Test: Naoružana je jakim adutima jer Japanci nameravaju da nastave slavnu tradiciju

OSVAJAČ: Tojota korola dodaje gas

Bolja nego ikad: Odlična spoljašnjost, atraktivan enterijer, velika ponuda prostora i garancija kvaliteta dolaze uz očekivan osećaj uživanja u vožnji

Auto
> 00:00h
Kokpit.. Sportski ambijent dominira kabinom FOTO:
Istočni stil... Ovo nije najbolje rešenje za Evropu FOTO:
Atraktivno... Snažan bok FOTO:
Greška... Dizajn ručice menjača je zastareo FOTO:
Zabava... Na ekranu podaci o parametrima vožnje FOTO:

Mnogo je bestselera, samo je „tojota korola“! Matematika je jasna. Ono što je dosad najviše prodato a ima četiri točka zove se „korola“. Od 1966. čak 40 miliona! Generacija 11 Na testu Kurira zato s respektom vozimo novu, 11. generaciju. Motor se uključuje pritiskom na taster i uživanje može da počne. Očekivano, osećaj u vožnji je na visokom nivou. „Korola“ je udobna, tiha, njom se lako upravlja. Period navikavanja nije potreban jer su komande odlično podešene i postavljene, servo lagan, pedale mekane... Vešanje je komforno, auto ubedljivo pegla neravnine, dok je stabilnost u krivinama odlična. Kabina je prostrana, u oba reda sedišta na raspolaganju je megalomanska ponuda prostora. Centralni greben je „isečen“ i vizuelno približen, što stvara utisak kokpita i donosi sportski momenat i dinamiku. Utisak ipak kvare prevaziđeno osvetljenje brzinomera i zastareli dizajn palice menjača. Na sreću, tu je centralni displej s plavim ekranom, koji brani boje aktuelnog vremena. Očekivano, završna obrada je kvalitetna, kao i većina površina u kabini. Sve pohvale za spoljne linije. Spreda, „korola“ je oštra, čak blago agresivna. LED diode ukrašavaju prednji kraj, a između njih je trostruka rešetka. Bok je dinamičan i jak, jedino zadnja strana nije po ukusu evropske klijentele jer je upadljiv dalekoistočni stil. „Korola“ se, podsetimo, pravi samo kao limuzina, jer je ulogu hečbeka preuzeo „auris“. Ipak, setimo se da je u Srbiji najčuvenija šesta generacija (poznata kao siva „tojota“) bila sedan. Snaga dovoljna za grad Pod haubom smo imali 1,6 benzinac sa 130 konjskih snaga. Dobro završava sve zadatke u gradu, radi mirno i kultivisano. Iako ne pokazuje sportske ambicije, ubrzanje do 100 km/h za 10 sekundi je solidno. U gradu je trošio prosečnih 7,9 litara i ovaj prosek teško je spustiti. Nova „korola“ košta oko 15.000 evra u osnovnom paketu „tera“, koji od opreme otprilike ima sve. Korektno, jer je nova generacija naoružana svim adutima koji treba da nastave slavnu tradiciju.

ČINJENICE TOJOTA KOROLA Motor: 1.598 ccm Snaga: 130, 6.400 o Moment: 160 Nm Masa: 1.300 kg Ubrzanje 0-100 km/h: 10 s Maks. brzina: 200 km/h Dužina / širina / visina: 4.620 / 1.775 / 1.465 mm Međuos. razmak: 2.700 mm Prtljažnik: 452 l Potrošnja na testu: 7,9 l Osnovni model: 15.000 evra

Svi agregati sa evro 5+ normom ŠESTOSTEPENA TRANSMISIJA STANDARDNA Svi agregati imaju evro 5+ standarde. U ponudi su 1,4 D-4D turbo-dizel (90 KS), zatim 1,33 Dual VVT-i (99 KS), 1,6 Dual VVT-i valvmatik (122 KS), kao i novi 1,8-litarski Dual VVT-i (140 KS). Vezani su sa šestobrzinskim ručnim, „multimod“ automatizovanim ručnim, kao i novim „multidrajv S“ automatski menjačima. Dizel 1,4 sa stop/start tehnologijom troši samo 3,8 l/100 km i emituje 99 g/km.