Foto: Kurir Štampano

Patriotizam na ispitu

NEDOMAĆINSKO POSLOVANJE: Dunav osiguranju makedonske čokolade slađe od srpskih!

U odmaralištu „Dunav“ na Zlatiboru poslužuju čokoladice „vitaminka“ iako u Srbiji imamo niz konditorskih fabrika

Društvo
> 00:00h

BEOGRAD - U restoranu odmarališta „Dunav“ na Zlatiboru, koje je u vlasništvu kompanije „Dunav osiguranje“, uz kafu poslužuju čokoladice makedonskog proizvođača „Vitaminka“, kao da u Srbiji ne postoji nijedna fabrika slatkiša. Da je reč o čisto makedonskom proizvodu, jasno se vidi na omotu čokoladice od pet grama, na kojem s jedne strane piše „Product of Makedonia“, a sa druge „Odmaralište Dunav“ sa logom kompanije „Dunav osiguranje“. U odmaralištu „Dunav“ nisu bili raspoloženi za razgovor na ovu temu. Ljubazan sekretarica nam je prvo rekla da je direktor odmarališta odsutan i da će nam se javiti kad se vrati, ali nam je kasnije kazala da se za sve informacije obratimo centrali „Dunav osiguranja“ u Beogradu. Iz kompanije „Dunav osiguranje“ ni posle tri nedelje nismo dobili odgovore na pitanja zašto se uvoze čokoladice iz Makedonije, pored toliko konditorskih fabrika u Srbiji. Predsednik fabrike „Vitaminka“ iz Makedonije Simon Naumovski za Kurir kaže da je poslovna tajna aranžman sa odmaralištem „Dunav“ i dodaje da svoje čokolade plasiraju u svim bivšim jugoslovenskim republikama. - Ne mogu da vam kažem koliko dugo traje saradnja s „Dunavom“ i koliko im čokoladica isporučujemo. Plasiramo ih i u Dalmaciju u Hrvatskoj, Crnu Goru, Bugarsku, i to je ništa u poređenju s količinom koju smo isporučivali pre 20 godina. I ovde je tržište prepuno vaših čokoladica. Mi zauzimamo samo tri odsto tržišta u Makedoniji, a sve ostalo pripada uvoznim proizvodima - kaže Naumovski. Ni u predstavništvu „Vitaminke“ u Beogradu nismo uspeli da dobijemo više informacija. - Mi radimo brendirane čokoladice. Prodajemo ih ne samo „Dunav“ - rekao je za Kurir Krsto Ivanović, zamenik direktora „Vitamnike“ u Srbiji. Podsetimo, Kurir je već pisao da se u „Dunav osiguranju“ kao državnoj osiguravajućoj kući ne odnose baš domaćinski prema novcu, jer su samo na reklame i plate u 2012. godini potrošili 5,5 milijardi dinara.

Na ova pitanja nisu odgovorili u „Dunav osiguranju“: Zbog čega se u odmaralištu „Dunav“ na Zlatiboru u restoranu uz kafu služe čokoladice od pet grama makedonskog proizvođača „Vitaminka“? Ko je sklopio taj posao s makedonskom kompanijom „Vitaminka“? Zbog čega čokoladice nisu kupljene od nekog srpskog proizvođača slatkiša? Koliku količinu čokoladica i po kojoj ceni je „Dunav osiguranje“ kupilo od „Vitaminke“?