Foto: Profimedia

postoji više opcija

DA LI STE SE IKADA PITALI: Šta se dešava sa društvenim mrežama kada UMREMO?

Verovatno i među vama ima onih koji su izgubili blisku osobu ili znate nekog ko je nažalost preminuo, ali njegovi nalozi na društvenim mrežama su i dalje aktivni. Bukvalno, zna da se desi da istim tim ljudima njihovi Fejsbuk prijatelji čestitaju rođendan, a da pritom ne znaju da je dotični preminuo. Malo nezgodno, zar ne?

Tech
> 00:00h

Jedna od najvećih društvenih mreža - Fejsbuk u 10 godina postojanja ima čak 30 miliona mrtvih korisnika. Navodno dnevno umire 8.000 registrovanih na ovu društvenu mrežu. Ako ste se ikad pitali šta uraditi u ovakvim situacijama, nastavite da čitate. Fejsbuk

Fejsbuk nudi mogućnost da unapred odredite hoće li se vaš profil u slučaju vaše smrti trajno da se izbriše ili da postane nešto kao moderno nasleđe tj. in memoriam profil. Takođe ponuđena je mogućnost preostalim članovima porodice i prijateljima da postanu "legacy contact" koji bi time imali limitiranu kontrolu naloga. Nakon što taj kontakt napiše poslednju poruku, Fejsbuk pretvara nalog u memorijalni gde prijatelji ne mogu ništa da menjaju već ostavljaju poruke sećanja. One poruke koje nisu prikladne zadani kontakt može da moderira.

Tviter Tviter kaže da u slučaju smrti mogu da sarađuju sa osobom koja je zadužena za preminulog ili sa potvrđenim članom porodice i da obrišu račun. Za to je potrebna lična karta i umrlica. Naravno, napominju da to ne može da uradi bilo ko već navedeni.
Foto: AP

Instagram

Instagram kao i Fejsbuk dopušta in memorium nalog. Međutim takav nalog nije vidljiv prilikom pretraga.

Mejl

Guglov Gmail je dosta fleksibilan i možete sami da namestite da vam se račun izbriše ako određeno vreme nije aktivan, a ako to niste uradili vaši voljeni mogu da pribave potrebnu dokumentaciju. Yahoo takođe omogućava porodici da ugasinalog ukoliko nabave potrebna dokumenta.

Isto važi i za Appleov iCloud i iTunes. Nakon što prime umrlicu nalozi se brišu i nije moguće prebaciti na neku drugu osobu.

Foto: Profimedia

(mtv)