icon-commentsicon-galleryicon-reacticon-totopicon_react
Foto: Promo

Preporuka za digitalne marketinške stručnjake

Otkrijte sve prednosti oglašavanja na Tviteru

Objavljeno: 06.07.2017. 15:00h

 

Iako Tviter ima neka ograničenja, u mnogim slučajevima i okolnostima je zaista najbolja platforma za oglašavanje. Tviter nudi neke jedinstvene funkcije za ciljano oglašavanje koje ne možete da nađete ni na jednoj drugoj platformi.


 

Iako su oglasi na Fejsbuku, Guglov servis AdWords, kao i reklame na Bingu veoma korisni i ne treba da ih isključite kao mogućnosti, predstavljamo vam i pet područja u kojima je Tviter superioran kao platforma za oglašavanje u odnosu na druge digitalne platforme.

 

1. Plaćanje po učinku

Kada promovišete tvitove na Tviteru, plaćate samo onda kada ste postigli svoj marketinški cilj.

 

Bilo da je vaš cilj povećanje stope konverzija ili povećanje angažmana na Tviteru, plaćate samo kada ljudi urade upravo to što želite. Svi dodatni organski angažmani su besplatni.

 

Primera radi, ako pokrenete kampanju za promociju aplikacije, plaćate samo po broju uspešnih instalacija aplikacije. Ako pokrenete kampanju za prikupljanje pratilaca na Tviteru, plaćate po broju osoba koje su pritisnule dugme „prati“ i počele da budu vaši pratioci na Tviteru.

 

Ono što je zaista dobro jeste činjenica da sam Tviter preuzima neke od rizika. Na Tviteru smatraju da oglašavanje proizvoda treba da vam donese upravo ono što želite. Uporedite to s mrežom kakva je, recimo, LinkedIn, koja ne nudi nikakve opcije oglašavanja po principu „plati po učinku“.

 

Fejsbuk takođe ne nudi plaćanje po određenom učinku (kao što su broj lajkova, instalacija aplikacije, klikova i slično), što znači da Tviter može da bude daleko superiorniji za promociju, pogotovo ako su mlađe generacije vaša ciljna grupa.

 

2. Ciljanje uz pomoć ključnih reči

Ključne reči su izuzetno zanimljiv i precizan način da privučete određene ljude koji su pokazali interesovanje na Tviteru.

 

Možete da ciljate ljude koji su koristili određenu reč ili haštag (reč sa oznakom #) u svojim tvitovima (ili ljude koji su reagovali na tvitove koji sadrže te reči) u poslednjih sedam dana.

 

Fejsbuk vam ne dopušta da to uradite. Na Fejsbuku ne možete da ciljate publiku prema ključnim rečima već samo prema temi.

 

Koja je razlika?

 

Razlika je u tome što na Fejsbuku možete da ciljate samo one ljude koji su zainteresovani za AdWords kao temu. Na Tviteru možete da budete mnogo precizniji. Ako vas interesuje „ppc”, možete da ciljate fraze poput #ppcchat, koja je popularna oznaka među stručnjacima za marketing koji žele da pričaju o svim aktuelnim temama u ovoj oblasti.

 

Fejsbuk ima iscrpnu listu od nekoliko desetina hiljada tema, ali nema kategoriju koja je tako precizna kao što je #ppcchat.

foto: Promo

3. Ciljanje pomoću „Tweet Engager“

„Tweet engager“ je još jedan način da privučete publiku na izuzetno precizan način. Uz ovaj oblik oglašavanja, možete da plasirate oglase onim ljudima koji su već nedavno pregledali vaš tvit ili reagovali na njega.

 

Ovo je skriveni dragulj oglašavanja na Tviteru, jer vam štedi vreme i trud. Ciljanjem ljudi koji se na neki način sreću s vašim tvitovima možete da pronađete onih jedan posto najangažovanijih korisnika.

 

Fejsbuk nema ništa slično ovome. Najbliže ovoj opciji što Fejsbuk može da vam ponudi jeste „skriveno" dugme za poziv. Ono vam omogućuje da pozovete ljude koji reaguju na vaše sadržaje da lajkuju vašu stranicu.

 

U samom sistemu Tvitera postoje velike prednosti za postizanje visokih stopa angažmana, što je još jedna od njegovih prednosti.

 

4. Publika „po meri“

Da li ste znali da svojim oglasom možete da ciljate svakog korisnika Tvitera koji prati određene profile?

 

Ako koristite alat kao što je „BirdSong Analytics“, možete lako da dođete do liste svih pratilaca bilo kog naloga na Tviteru i stvorite svoju prilagođenu listu ciljane publike za oglase na Tviteru.

 

Fejsbuk ima mogućnost prilagođavanja publike, koja je odlična na svoj način, ali Tviter ipak ima bolju ponudu. Jer, da bi Fejsbukova prilagođena publika funkcionisala, morate da imate i-mejl adresu ili telefonski broj osobe do koje želite da dođete. To je veliki kamen spoticanja.

 

Šta ako želite da dođete do korisnika Fejsbuka, ali ne znate ni njegov i-mejl ni broj telefona? Nažalost, ne možete ništa. Na Tviteru je ova prepreka znatno manja. Sve što treba da znate je korisničko ime na Tviteru.

 

5. Niska cena po kliku

Na Tviteru doslovno možete da kupujete klikove za novčane jedinice. Cena klika zavisi od aukcije i sve zavisi od toga za šta ste spremni da platite.

 

Jedna od prednosti koju ističu brojni marketinški stručnjaci jeste to što je ovo jeftinija varijanta oglašavanja, zbog nedostatka konkurencije. Šta to sve znači? Za oglašivače, najveća boljka Tvitera (manja publika od Fejsbuka) jeste takođe njegova najveća snaga. Manja konkurencija daje vam više prostora koji uz prave veštine i znanja možete i te kako dobro da iskoristite.

 

Ako želite da naučite kako da iskoristite internet i sve njegove platforme i servise tako da budu u službi vašeg marketinga i komunikacije s potrošačima, više o tome možete saznati na ovom treningu za profesionalce.