Foto: Facebook/screenshot

Koje će se objavlje pojavljivati na vašem nalogu?

NOVI EMOTIKONI IMAJU GREŠKU: Reakcije na Fejsbuku ne funkcionišu baš onako kako smo mislili

Fejsbuk je konačno dopunio "lajk" dugme novim emotikonima i nazvao ih "reakcijama", ali one bi mogle da funkcionišu suprotno od očekivanja korisnika.

Tech
> 00:00h

Naime, 5 novih dugmića - "voli", "haha", "wow", "tužan" i "ljut", omogućavaju ljudima da iskažu svoja osećanja prema objavi koja ih interesuje.

“Nije svaki trenutak koji želite da podelite srećan. Ponekad želite da podelite i nešto tužno ili frustrirajuće. Ljudi već godinama traže "dislike" dugme, ali ne zato da bi ljudima rekli kako im se ne sviđaju njihove objave. Ljudi žele da izraze saosećanje i veći broj emocija”, oglasio se Mark Zakerberg povodom uvođenja novih emotikona, i priznao da je i sam dugo razmišljao o ovoj promeni.

“Moj tim i ja smo dugo razmišljali o pravom načinu na koji je ovo trebalo uraditi. Jedan od mojih ciljeva je bio da to bude jednostavno poput stiskanja i držanja likea”, dodao je Zakerberg kada je predstavljao emotikone "ljubav", "haha", "wow", "tugu" i "ljutnju".

"Ljubav je za sada najpopularnija reakcija, a čini mi se da bi tako i trebalo da bude", zaključio je Zakerberg.

Ali, iz društvene mreže Fejsbuk se takođe navodi da će se svaki od novih emotikona računati kao "lajk" kada je u pitanju prikazivanje oglasa i objava korisnicima. To znači da će reakcije kao “wow” i “bes” biti tretirane kao identična interakcija na nekoj objavi i samim tim će algoritam koji Fejsbuk koristi te postove više prikazivati drugima.

Iako većina korisnika očekuje da objave na koje su "odreagovali" negativno budu manje vidljive, velike su šanse da će se oni ponovo pojavljivati, s obzirom na to da algoritam bira one objave koje imaju veći broj interakcija.

Iz Fejsbuka navode da je potrebno još vremena vremena da svoj algoritam prilagode ovim promenama. Interakcija korisnika sa nekom objavom ili oglasom određivaće šta će se pojavljivati na vašem nalogu.

To zapravo znači da oglašivači više neće moći da ciljno postavljaju svoje oglase na osnovu reakcije korisnika, pa se može desiti da u budućnosti vidite veliki broj oglasa ili objava na koje ste negativno reagovali.

(Independent)