Foto: Un

Kampanja UN protiv neravnopravnosti žena

ŽENE NA GUGLU NE TREBA: Da ima prava, da radi, glasa...

Žene i dalje zarađuju manje, trpe više nasilja i imaju manje prava na obrazovanje od muškaraca

Pop kultura
> 00:00h

Nova kampanja koristi popularne reči u internet pretraživačima da bi dočarala kako svet zaista gleda na žene. U kampanji za UN Women na fotografskim portretima prikazani su krupni planovi lica žena, kojima je preko usta zalepljen isečak sa internet pretraživača. Ti isečci pokazuju najpopularnije složenice koje pretraživač nudi kada u polje za pretragu ukucamo ključne reči kao što su šta žena ne treba da radi, šta žena treba da radi, šta žena ne može da radi i šta je ženama potrebno. Iako je u proteklim godinama status žena širom sveta promenjen, izgleda da smo u odnosu na muškarce još uvek u nepovoljnom položaju. Poznato je da žene zarađuju manje, trpe više nasilja i imaju manje prava na obrazovanje. Ogranak Ujedinjenih nacija, koji se bavi neravnopravnošću među polovima, kreirao je zato moćnu kampanju koja koristi podatke preuzete sa Gugla. Ovi podaci uključuju najpopularnije teme koje pretraživač nudi za određene ključne reči, a ispostavilo se da su kada se radi o ženama te teme nedvosmisleno šovinističke. Evo kako izgledaju najpopularnije teme koje pretraživač izbacuje na određene ključne reči: 1. Žena ne treba da: Ima prava Glasa Radi Boksuje 2. Žena ne može da: Vozi Bude biskup Verovati Govori u crkvi 3. Ženama je potrebno da: Budu postavljene gde im je i mesto Znaju gde im je mesto Budu kontrolisane Budu disciplinovane 5. Žene treba da: Ostanu kod kuće Budu robovi Budu u kuhinji Ne govore u crkvi