Foto: Kod Beske Beta

Putevi Srbije izdvojili najopasnije i najkritičnije deonice

12 zimskih crnih tačaka za vozače

Ibarska i Dunavska magistrala i dalje su najopasnije deonice za vozače, a kritične tačke su i mostovi Gazela i Beška, prevoj Bubanj potok, Begaljičko brdo na putu ka Grockoj i standardno područja Tare, Crne Trave i Sjenice...

Srbija
> 20:20h

Sa dolaskom hladnih dana, snega i temperatura ispod nule, ovi putni pravci postaju još opasniji. Saobraćajni stručnjaci, međutim, upozoravaju da kritično može da bude svuda gde zimska služba ne radi svoj posao. Gotovo na svim putnim pravcima u Srbiji ima poledice, a vozačima se savetuje oprezna vožnja posebno u ranim jutarnjim i kasnim večernjim satima. Vozačima se savetuje da bez kompletne zimske opreme ne kreću na put i da poštuju saobraćajne propise. Putevi Srbije su targetirali najopasnije i najkritičnije deonice, na koje dežurne zimske službe tokom narednih nekoliko meseci treba posebno da obrate pažnju.

Ibarska i Dunavska magistrala i dalje su najopasnije deonice za vozače, i takav status ova dva putna pravca imaju i leti i zimi. Pored Ibarske i Dunavske magistrale na tom spisku je još jedanaest kritičnih tačaka. To su, između ostalog, mostovi Gazela i Beška, prevoj Bubanj potok, Begaljičko brdo na putu ka Grockoj i standardno područja Tare, Crne Trave i Sjenice.

Vozačima se savetuje da posebno budu oprezni na prevojima na Kopaoniku i Zlatiboru. Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da su posebno rizični mostovi, nadvožnjaci i svaki put koji prolazi pored reke, jer se zbog vode na njima najbrže stvara led. - Svuda gde zimska služba ne radi kako treba imamo problem. Dakle, rizičan je svaki put po kome na temperaturi ispod nule nije posuta so i rizla, a to se često dešava. Nije retkost ni da putari ne bace so na kolovoz, a da prijave da su to uradili. Na taj način oni ostvare i zaradu, jer ono što nisu upotrebili, a dobili su, dalje prodaju - navodi Okanović. Dodatni problem je i taj što sam Zakon na neki način štiti upravljače putevima. - Naš pravni sistem je takav da je krivac za saobraćajnu nesreću uvek vozač, nikad putari koji održavaju kolovoz. Imali smo slučaj čoveka koji je imao saobraćajni udes kod Požarevca u kome su mu poginuli supruga i dete. To se desilo na mostu koji je bio zaleđen. Dokazano je da je policija samo sat i po vremena pre udesa tražila da se pospe so na tom delu jer je veliki broj vozača prijavio da je na mostu jako klizavo. I uprkos tome, postupak se vodi protiv vozača za neprilagođenu brzinu. Sud je, međutim, odbio da vodi postupak protiv upravljača puta - objašnjava naš sagovornik.