Foto: Zorana Jevtić

Ministarstvo prosvete

Predstavljen vodič za krizne situacije u školama

Priručnik pruža informacije o kriznim situacijama kao što su nasilje većih razmera, nesreća u kojoj ozbiljno stradaju učenik ili nastavnik, smrt učenika ili nastavnika, prirodne katastrofe koje poremete funkcionisanje uobičajenog toka života u ustanovi

Društvo
> 08:18h

BEOGRAD - Priručnik Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja za postupanje u kriznim situacijama, namenjen zaposlenima u obrazovno-vaspitnim ustanovama, predstavljen je danas u Beogradu. Priručnik je namenjen zaposlenima u obrazovno-vaspitnim ustanovama. Služi kao praktičan vodič za postupanje u kriznim situacijama i sadrži uputstva kako organizovati život i rad u obrazovno-vaspitnim ustanovama nakon takvog događaja. Pruža informacije o kriznim situacijama kao što su nasilje većih razmera, nesreća u kojoj ozbiljno stradaju učenik ili nastavnik, smrt učenika ili nastavnika, prirodne katastrofe koje poremete funkcionisanje uobičajenog toka života u ustanovi. Ministar prosvete Srđan Verbić rekao je da je prirucnik pod naslovom "Psihološke krizne intervencije u obrazovno-vaspitnim ustanovama" važan jer "omogućava da znamo koga treba da pitamo i šta da radimo u kriznim situacijama, ali i šta ne treba da radimo". Ministar je dodao da su se u poslednje vreme dogodile krizne situacije koje su zahtevale kompetencije koje prevazilaze "ono što smo kao znanje dobili tokom našeg školovanja". "Zahtevale su da pomažemo deci da se suoče sa gubicima i prebrode zahtevne i teške događaje, a u isto vreme smo osećali da i nama treba podrška i pomoć", naveo je Verbić. Predstavnik Nemačke organizacije za međunarodnu saradnju (GIZ) Oliver Kajnrad rekao je da je u školama i vrtićima u Srbiji neophodno znanje o kriznim situacijama i kako da se one reše. Autorka priručnika Jelena Vlajković istakla je njegovu važnost za mentalno zdravlje kako odraslih tako i mladih ljudi. Od četiri celine, koliko ih sadrži priručnik, prva se odnosi na definisanje kriznih situacija, druga opisuje psihološke reakcije nakon tih situacija dok treća i četvrta sadrže konkretna uputstva i preporuke za pomoć. Priručnik će biti dostupan u svakom vrtiću i osnovnoj školi u Srbiji a svaki tim za krizne intervencije u obrazovnim ustanovama, biće zadužen za postupanje u skladu sa njegovim odredbama.