Otkriva šta se u stvari krije iza scene
BALERINA DRINA PEŠIĆ ZA KURIR: Beogradski balet je postao privatna trupa Kostjukova
NEKOREKTNO Imamo mlade igrače koji ne ulaze u baletsku salu, ne vežbaju, a imaju sve predstave, dok drugi koji svakodnevno vežbaju ne igraju jer se ne sviđaju direkciji, kaže balerina
> 00:00h
U Baletu Narodnog pozorišta je nekorektan odnos prema umetnicima koji imaju više od 40 godina, kaže balerina Drina Pešić, koja za Kurir otkriva šta stoji iza bleštavih haljina i besprekorno uigranih koreografija na sceni, kao i šta se dešava igračima kad se zavesa spusti. - Karijera jedne balerine kratko traje, jer sa 40 i nešto godina, kad ste u punoj snazi, vi polako završavate. Nama nisu usklađene godine života s beneficijama. Govorim o igračima koji su stalno u sali i u boljoj su formi, nažalost, od nekih mladih igrača, pa tako neki već pred penzijom dobijaju da igraju uloge dečaka i devojčica, a drugi igrači se sklanjaju sa scene. Kad se mladi povrede, onda se vraćaju na scenu, čak mogu da igraju i u pački (suknja od krutog tila, op. aut.) i špic patikama - priznaje Pešić. Nejednak tretman Ona ističe da glavni problem leži u tome što sudbina igrača zavisi od toga da li se sviđaju ili ne sviđaju direktoru baleta Konstantinu Kostjukovu. - Imali smo slučaj da je jednom umetniku direkcija baleta htela da skine zvanje prvog soliste jer više ne igra uloge u tom domenu, a taj umetnik je svakodnevno u sali, vežba, i hoće i može, ali mu direkcija baleta nije dala da igra (slučaj je završen dobro, status nije skinut zahvaljujući upravi). Balerina smatra da se kriterijumi ne odnose na sve zaposlene podjednako. Nismo mi di-džejevi
Nelegitimnost PRIMAJU SE BEZ AUDICIJE Još jedan slučaj u beogradskom baletu je bio i nelegitimnost audicije. Primaju se igrači koji na nju i ne izađu. - U junu je održana audicija nakon koje je pokrenuta procedura da se preispita legitimnost, jer se na spisku primljenih igrača našlo i ime osobe koja nije ni prisustvovala. Takođe, prilikom raspisivanja konkursa pisalo je da je potrebno pet baletskih igrača muškaraca, a primljene su četiri žene i dva muškarca, što ni po polu ni po broju ne odgovara uslovima. To znači i da audiciji nisu mogli da prisustvuju svi zainteresovani kandidati ženskog pola.