icon-commentsicon-galleryicon-reacticon-totopicon_react
Foto: Printscreen Krone.at/Richard Schmitt

Kako da izaberete pravo ime za svoj biznis?

Iako mnogi prilikom pokretanja biznisa ne razmišljaju mnogo o tome, izbor imena za posao može imati značajan uticaj na uspeh koji ćete postići.

Objavljeno: 04.11.2016. 11:45h

 

Pogrešno ime može prouzrokovati slabu povezanost sa klijentima, a samim tim i neispunjen potencijal poslovanja. Da biste od starta bili na dobrom putu i gradili prepoznatljiv i profitabilan biznis, sledite narednih 7 saveta prilikom imenovanja svog poslovnog projekta.


 

1. Izbegnite reči koje se teško izgovaraju

 

Niko neće zapamtiti ime vaše firme ako mora da „polomi jezik” izgovarajući ga. Osim toga, ne želite da ljudi pogrešno zapamte naziv vašeg brenda i da zbog takve greške imaju poteškoća da vas pronađu na internetu. Smislite ime koje se sa lakoćom izgovara, a samim tim i lakše pamti.

 

2. Nemojte birati ime koje će ograničiti rast vašeg poslovanja

 

Biranje imena koje suviše usko određuje oblast vašeg poslovanja može vam predstavljati problem ukoliko u budućnosti poželite da proširite delatnost. Da je Jeff Bezos, osnivač Amazona, svoj sajt nazvao, na primer, OnlineBooks – s obzirom da je na početku bio namenjen samo prodaji knjiga – širenje prodaje na druge proizvode bilo bi u najmanju ruku čudno. Ne želite da ograničavate razvoj svog poslovanja, te nemojte birati ime koje će to učiniti.

 

3. Dobro istražite internet

 

Koliko god smatrali svoju ideju originalnom, postoji velika verovatnoća da je neko već došao do nje. Da biste izbegli da isto ili slično ime kojim želite da nazovete svoj biznis neko takođe koristi, prionite na detaljno istraživanje interneta. Ukoliko pronađete da se već neko služi imenom za koje ste se odlučili, pokušajte ili da smislite drugačije ili da malo izmenite naziv.

 

4. Razmislite kako možete da iskoristite nastavak za domen

 

Među ekstenzijama domena postoje različite opcije koje u kombinaciji sa našim ili stranim jezikom možete iskoristiti i kao deo vašeg poslovnog identiteta. Tako, Crna Gora i Švedska imaju nastavke koji se odlično mogu iskoristiti kao poziv na akciju i povezivanje sa vašim poslovanjem, što pokazuju i neki od primera kao što su domeni kupi.me, pokreni.se i drugi.

 

5. Izaberite ime koje ima dublji smisao

 

U najboljem slučaju, ime brenda trebalo bi da kod ljudi automatski budi asocijaciju na posao kojim se bavite, ali to nije uvek moguće izvesti. Zato, da bi ljudi bolje pamtili ime vašeg biznisa, a samim tim se i bolje povezali s onim što predstavljate, osmislite naziv koji u sebi krije dublje značenje.

 

Neka ono u sebi nosi pojam onog što vas inspiriše u poslovanju, ideale kojima težite ili nešto slično što ima važnost u vašoj delatnosti. Ljudi vole dobro osmišljene priče, zato se potrudite da imate zanimljiv razlog zbog kog ste svom poslu dali baš taj naziv.

 

6. Razmislite da li je naziv prikladan i privlačan vašoj ciljnoj grupi

 

Kada odlučujete o imenu, uzmite u obzir i interesovanja ljudi koji predstavljaju vašu ciljnu grupu. Razmislite da li bi pri izgovaranju naziva vašeg biznisa mogli da imaju pogrešne asocijacije ili izvode neslane šale. Ako je to slučaj, definitivno bi trebalo da nastavite potragu za idealnim imenom za vaš biznis.

 

7. Uverite se da ime zvuči dobro kada ga izgovarate glasno

 

Ako sve vreme razmatrate ime za svoj biznis dok razne opcije zapisujete na papirić ili kuckate na računaru, zastanite i izgovorite nazive naglas. Nekad određeno rešenje može delovati dobro kada je napisano, ali prilikom izgovora zvuči potpuno drugačije. Ne libite se da simulirate razgovor u kom govorite o svom poslu i izgovarate ime pod kojim ga vodite. Ako naglas zvuči dobro, onda ste konačno pronašli idealno ime za sopstveni poslovni projekat.

 

Smisliti zanimljivo, jednostavno, a originalno ime za biznis nije lako i predstavlja jedan od prvih izazova sa kojima se suočava svaki preduzetnik. Ne postoji magična formula za izbor najboljeg imena. Zato, kada jednom odlučite kako ćete nazvati svoj biznis, ono što vam ostaje da bi ljudi imali pozitivne asocijacije na njega jeste da uložite što više znanja i resursa u to da vaš proizvod i usluge budu što kvalitetniji.

 

Ako imate dobru ideju i posedujete veštine potrebne za izgradnju uspešnog biznisa, bez obzira kakvo ime budete izabrali, vaš brend zapamtiće svi. Uostalom, i Flickr se jedva izgovara, ali to nije sprečilo ovaj sajt u vlasništvu Yahoo kompanije da postane jedna od najpopularnijih platformi za deljenje foto i video materijala.