Test

Vozili smo novi jaris: Nije sve u veličini

Mali „jaris“ veliko je ime u auto-svetu. Proverili smo da li treća generacija može da produži tradiciju

Auto
> 18:06h

Okretan! Da li je novi „jaris“ najbolji u klasi? Možda. - Da li je u vrhu? Sigurno jeste! Kada se pojavio 1999. godine, za kratko vreme je ušao u društvo legendi. Na trećoj generaciji je velika odgovornost. Da li je dorasla svom vremenu? Sve postaje jasnije za volanom. Ovde nema potrebe za period upoznavanja. „Jaris“ se nameće kao stari prijatelj. Vožnja brzo postaje instinktivna. Auto je utegnut i okretan, a komande „navijene“ baš kako treba. Brzo nas oduševljava 6-stepeni menjač. Sportski kratki hodovi i vrhunska preciznost. To je veliki faktor uživanja u vožnji. I jačina serva je odlična, ali kao manu stavljamo to da volanu treba veći radijus pri pomeranju po dubini. Verovatno najveća novina je izbacivanje čuvenog optičkog displeja, zbog navodne nepreglednosti. U glavnoj ulozi sada je multimedijalni sistem „tač end gou“, koji stiže već u paketu „sol“. Ovaj kolor ekran, osetljiv na dodir, veliki je garant zabave i živosti, koje „jaris“ ionako ima na pretek. Pod haubom je slavni benzinac 1,33 sa 99 KS. Iako nije sportista, daje sasvim dovoljnu snagu za sve gradske manevre. Potrošnja na testu se kretala od pet litara na otvorenom putu do devet kada uopšte nismo štedeli gas. Motor radi kultivisano, tek na visokim obrtajima buka se probija do „ušiju“. U vremenu kad je B segment narastao do 4,1 metra, „Tojota“ ne menja filozofiju gradskih vozila. Iako je dugačak 3,88 metara, „jaris“ nekim čudom ima više prostora od većine konkurenata. Kada na sve to ostane 287 litara gepeka, jasno je da je prostor genijalno raspoređen. Na planu dizajna podeljena su mišljenja. Što se nas tiče, novi model sa oštrim linijama izgleda odlično. Po dolasku u Srbiju postojao je problem - koštao je 11.000 evra. To je sada rešeno - osnovni model sa troja vrata (klima...) košta 9.990 evra.