Rasipanje u „Elektrosrbiji Kraljevo“

BAHATO: Tender za 100 zlatnih šoljica

U ovom preduzeću su kao poklone za Novu godinu i reklamni materijal trebovali i 60 vetrovki i 200 kišobrana od svile, i to za 2,8 miliona dinara

Društvo
> 00:00h

BEOGRAD - Šoljice ukrašene 18-karatnim zlatom, napravljene od visokokvalitetnog porcelana koji sadrži 40 odsto gline, 50 odsto najkvalitetnijih životinjskih kostiju i 10 odsto kamenog praha, naručili su iz PD „Elektrosrbija Kraljevo“, u postupku javne nabavke, kao reklamni materijal i poklone za Novu godinu. Preduzeće na čijem je čelu Srđan Ðurović trebovalo je i 200 kišobrana od svile, 60 vetrovki, 100 pamučnih majica i još mnogo toga, ukupne vrednosti od čak 2,8 miliona dinara. Posebno su zanimljivi detalji koje su navodili u opisu tražene robe.

U sitna crevca - Šoljice se moraju odlikovati transparentnošću, moraju biti providne na svetlosti, a isticati se čvrstinom i lakoćom. Spoljašnji deo šolje, kao i sama tacna moraju biti u punom koloru. Unutrašnji dizajn šolje je takođe u punom koloru - navedeno je u konkursnoj dokumentaciji, objavljenoj 18. novembra na Portalu javnih nabavki, s rokom od mesec dana za dostavljanje ponuda. Takođe, u tom preduzeću smatrali su da je važno da 300 knjižnih blokova koje su naručili budu na „krem papiru, gramature 80 grama po metru kvadratnom“, s tabelama za unos, ne samo ličnih podataka već i onih za izračunavanje kamate, ali i unos hranljivih vrednosti. Zatim su ponuđačima istakli da USB fleševi moraju biti metalik sivi, dimenzija 5,7 x 2 i 4 x 0,3 centimetra, težine 14,5 grama, kao i da majice moraju imati četiri dugmeta, sa šlicevima na dnu. Ovo detaljisanje u specifikaciji proizvoda je, prema rečima Dragana Dobrašinovića iz NVO Koalicija za nadzor javnih finansija, često pokazatelj nameštenog tendera. - Praksa je pokazala da, kada naručilac ide do tako sitnih detalja, zapravo pokušava da nekoj firmi prilagodi tender. Potpuno je u redu da se željena roba detaljno opiše, ali potpuno je besmisleno da se određuje gramaža predmeta ili prečnik kišobrana - zaključuje Dobrašinović.

Ujeli se za jezik Zanimljivo je da se nakon što je na sajtu Uprave za javne nabavke objavljena konkursna dokumentacija, pojavila ispravka u vezi sa šoljicama. U promenjenoj verziji ostalo je da šoljice moraju biti u kompletu sa tacnom, istog motiva i dezena, ali su svi drugi ekstravagantni motivi izbačeni. „Elektrosrbija Kraljevo“ je tom prilikom navela da je u „prethodnom tehničkom opisu načinjena očigledna tehnička greška“. Međutim, nisu nam objasnili kako je do greške došlo.

„Elektrosrbija“ POKLONI SU NAMENJENI RADNICIMA U „Elektrosrbiji Kraljevo“ kažu za Kurir da je nabavka dobara za novogodišnju propagandnu produkciju ustaljena i regularna godišnja aktivnost svih elektrodistribucija, te da se radi o poklonu radnicima koji su se istakli tokom poplava. - Ovo je bio vid nagrade našim elektromonterima, elektroinženjerima i ostalim zaposlenima koji su u tim okolnostima dali maksimalan doprinos. Opisi svih dobara uzeti su iz javno dostupnog kataloga promotivnih poklona za 2015. godinu i definisani su univerzalnim kataloškim oznakama u minimalnim količinama.