Otkriveno Da Vinčijevo delo

STARIJI OD MONA LIZE: Pronađen Leonardov portret Izabele d‘Este

Italijanski istraživači tvrde da je slika koja je nestala pre 500 godina bila deo privatne kolekcije porodice u gradu Turgi

Pop kultura
> 00:00h

Slika skrivana pet vekova. Delo slavnog Leonarda da Vinčija „Portret Izabele d‘Este“, koje je nestalo pre 500 godina, pronađeno je, objavila je Radio-televizija Vojvodine. Ova slika nastala je pre najpoznatijeg Leonardovog rada „Mona Liza“ i neprocenjive je vrednosti. Kako navode italijanski istraživači, portret plemkinje koja je pozirala slavnom umetniku pronađen je u Švajcarskoj u sefu jedne privatne kolekcije. Analize karbonskom tehnikom ukazuju na to da je portret naslikan početkom 16. veka, a njegovu autentičnost potvrdio je vodeći stručnjak za dela slavnog renesansnog majstora. - Nema sumnje da je portret Leonardovo delo - izjavio je Karlo Pedreti, profesor istorije umetnosti na Univerzitetu u Kaliforniji, koji je analizirao sliku. Ukoliko se ispostavi da je prava i da je nastala pre „Mona Lize“, pronađena slika mogla bi da uzdrma akademske studije jedne od najpoznatijih slika na svetu. Slika je dimenzija 61 cm x 46,5 cm, a portret prikazuje iz profila istaknutu italijansku plemkinju Izabelu d‘Este. Slika, u čijoj je izradi korišćen isti pigment boje i apretura kao i kod drugih Da Vinčijevih dela, konačna je verzija skice koja je, kao i „Mona Liza“, izložena u pariskom „Luvru“. Prema pisanju lista Korijere dela Sera, anonimna italijanska porodica, koja je vlasnik slike i koja je tražila da se ona analizira, poseduje kolekciju od oko 400 umetničkih dela, koju od početka 20. veka čuva u sefu u švajcarskom gradu Turgi. Inače, od brojnih Leonardovih dela sačuvano je samo 15, uključujući „Mona Lizu“.

Stručnjak za dela Leonarda da Vinčija... Karlo Pedreti

Vodeća figura renesanse Leonardo i markiza Izabela prvi put su se sreli 1499. u Mantovi. Ona je bila veliki pokrovitelj umetnosti, ali i modna ikona. Bila je jedna od vodećih figura italijanske renesanse, čiji je stil odevanja uticao na žene širom Italije i Francuske. Postoji samo jedan istorijski dokaz da je Da Vinči naslikao portret, što je navelo stručnjake na zaključak da slika ili nikada nije postojala, ili je davno izgubljena.