Foto: Damir Dervišagić

Rusi žele i medijski uticaj u Srbiji

BORBA ZA MOĆ: Gasprom kupuje Televiziju Pink?!

Gigant „Gasprom-medija holding“ zainteresovan za kupovinu televizije s nacionalnom frekvencijom. Željko Mitrović otputovao s Vučićem u Moskvu kako bi razgovarao o prodaji

Društvo
> 19:24h

BEOGRAD - Jedna od vodećih ruskih medijskih kompanija „Gasprom-medija holding“ zainteresovana je da kupi televiziju Pink, saznaje Kurir. - Namera „Gasprom-medija“ je da postane ozbiljan medijski igrač na Balkanu, a priliku za to vide u kupovini televizije Pink koja ima nacionalnu frekvenciju. Na taj način Rusi žele da se medijski dobro pozicioniraju kako bi se suprotstavili sve većem uticaju zapadnih medija na Balkanu. Tako bi i medijski štitili poziciju Rusije u javnosti - kaže izvor Kurira. Naš izvor dodaje da zato nimalo ne čudi što se u delegaciji koja je s premijerom Vlade Srbije Aleksandrom Vučićem otputovala u posetu Rusiji našao i vlasnik „ružičaste televizije“ Željko Mitrović. Svi ćute - To putovanje bi moglo da znači da će u Moskvi pasti konačan dogovor o prodaji TV Pinka kompaniji „Gasprom-medija“, koja je, osim u Rusiji, vrlo uticajna i u Evropi. Mitrović u poseti Moskvi vidi dobru poslovnu šansu, koju ne želi da propusti - naglašava naš sagovornik. Odgovore na konkretna pitanja do zaključenja ovog broja nismo dobili ni iz TV Pink, niti od kompanije „Gasprom-medija“. Kompanija „Gasprom-medija holding“, koja postoji od 21. januara 1998. godine i za koju se šuškalo da je bila zainteresovana za kupovinu TV Avala, obuhvata televiziju, radio, izdavaštvo, filmsku produkciju, reklamiranje, bioskope i internet. Ova kompanija je u 2012. ostvarila prihod od 52,3 milijarde rubalja (1,3 milijarde evra). Politički analitičar Dragomir Anđelković kaže da je nenormalno da Rusi do sada nemaju nijedan medij u Srbiji i da bi bilo dobro da postoji balans u odnosu na zapadni uticaj. Domen moći - Rusi su godinama zapostavljali ono što spada u domen moći. Poslednje dve godine su počeli da rade na tome, ali imaju mnogo manje uticaja u medijima u Srbiji od zapadnih zemalja. Geopolitička logika za kupovinu nekog medija u Srbiji stoji. Dobro bi bilo da imamo i neki kineski medij, da imamo medijski mozaik, tako da ničiji uticaj ne bude previše jak - kaže Anđelković.

Činjenice ŠTA „GASPROM-MEDIJA HOLDING“ POSEDUJE - TV kompanije NTV, TNT i satelitsku TV kompaniju NTV plus - Radio-stanice Eho Moskve, Siti FM, Rilaks FM, Detskoje radio i Komedi radio - Izdavačku kuću „Seven dejz“: Seven dejz TV program i mesečnik Karavan priča - Novine Tribuna i TV vodič Panorama TV - Filmsku produkcijsku kompaniju „NTV kino“ - Bioskop-pozorište Oktobar i Kristal palas - Internet video-hosting Rutjub - „Gasprom-medija tehnolodži“ - „Gasprom-medija“ (TV i radio reklama) - „Gasprom-medija digital“ (internet oglašavanje) - „Telebejsiz“, građevinsku kompaniju „Komstek“ i kompaniju za oglašavanje SMS