icon-commentsicon-galleryicon-reacticon-totopicon_react
Foto: Promo

LinkedIn kao prečica do posla

Evo kako da unapredite ličnu promociju na LinkedInu i pronađete posao

Objavljeno: 08.06.2017. 13:34h

 

U potrazi ste za poslom? Samo napred. Nemojte odustajati ako naiđete na prepreke. To je proces koji iziskuje vreme i ozbiljan trud ako želite da ostvarite dobre rezultate i zaista zaslužite novo radno mesto.


 

Ukoliko to do sada niste učinili, verovatno je pravo vreme da pokrenete nalog na poslovnoj mreži Linkedin, na kome možete predstaviti svoje veštine i povezati se s ljudima iz struke. Ovo je pravi način da vas zapaze potencijalni poslodavci. Postoji mnoštvo načina na koje možete unaprediti profil, pa ćemo vam dati nekoliko saveta kako biste mogli da počnete.

 

Budite viđeni

 

Sva istraživanja su pokazala da profili koji imaju profilnu fotografiju daleko bolje prolaze nego oni koji je nemaju. To nema veze ni sa diskriminacijom ni s time kako neko izgleda, već samo s profesionalnošću izrade profila i opštim utiskom o tom profilu.

 

Ukoliko fotografija izostane, može se lako pomisliti da je reč o nepostojećem profilu ili nekom koji je greškom postavljen i neaktivan.

 

Razmislite o slici koju ćete staviti – ne mora nužno da bude poslovna i ozbiljna, osmeh je uvek poželjan i dovoljno je da slika bude pristojna. To znači da ne bi trebalo da delite sa svojim poslovnim saradnicima prizore iz noćnog provoda i s letovanja. Budite svedeni i odmereni.

 

Pišite!

 

Sigurno ste boraveći redovno na društvenim mrežama navikli da skraćujete reči i pišete u kratkim rečenicama. Na LinkedInu ovaj način komunikacije lošije prolazi.

 

Potrudite se da uvodni opis na vašem nalogu ima minimum 40 reči, jer će njegova vidljivost na ovaj način znatno porasti. Naravno, u svakom trenutku vodite računa o pravopisu i gramatičkoj ispravnosti toga što pišete i trudite se da koristite sve ključne reči koje su važne za vašu struku – bilo da je reč o timskom radu, strategičnosti, analitičnosti ili nekoj drugoj veštini, nemojte je izostaviti.

 

Pohvalite se

 

Ako ste radili na nekim zanimljivim projektima van posla, pa čak i ukoliko nisu bili plaćeni, na ovoj mreži postoji prostor gde to možete da napišete. Sve čime se ponosite i što ste radili da unapredite svoje znanje ili sredinu u kojoj živite može vam pomoći da ostavite dobar utisak na potencijalne poslodavce koji možda već sada gledaju vaš profil.

 

Objasnite o čemu se radilo, šta je bio cilj i koja je bila vaša uloga u tome. Ukoliko ste pritom i dobili nekakvu zahvalnicu ili potvrdu za to što ste uradili, to će vam biti samo veliki plus u poslu.

 

Pišite objave

 

Iako mnogi ljudi koriste LinkedIn za povezivanje, neki još svi istražili sve njegove prednosti. Da li ste znali da i na ovoj mreži možete pisati i objavljivati tekstove? Možete tretirati svoj nalog kao blog, na kome ćete s vremena na vreme da napišete neki svoj utisak u vezi s aktuelnom temom o kojoj se govori u vašim profesionalnim krugovima.

 

Ne zapostavljajte tu mrežu i nemojte na nju gledati kao na digitalnu radnu biografiju, nego se aktivirajte i pružite svoj doprinos na sve moguće i raspoložive načine. Potrudite se da ljudi vide da ste tu.

 

Počnite od ovoga, a svaka nadogradnja samo će unaprediti vaš sadašnji status i pomoći vam da vaš profil postane vidljiviji. Kada sve sredite, počnite da se povezujete s ljudima i da stičete nova poslovna poznanstva.

 

Promocija je nešto na čemu morate raditi stalno, a ako se dovoljno usavršite u tome, možete raditi to i za klijente. Za to je potrebno da upišete internet-marketing i da savladate i sve ostale digitalne kanale komunikacije kojima se, sem LinkedInom, možete poslužiti za podsticanje svesti o postojanju i važnosti određenog brenda. Verovali ili ne, marketing na internetu je jedna od najtraženijih oblasti današnjice.