Lični stil za poslovni uspeh

Ostavite uvek dobar prvi utisak na poslovnim sastancima uz ove savete

U poslu prvi utisak često može da bude najbitniji. Komunikacija sa ljudima i uspešno predstavljanje veoma su važni u raznim karijerama – od marketinga i prodaje do menadžmenta, ljudskih resursa, ali i u ključnim situacijama, kao što su razgovori za posao, sastanci, pregovori.

Edukacija
> 00:00h

Amanda Marko, strateška i komunikacijska konsultantkinja, za magazin „Enterprenur” navodi da je ljudsko pamćenje ponekad vrlo kratko i da je zato važno imati spremnu strategiju, koja će vam omogućiti i da privučete pažnju i ostanete upamćeni. Pred vama su neke od strategija koje vam u tome mogu pomoći.

Koristite ličnu priču

Amanda Marko kaže da uvek treba da imate spremnu svoju „ličnu priču za pozivanje". U osnovi, to je lična priča ili anegdota koju možete koristiti odmah nakon što ste se upoznali sa nekim novim ljudima, a uz pomoć koje želite da učinite da upamte ko ste i šta radite.

„Vaša priča daje nekome pravi uvid u vašu ličnost", kaže Amanda Marko. „Ne možete samo da priđete i kažete nekome da ste vrlo pouzdani, vredni i marljivi. Ali možete da ispričate priču koja će osobi sa kojom razgovarate ostaviti taj utisak.“ Zašto su lične priče toliko važne? To je prilika da ostavite dobar prvi utisak i stvorite dobre osnove za razvijanje novog i dobrog poslovnog odnosa.

Izbacite poslovni žargon

Veoma je važno da znate ko je osoba kojoj se obraćate. Nemojte da koristite tehničke ili izraze vezane za struku ako osoba sa kojom razgovarate ne radi u istoj industriji kao i vi i ne poznaje vaš posao. Ako govorite jasno i razumljivo, vaše rečenice ostaće svima u sećanju.

Ukoliko radite u marketingu, vrlo često ćete se sresti sa klijentima koji ne razumeju, na primer, šta je „šer“ ili „rejting“, šta sve podrazumeva SEO i slično. Potrudite se da saznate što više o svojim klijentima i saradnicima i pre sastanka, a zatim prilagodite svoju priču.

Dodajte neku anegdotu

Istraživanja Stenforda pokazuju da su ljudi voljni da provedu više vremena u razgovoru kada im ispričamo neku anegdotu. Čak i kada ljudi žele da čuju šta imate da kažete, nećete uspeti da zadržite njihovu pažnju ako niste energični i zanimljivi.

„Nema dosadnih tema, postoje samo dosadni govornici", kaže Konrad Tejtil, advokat iz kompanije „Cummings & Lockwood's Private Clients Group“. „Većina razgovora nema uspeha, jer nisu zanimljivi. Način na koji to možete postići jeste da ispričate priču, anegdotu ili pročitate nešto što ilustruje ono što imate da kažete“, navodi on za magazin „Forbs“.

Istaknite nešto što vam je zajedničko

Postoji mnogo načina da započnete razgovor. Možete početi pominjanjem svakodnevnih aktuelnih dešavanja, nekom šalom, ličnom pričom ili poznatim citatom, koji su povezani sa temom vašeg razgovora. Ali takođe možete početi i sa nekim stvarima za koje znate da su vam zajedničke.

Ukoliko znate da sa sagovornikom imate zajedničke interese, poznanike ili saradnike, da čitate isti časopis ili volite istog pisca, to sve povećava šanse da vas neko lakše upamti. Pronađite ključnu stvar koja vas povezuje i na dobrom ste putu.

Udelite kompliment

Na kraju, ne zaboravite čuvenu rečenicu – Ljudi će zapamtiti kako su se osećali pored vas. To je prosto i jednostavno. Pravi, istinski kompliment garantuje toplu, prijateljsku atmosferu. Držite se komplimenata koji su povezani sa poslom.

Pohvalite novi proizvod ili uslugu klijenta, njihov web sajt ili akciju koju su pokrenuli, prezentaciju koju su nedavno imali ili pak komentare koje su dali na sastanku. Potrudite se da ti komplimenti ne zvuče lažno i snishodljivo. Ljudi lako mogu da prepoznaju kada ste iskreni.

Veliku ulogu u karijeri igra ličnii stil. Svako, zapravo, svojom pojavom i ponašanjem brendira, reklamira i, u pozitivnom smislu, prodaje sebe. Vaš uspeh i te kako zavisi od vaše veštine da kreirate najbolju sliku o sebi u javnosti.

Te veštine danas brzo i lako možete steći putem obrazovnih programa koji su dostupni i kod nas. Jedan od takvih je i kurs Stil i personalni marketing, koji je dostupan u okviru OKSchool.

Ovu školu karakteriše jedinstvena ponuda kurseva i stručne edukacije na tržištu, koja predstavlja spoj tradicionalne nastave, u najsavremenije opremljenim učionicama, i specijalno razvijene digitalne platforme za učenje na daljinu, uz stalnu podršku profesora i pristup multimedijalnim nastavnim materijalima, testovima za proveru znanja, onlajn konsultacijama i mnogim drugim korisnim sadržajima.