18 odsto korisnika interneta kupuje onlajn

Srbija

18 odsto korisnika interneta kupuje onlajn

Tech -
Prosečan internet kupac je neoženjeni muškarac iz Beograda, fakultetski obrazovan, starosti između 30 i 40 godina.

BEOGRAD - Elektronska trgovina je sve popularnija u svetu, ali Srbija je i dalje daleko ispod tih tredova. Građani Srbije nemaju poverenje u kupovinu preko interneta, nemaju informacije o proceduri i nije im dostupna ozbiljna ponuda robe koju bi na taj način kupili. Iako je u čitavom regionu jugoistočne Evrope elektronska trgovina u povoju, Hrvatska je u tom pogledu 50 puta bolja od Srbije.

"Hrvatska je do prošle godine bila i sto puta bolja od nas. Sada je obim elektronske trgovine oko 50 puta veći nego na našem tržištu, ali procena je da će i Srbija na taj nivo uskoro stići jer smo tržište sa većim potencijalom", rekao je predsednik Grupacije za elektronsku trgovinu u Privrednoj komiri Srbije Aleksandar Birovljev. Procena je da čak 81,9 odsto korisnika interneta u Srbiji nikada nije kupovalo na taj način. Razlozi su uglavom strah od prevare, gubitka novca i zloupotrebe privatnih informacija, a stručnjaci iz te oblasti slažu se da je potrebna i bolja edukacija građana. Birovljev kaže da elektronska trgovina u Srbiji ipak polako hvata korak sa zemljama regiona, ali da je čitav region i dalje daleko od EU.

U Srbiji se, prema podacima te banke, preko interneta najviše prodaju aviokarte. Prosečan internet kupac je neoženjeni muškarac iz Beograda, fakultetski obrazovan, starosti između 30 i 40 godina.

Država još od 2009. godine najavljuje dolazak kompanije za online plaćanja PayPal, ali da se jos ne zna kada bi oni mogli da počnu poslovanje, jer nema nikakvih najava iz te kompanije.. Narodna banka Srbije je u septembru 2011. saopštila da nema prepreka za dolazak PayPala u Srbiju i ocenila da će uvodenje tog elektronskog servisa plaćanja povećati efikasnost platnih transakcija sa inostranstvom i smanjiti rashode građana i preduzeća.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track