Foto: Pr

Pravila igre

Kako da napravite uspešan Facebook oglas

Upoznati Facebook nije teško. Osvojiti Facebook jeste teže, ali ne i nemoguće

Edukacija
> 22:32h

Ova, skoro savršena društvena mreža, funkcioniše toliko dobro da – priznajte – često imate utisak da održavate stalne i čvrste kontakte s prijateljima, iako ih niste videli mesecima. Međutim, kada je u pitanju poslovanje, Facebook može da napravi čuda. Naravno, da biste došli do cilja, neka pravila morate da poštujete. Kako da koristite Facebook za posao? Ukoliko nemate verne korisnike koji će vašu stranicu samoinicijativno potražiti na društvenim mrežama, (a činjenica je da će vas prvo tražiti upravo na Facebook-u), morate da na sebe skrenete pažnju. Čak i kada se broj vaših pratilaca povećava sam od sebe, prirodno i organski, i dalje su vam neophodni oglasi. Facebook oglas je vrlo kratka forma koja može da vam znatno i vidno unapredi poslovanje, pre svega, kroz stalan kontakt s korisnicima. Vaša stranica tako postaje prostor za istraživanje potreba i najlakših načina kako da se na njih odgovori. Ali oglase morate da upotrebite pametno. Oglasi na Facebook-u imaju zadati format: određen broj karaktera u naslovu i samom tekstu, i sliku određene veličine, na kojoj najviše 20% površine može da bude tekst. Uz to, sami stvarate i tekst koji će se naći uz link na koji želite da korisnici kliknu. Zato svoj prostor morate da vrlo pametno iskoristite. I pravila su ista za sve. Ukoliko se neko od njih ne ispoštuje, vaša kampanja neće biti odobrena. Zato obratite pažnju na svaki korak u procesu kreiranja plana oglašavanja. Krenite od početka. Naslov Istraživanje koje je „obradilo” 37.259 Facebook oglasa, pokazalo je da preko 70% uspešnih oglasa u naslovu ima 5 reči. Ako je naslov duži od toga, gubi se poenta i nestaje fokus, a tako se smanjuje i interesovanje da saznate više. Zato dobro promislite koja je informacija najvažnija (ili će ostaviti najjači utisak) i nju postavite u sam centar. Tekst Uspešni oglasi u tekstu imaju u proseku 14 reči, kratkih i precizno izabranih. Sa druge strane, opis uz link trebalo bi da ima oko 18 reči. Ponovo – kratkih i jasnih. Niko ne može da tvrdi da svaki oglas vodi do nebeskih visina, ali Facebook oglas jeste vredno vlasništvo i nemojte ga tretirati kao potrošnu robu. Ne treba da iznesete svoju životnu priču, treba da zainteresujete. Zato ne radite na brzinu i uvek svaki oglas posmatrajte kao deo strategije koju sprovodite. Najpopularnija reč: TI Ili VI, ako birate da se formalno obraćate, ukoliko ste, recimo, advokatska kancelarija. Ova vrsta obraćanja i uključivanja podsvesno poziva na akciju, a to je i osnovna funkcija Facebook oglasa. Tera vas da razmislite o svojim postupcima i onome što je pred vama. Zato je iskombinujte sa ostalim rečima koje pokreću. Besplatno Ovo ne treba posebno objašnjavati. Ako vam se otvara mogućnost da nešto dobijete na poklon, sigurno ćete sadržaj pročitati do kraja. Zato Uvek želite odgovore. A pitanja je svakim danom sve više. Možda, baš u tom oglasu leži odgovor na dileme koje vas muče. Sada / Odmah Nema čekanja, nema provera, nešto stiže do vas istog trenutka. Skoro da ste programirani da ovu reč nesvesno izvučete u prvi plan, a tek onda obratite pažnju na ostatak teksta. Novo Želite da postavite trend ili iznenadite. Zato vas novine privlače. Možete da budete i potpuno drugačiji – da izaberete negativan pristup i istaknete ono što niste ili ne podržavate ili na šta negativno reagujete (što očekujete i od svojih korisnika). Ovo je posebno delotvorno ako uspete da svoj proizvod ili uslugu povežete sa trenutno aktuelnim događanjima. Ne zaboravite i da oglas treba da bude konkretan i bude vezan za nešto konkretno. To nije mesto za promovisanje kompanije ili poslovne politike, već poziv da korisnici upoznaju vaš proizvod. Zato 69% uspešnih oglasa vodi na, za tu priliku kreiranu stranicu, (“landing page”) koja se odnosi na jednu izdvojenu stvar. Samo ovakav pristup daje precizno targetiranje korisnika. Slika Ovo je čista psihologija. Iskoristite već dokazane pristupe. Svi primećujemo lica, a još više lica koja jasno izražavaju emocije. Smeh, suze, radost, gubitak… prilagodite svojim potrebama. Tako, na primer, svi trenutno primećujemo crvenu - to je boja koja se uvek ističe u odnosu na okruženje. Naravno, sve što koristite i birate, treba da se prirodno uklopi. I to nikada ne gubite iz vida, jer vam korisnici manipulaciju neće oprostiti. Da rezimiramo: pre svega, naučite osnove – neka Facebook bude vaš partner, saradnik i podrška. Važno je da poznajete i algoritme koji se koriste i načine koji su se već pokazali uspešnim i da tuđa iskustva pretvorite u svoju odskočnu dasku. A to često ne možete sami. Oglašavanje je danas prava primenjena nauka, pa zato verujte stručnjacima i njima poverite svoje vreme – tako ćete izvući svoj maksimum i postati guru online oglašavanja. Kada savladate pravila, možete i da ih rušite i postavite nove standarde. A to je ono što se pamti.