Foto: KURIR

TEST:

Fijat "linea": Dobar kompromis

Limuzinski dizajn obezbedio je prostor, dovoljan za celu porodicu, dok „linea“ zadržava sportsku crtu koju nasleđuje od „punta“

Auto
> 00:00h
FOTO: KURIR
FOTO: KURIR
FOTO: KURIR
FOTO: KURIR
FOTO: KURIR

Mali vam je „punto“? Tu je „linea“! Dosta metala uz pristupačnu cenu - ovaj recept odavno je poznat u klasi limuzina jeftinijih od 10.000 evra. Ali „Fijat“ u ponudu pakuje još jedan adut - čuveni italodizajn! „Linea“ ne izgleda dobro kao „grante punto“ ili „bravo“, ali ova karoserija ima svoje momente. Atraktivna prednja sivosrebrna maska najavljuje modernu siluetu, dok su farovi gotovo isti kao na „bravu“. Kosina C-stuba s prozorom je oštrog ugla i daje dinamiku. Jedino je prtljažnik previše izdužen i kvari kompletnu sliku. S druge strane, vlasnici dobijaju fantastičnih 500 litara zapremine gepeka. Ovo je garancija da ćete na put poneti sve što je potrebno. Kabina je veoma slična „puntu“. Sve je jednostavno i pristupačno. Materijali su osrednji i ne razlikuju se od neposredne konkurencije. Narandžasto osvetljenje je monotono i šteta što se dizajneri nisu poigrali bojama. Utisak popravlja stilizovana instrument-tabla i solidan broj polica za sitnice. Ipak, položaj za volanom (podešavanje po dubini i visini) veoma je dobar. U rukama imamo volan malih dimenzija, a zadebljanje na 75 stepeni stvara sportski osećaj. Na sedmodnevnom testu na raspolaganju smo imali 1,4 T-džet turbo-benzinac od 120 konjskih snaga. On dobro gura 1.200 kg tešku „lineu“ i obezbeđuje okretnost u gradu. Veoma je elastičan, dok pohvale idu i potrošnji. Pri 100 km/h troši oko pet litara, što samo potvrđuje ekološke titule koje „Fijat“ godinama osvaja širom sveta. Najviše nam se svidelo to što je vožnja „linee“ uzbudljiva i prijatna. Ukupno gledano, ovaj „fijat“ je daleko od dosadnog vozila i daje mnogo više od kompromisa uloženo-dobijeno.

Linea 1,4 T-džet Motor: 1.368 cm3 Snaga: 120 KS, pri 5.000 o/min Moment: 206 Nm pri 1.750 o/min Masa: 1.200 kg Ubrzanje 0-100 km/h: 9,0 s Maks. brzina: 195 km/h Menjač: Manuelni 5 brzina D/Š/V: 4.560/1.730/1.494 mm Međuos. razmak: 2.603 mm Radijus okretanja: 10,5 m Prtljažnik: 500 l Potrošnja na testu (grad): 7,2 l Osnovni model: 9.990 evra Testirani model: 11.990 evra Pola metra duža od „punta“ „Linea“ je izgrađena na platformi „grande punta“ (Gamma SCCS), koju deli i sa „opel korsom“. Ipak, duža je od „punta“ za čak pola metra. U odnosu na „punta“ nema funkciju „siti“, koja pojačava servo uređaj.