PAŽNJA: GSP sprema rigorozne mere! Evo koje su
Beograđani mogu da očekuju ulazak isključivo na prednja vrata, konduktere, stalne kontrolore ili komunalce
Beograđani bi uskoro mogli da očekuju rigoroznije mere kontrole u javnom gradskom prevozu, počevši od ulaska na prednja vrata pa do većeg broja kontrolora i komunalaca u vozilima.
Gradski čelnici su se, po svemu sudeći, na nove mere odlučili nakon saznanja da je GSP u minusu oko 200 miliona dinara, čemu je uzrok, kako prenose beogradski portali, nedovoljno kupljenih karata za prevoz. Nadležni nemaju adekvatno rešenje za ovaj problem, osim da uvedu rigorozne mere.
Navodi se da je najrealnije da Beograđani za nekoliko meseci očekuju ulazak u autobuse, trolejbuse i tramvaje samo na prednja vrata ili uvođenje tolikog broja kontrolora - konduktera da će moći da pokriju skoro sva vozila, što bi zahtevalo zapošljavanje velikog broja radnika. Za koju god varijantu da se nadležni odluče, njeno sprovođenje će, skoro izvesno, sačekati da prvo prođu izbori.
Rešenje slično uvođenju konduktera jer zahteva angažovanje izuzetno velikog broja radnika. Veći broj kontrolora omogućuje bolju pokrivenost linije: od centra do periferije, kao i češće susrete putnika s njima, zbog čega bi vremenom shvatili da je jednostavnije da redovno plaćaju prevoz. Međutim, to bi zahtevalo angažovanje dodatnog broja kontrolora koji nisu zaposleni u „Apeksu“.
4. Komunalci - kontrolori
Komunalni policajci dobijaju aparate za kontrolu karata i legitimišu putnike, a onima bez karte pišu prekršajne kazne. Ova mogućnost predstavljala bi represivnu meru - s jedne strane putnici bi u strahu češće plaćali prevoz, ali bi kao takva mogla da proizvede kontraefekat. Za koju god varijantu da se nadležni odluče, njeno sprovođenje će skoro izvesno sačekati da prvo prođu - izbori.
5. Firme kupuju „markice“
Javno preduzeće za gradski prevoz GSP bilo bi najsrećnije kada bi državna i javna preduzeća imala obavezu da svojim radnicima kupuju pretplatne markice. Ova mera pokazala se kao odlična u vreme najveće krize GSP. Međutim, ona znači i smanjenje mogućnosti izbora putnika. Neko do posla dolazi pešice, automobilom, taksijem, biciklom, minibus ekspresom, nekim drugim prevoznikom, ili mu firma obezbeđuje prevoz.
6. Rampe na okretnicama
Uvođenje rampi za ulazak na stanicu pokazalo se kao veoma dobro u BG vozu. Ko nema validiranu karticu, ne može ni da priđe vozu. Problem je, ipak, što se teško može primeniti na otvorenom. Eventualno bi mogla da se ogradi čitava okretnica ili da se uvedu nadstrešnice zatvorenog tipa.