METAN ISPLAĆUJE AUTO ZA ČETIRI GODINE: Ekološka vožnja od Beograda do fabrike fijata u Kragujevcu

Prva vožnja modela sa cng

METAN ISPLAĆUJE AUTO ZA ČETIRI GODINE: Ekološka vožnja od Beograda do fabrike fijata u Kragujevcu

Auto -
Štednja Ukoliko u proseku prelazite 40.000 km godišnje, uštedećete 13.490 €, koliko košta „fijat 500L“ s pogonom na CNG. Serijska proizvodnja modela sa CNG i TNG počela je u Kragujevcu. Kilometar na metan košta samo 3,7 dinara

„Fijat 500L“ s fabrički ugrađenim pogonom na metan (komprimovani prirodni gas - CNG) isplatiće sam sebe za četiri godine ukoliko u proseku prelazite 40.000 km godišnje. Reč je o domaćem proizvodu iz Kragujevca, koji je sad ponuđen pravnim licima i flotnim kupcima po promotivnoj ceni od 13.490 evra, poručili su čelnici kompanije „Fijat automobili Srbija“ na prvoj test-vožnji ovih modela na alternativno gorivo!- Pravna lica mogu da ostvare velike uštede korišćenjem vozila na CNG i TNG - rekao je komercijalni direktor FAS Umberto Janučeli i podsetio na ekološki momenat, tačnije na to da ovi motori emituju 23 odsto manje štetnih gasova od benzinskog pandana! U slučaju pogona na bio-metan, emisija opasnih materija u atmosferu ravna je nuli.

Skromna snagaKolona štedljivih „fijata“ prošla je maršrutu od Beograda do fabrike u Kragujevcu. Vozili smo 0,9 „multi-er“ sa 80 konjskih snaga i pogonom na metan. Rad ovog agregata ima specifičan zvuk sa zujanjem. Pri 5.500 obrtaja ima maksimalni moment od 140 Nm.Performanse su skromne, ali sasvim dovoljne za model „500L“. Ubrzanje je postepeno, bez obzira na to da li progresivno pritiskate pedalu gasa ili ona dodiruje patos. Kad dostigne veće brzine, agregat radi mirno, a i zvučna izolacija je korektna. Kad se pokrene vozilo, najpre radi na benzin, ali kad dostigne radnu temperaturu, na instrument-tabli pojavljuje se lampica CNG.

Fabrika u Kragujevcu radi punom parom. Tek nakon provere ispravnosti u modele s pogonom na CNG sipa se metan. Zanimljivo je i to što u Evropi više od 650.000 vozila koristi „Fijatove“ automobile na metan, po čemu su Italijani bez premca.- Trenutno, 25 do 30 odsto vozila koje pravimo u FAS su sa pogonom na CNG ili TNG - otkrio je Frančesko Čanča, direktor fabrike u Kragujevcu.

Autonomija 300 kmSamo na metan može da pređe 300 kilometara s jednim rezervoarom. Prednost je što je sačuvan i rezervoar za benzin, pa je autonomija kretanja velika. Cena kilometra ne može da bude viša od 3,7 dinara, što metan kao pogon stavlja na prvo mesto po štedljivosti.

Eko-prevozNACIONALNI TAKSI NA CNG?Model „500L“ na metan proizvodiće se za poznatog kupca u većim serijama od aprila.Pravimo specijalan program upravo za taksi službe, i to u Beogradu i ostalim većim gradovima Srbije. Želimo da napravimo jedan nacionalni taksi koji ne bi bio izvan udruženja, ali bi bio deo svakog udruženja u Srbiji. Ekologija je u prvom planu - podvukao je Dijego Velini iz „Fiat automobila Srbije“. Najčešća zapremina boca za metan je oko 27 litara, što je oko 12,5 kilograma.SnabdevanjeMETAN U VEĆIM GRADOVIMA SRBIJEPogon na metan je čistiji, mnogo jeftiniji čak i od najpopularnijeg tečnog gasa, a benzinske pumpe za taj gas već su podignute u svim većim gradovima u Srbiji, mada ih još nedostaje. U Italiji je metan čak popularniji od TNG, pa tako „Fijat“ ima razvijenu tehnologiju, koju najčešće ugrađuje u vozila komunalnih službi, državne uprave i taksi udruženja.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track