icon-commentsicon-galleryicon-reacticon-totopicon_react
Foto: Promo

Samo za kreativce

Ako ste početnik u web dizajnu, primenite ovih šest saveta još danas

Kada govorimo o izradi web stranice, većina iskusnih i profesionalnih web dizajnera tvrdi da su greške koje prave početnici i neiskusni dizajneri često vrlo slične i postaju uobičajene

Objavljeno: 30.05.2017. 12:40h

 

Kada govorimo o izradi web stranice, većina iskusnih i profesionalnih web dizajnera tvrdi da su greške koje prave početnici i neiskusni dizajneri često vrlo slične i postaju uobičajene. Klaudio Đulijeri, web dizajner s dugogodišnjim iskustvom rada za velike kompanije, među kojima je i Majkrosoft, ističe nekoliko stvari koje bi svi novi web dizajneri, koji žele da rade bilo u digitalnoj agenciji ili u nekoj kompaniji, trebalo da znaju. Evo šta treba da imaju u vidu pre nego što pokrenu novi projekat, ali i na šta bi trebalo da obrate pažnju tokom procesa.


 

1. Definišite šta znači uspeh

Pre početka rada potrebno je da znate šta je to za šta dizajnirate web stranicu. Osim opisa izgleda stranice, treba da znate šta se očekuje da ona ispuni.

 

Uzmimo za primer informativne web stranice. Koji je njihov cilj? Da li da se na njima pojavljuje što više oglasa ili da pruže najbolje moguće iskustvo čitanja? Kako će se ti ciljevi meriti?

 

Isto to važi i za redizajn. Dobar redizajn ne znači nužno da web stranice koje izgledaju jeftino (ili su stvarno jeftine) pretvorite u skupe, koje su urađene po poslednjem trendu. Redizajn podrazumeva poboljšavanje određenih performansi.

 

U razgovoru sa svojim klijentima pre početka dizajniranja web stranice ključno je da definišete sve te detalje i da saznate šta su njihovi najvažniji ciljevi, čemu i kome je prvenstveno namenjena ta web stranica, kako bi ona trebalo da funkcioniše, pa tek onda da razgovarate o tome kako bi trebalo da izgleda.

 

2. Najpre stavite svoje misli na papir

Kako Đulijeri ističe, mnogi početnici i mladi web dizajneri s kojima je radio ili koje je obučavao odmah bi otvorili program i počeli da rade, a da pri tome nisu ni pomislili da prvo popišu probleme koje treba da reše.

 

„U dizajnu je najvažnije rešavanje problema, a ti problemi ne mogu da se reše kroz gradiranje boje i senki nego kroz dobar izgled i jasnu hijerarhiju“, ističe Đulijeri. „Razmislite o sadržaju, izgledu i funkcionalnosti pre nego što počnete da se bavite senkama i gradiranjem boje. Uverite se da mislite i radite u skladu sa ciljevima svog klijenta i slobodno podelite svoje misli i ideje s klijentima. Nijedan klijent mi se nikad nije požalio na višak ideja ili na preteranu količinu komunikacije.“

 

3. Početak rada: skiciranje i okvir

„Kad mi klijenti traže da kreiram izgled i neki osećaj koji će prožimati ceo projekat, prva stvar koju pravim jeste radni okvir, koji rešava sve probleme dizajna“, kaže Đulijeri.

 

Okvir je korisnički interfejs koji okružuje sadržaj i pomaže korisniku da obavlja radnje i kreće se kroz web stranicu. To uključuje navigaciju i komponente kao što su bočne ili ivične trake i donje trake ili „barovi“.

 

Ako pristupite svom dizajnu iz ove perspektive, moći ćete jasno da vidite i razumete šta je potrebno vašem dizajnu i šta će vam sve trebati pri izradi raznih delova web stranice.

 

4. Dodavanje mreže

Ovo je zaista jednostavno kao što zvuči. Pre nego što počnete da dizajnirate web stranicu potrebno je da pravilno napravite mrežu, takozvani grid. Grid je zamišljena mreža u kojoj raspoređujete elemente dizajna.

 

„Nema valjanog izgovora za pokretanje projekta bez mreže – a ako baš ne želite da imate grid, uveravam vas, dizajn neće izgledati dobro“, kaže Đulijeri.

 

Grid, mreža, rešetka, ili kako god da je zovemo, pomoći će vam da strukturišete izgled različitih delova web stranice. Ona će vas voditi kroz specifične zahteve veličine ekrana i pomoći vam da stvorite prilagodljive šablone tako da budete dosledni u pogledu razmaka, kao i mnogih drugih dizajnerskih elemenata.

 

5. Odaberite tipografiju

Istraživanje različitih fontova i boja je deo faze otkrivanja projekta.

 

„Ja bih preporučio svim dizajnerima da ne koriste više od dva različita fonta na web stranici, ali to je stvar koja stvarno zavisi od prirode stranice“, ističe Đulijeri.

 

Odaberite font koji je jednostavan za čitanje za velike komade teksta, a pri stvaranju naslova možete da se igrate s fontovima i bojama, dok kod poziva na akciju treba da budete najoprezniji. Nemojte da se bojite da koristite velika slova i da budete kreativni ali i dosledni kada koristite tipografiju.

 

6. Odaberite svoje boje

Već za vreme procesa odabira tipografije trebalo bi da počnete da mislite i o bojama i tonovima koje ćete koristiti u korisničkom interfejsu, pozadini i tekstu.

 

„Preporučio bih svima, a pogotovo neiskusnim dizajnerima koji još nisu dovoljno vešti i sigurni u kombinovanje boja, da koriste ograničeni skup boja i tonova za opšti korisnički interfejs“, kaže Đulijeri.

 

Važno je da ih koristite dosledno u celom korisničkom interfejsu, u zavisnosti od funkcionalnosti elemenata. Razmislite o izgledu web stranica kao što su Fejsbuk, Tviter, Kvora i Vimeo. Osim korisničkog interfejsa (UI-ja), ne bi trebalo da bude nikakvih ograničenja boja za ilustracije ili grafičke detalje, sve dok oni ne ometaju funkcionalnost komponenti.

 

Ukoliko vas interesuje web dizajn i želeli biste karijeru u ovom dobro plaćenom i sve traženijem poslu, više detalja možete da saznate na profesionalnoj obuci za web dizajnera.