku... Pogrešna promena brzine može izazvati sletanje sa staze
Bez prava na grešku... Pogrešna promena brzine može izazvati sletanje sa staze

Nekada je bio san. Sada smo na trkačkoj pisti Nacionalne vozačke akademije (NAVAK). Uslovi idealni, sunce greje stazu, asfalt je suv. Adrenalin i neverica - očekivano, jer prvi put smo za volanom jednoseda. Krećemo, i sve postaje lakše. Prvih nekoliko krugova vozi se iza pejs-kara. Strah brzo nestaje i pedalu stiskamo do metala. Konačno, stiže zvuk koji smo čekali. Urlanje i vrištanje motora isto je kao na F1 trkama. Najjače što smo ikada probali na četiri točka, bolje od svakog superautomobila koji smo vozili.

Kaciga i potkapa... Sve je spremno za pistu
Kaciga i potkapa... Sve je spremno za pistu

Vozač vidi samo špicVozač vidi samo špic „rakete“, koja grabi napred. Ubrzanje do stotke traje oko četiri sekunde. Imamo 100 konjskih snaga, ali masa je 360 kilograma. U krivinama se vozi trećom brzinom, prenos je sekvencijalan, ležanje je brutalno jer sedimo praktično na asfaltu. Sledi izlazak na pravac i pun gas. Maksimalna brzina je oko 200 na sat, ali u Formuli predator to izgleda kao 300. Slede kočenje, nov krug, a tada i prva greška. Umesto u treću brzinu ubacili smo u drugu i auto odmah počinje da „igra“. Mala korekcija i idemo dalje i tako petnaestak najboljih krugova u životu.

U kokpitu... Stezanje kaiša, najjače što može
U kokpitu... Stezanje kaiša, najjače što može

Vožnja iz snovaDeluje nestvarno, ali svi vozači u Srbiji takođe mogu da ispune san. Vožnja Formule predator od 15 minuta košta 150 evra, a uslov je samo važeća vozačka dozvola. Bitnije je to da je NAVAK omogućio svim vozačima u Srbiji da se oprobaju, ali i da se uključe u takmičenja Formule predator, koje se vozi u Italiji, na Hungaroringu, Grobniku... Reč je o najozbiljnijem koraku ka afirmaciji domaćeg automobilizma jer se nude kompletni treninzi za profesionalne i talentovane vozače i kasniji nastup na internacionalnom šampionatu.Za obične smrtnike ovo je vožnja iz snova.

Najteže je ući... Noge se guraju u cev uz oslanjanje na ruke
Najteže je ući... Noge se guraju u cev uz oslanjanje na ruke

Još malo ... Sjedinjenje sa mašinom
Još malo ... Sjedinjenje sa mašinom

Vladan SlavkovićAUTO KOJI SE PRAVI SAMO ZA TRKE- Formula predator, zbog male mase, postiže vreme na stazi kao automobili sa 600 do 700 konjskih snaga - kaže Vladan Slavković, višestruki šampion u Formuli VW i šef NAVAK, i dodaje:- Formula je jedini automobil koji se pravi samo za trke i sve je podređeno brzini. Ova formula pravi se u fabrici „Predators“ u Italiji, u mestu udaljenom samo 10 kilometara od Modene, fabrike „Ferarija“ i svetilišta automobilizma. Predator ima agregat iz motora „honda hornet“ sa 100 KS.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track