icon-commentsicon-galleryicon-reacticon-totopicon_react
Foto: Korisnik Richdakilla

Šta se krije iza priča poznatih logoa?

Evo kako su nastali najpoznatiji zaštitni znakovi na svetu

Dobar logo je tihi glasnogovornik koji zastupa brend. Dok firma napreduje, on samo pojačava njenu vidljivost, a onda kada zaista treba da se razvije, on je taj koji je vodeći u određivanju marketinške strategije.

Objavljeno: 12.10.2016. 11:59h

 

Kvalitetan i prepoznatljiv logo kod ljudi stvara poverenje, čak i onda kada proizvode koje on reprezentuje ljudi nisu nikada ni probali.


 

Bilo da je reč o multinacionalnoj kompaniji brze hrane, robnoj marki sportske odeće ili poznatom svetskom muzičkom bendu, pravilo je isto. Ako je logo dovoljno upečatljiv da ostane u mislima potrošača, kompaniji može obezbediti poverenje i lojalnost. Značaj logoa se najbolje vidi u onome što je još pre nove ere rekao starogrčki filozof Aristotel: „Duša ne može da misli bez slike”.

 

Zagrizena jabuka kao najprepoznatljiviji logo na svetu?

 

Čudno je kako ljudi postanu saosećajni kada saznaju za tužne priče koje su bile povodi za stvaranje pojedinih zaštitnih znakova.

 

Postoji tako priča da je logo koji ima Epl (Apple) nastao u znak poštovanja prema Alanu Turingu, nekada poznatom, a može se reći, zaboravljenom kompjuterskom naučniku, koji je umro usled trovanja cijanidom, sa zagrizenom jabukom koja je pronađena u njegovom krevetu.

 

Bilo je tu i drugih popularnih teorija koje su zagrizenu jabuku dovodile u vezu sa Isakom Njutnom, ili pak sa biblijskom pričom o Adamu i Evi. Ali kao što uglavnom biva, sve intrigantne priče zapravo nisu istinite.

 

Majk Vogel, ekspert i tehničar iz Epla, istakao je da ne postoji nikakva skrivena priča iza nastanka ovog logoa. Takođe je i Rob Janof, dizajner koji je kreirao ovaj logo, obelodanio da je zagrizena jabuka postala „zagrizena” samo da bi se njena silueta razlikovala od obrisa trešnje.

 

Dosta daleko od prve teorije, zar ne?

 

Spoj različitosti u Pepsijevom zaštitnom znaku

 

Nisu sve priče o logoima toliko jednostavne kao što je Eplova. Da li znate kako je kreiran poslednji logo Pepsija? On je zapravo spoj feng šuija, renesanse, geodinamike, teorije relativiteta i još mnogo čega.

 

Kompanija Pepsi je za kreiranje svog novog logoa potrošila milion dolara i čak još milion za njegov redizajn. Ovaj primer najbolje pokazuje koliko je zapravo zaštitni znak važan za uspeh kompanije.

 

Najki pokazuje da je autentičnost važnija od modernosti

 

Najkijev znak „Swoosh” je jedan od najprepoznatljivijih simbola u svetu. Verovatno ne postoji osoba koja ga ne bi prepoznala čak i da je probude usred noći. Njega je dizajnirala Karolin Dejvidson, grafička dizajnerka, koja je 1971. godine u ovaj logo uložila samo 35 dolara.

 

To je kasnije kompaniji donelo ogroman uspeh, zbog čega je ona nagrađena specijalnim slavljem koje je za nju upriličeno, ali i brojnim proizvodima te kompanije, dijamantom i čak prstenom koji karakteriše njen dizajn.

 

Logo mora biti odgovarajući za biznis koji treba da reprezentuje. „Vaš logo pokazuje koliko vas ljudi prepoznaju i pomaže vam da pokažete koliko se razlikujete od svojih rivala – koliko ste zainteresovani, inovativni, jači”, ističe Robert Džouns, profesor brendiranja s Univerziteta Ist Anglija (University of East Anglia). Zato danas postoje brojne škole koje pomažu da se logo pažljivo i kvalitetno kreira, jer je on zapravo ime i prezime vašeg biznisa.