Foto: Printscreen Youtube

pripreme za sukob

(VIDEO) TAKTIKA ZA NAPAD NA KIMA VEĆ SPREMNA: Ako dođe do rata, ovih 5 oružja će odigrati ključnu ulogu

Ako počne bilo kakav konflikt iznad neba Severne Koreje, vazduhoplovstvo SAD verovatno će pratiti poznati obrazac.

Planeta
> 08:18h

Prvo, moraće da očisti nebo od neprijateljskih lovaca što ne bi trebalo da bude teško s obzirom na zastrašujuće stanje vazduhoplovnih snaga Severne Koreje. Istovremeno će se voditi bitka za zaustavljanje sistema komandovanja, kontrole i odbrane u vazduhu. Na kraju će morati da se izvrši bliska podrška prijateljskim avionima u lociranju i uništavanju severnokorejskih snaga na zemlji. Ova taktika moguća je pomoću pet oružja koje bi američko vazduhoplovstvo moglo da upotrebi u ratu sa Severnom Korejom.

Bombarder B-2

Severnokorejska PVO je gusta, ali zastarela, i oslanja se na protivavionske mitraljeze, izuzev sistema S-300 dugog dometa. Uprkos zastarelosti, većin aviona bi trebalo pažljivo da planira let da ne bi bili srušeni.

Bombarder B-2 imao bi relativno malo problema sa odbranom Severne Koreje. B-2 bi zbog svoje "nevidljivosti", mogućnosti opterećenja i opsega mogao biti jedno od prvih oružja koje će se koristiti u ratnom scenariju i rušenju rukovodstva države. Neizvesnost oko toga gde bi rukovodstvo moglo da se sakrije može zahtevati letenje preko velikih delova zemlje, a "prikriveni" bombarder može takođe da spreči susedne zemlje Pjongjang unapred upozore na dolazak.

Bombe koje nosi ovaj bombarder, navodno, mogu da prodru u 60 stopa betona ili dve stotine metara zemlje, čineći ga najefikasnijim nuklearnim oružjem protiv podzemnih objekata u Severnoj Koreji. Bombarder B-2 može odjednom da preneti dve MOP bombe.

KC-135 stratotanker

Zbog razdaljine između Severne Koreje i baza SAD na Okinavi, Guamu, pa čak i Japanu, u bilo kojoj budućoj vazdušnoj kampanji bila bi potrebna podrška avionskih tankera. Tankeri vazdušnih snaga ne bi samo snabdevali avione američkog vazduhoplovstva, već i mornaricu, kao i avione Južne Koreje.

Najveći deo troškova tereta pao bi na stratotanker KC-135. Svaki KC-135 može da nosi do 200.000 funti goriva za žedne lovce, bombardere, transportere i specijalne misije koje radi preko ili blizu Severne Koreje. Ova letelica može čak i da puni dva aviona odjednom.

C-130J Herkules

Ulazak u Severnu Koreju će biti težak i jedna od prvih stvari koje bi savezničke snage na terenu mogle da učine obezbeđivanjem severnokorejskih civilnih i vojnih aerodroma kako bi obezbedili snabdevanje i doveli pojačanje.

Sposobnost C-130J Herkulesa da sprovodi relativno kratke polete i sletanja, kao i da radi na neproverenim površinama, kao što su čvrsta prljavština i šljunak, čine ga odličnim kandidatom za rad sa avionim u blizini linija fronta. U proizvodnji je više od pola veka, a najnovija J verzija može da nosi do 18 tona tereta. C-130J može da nosi 128 borbenih trupa, 92 padobranca

F-16C Borbeni soko

Korejski konflikt zahteva višestrukog lovca koji može da obezbedi vazdušnu podršku i izvršava opasne zadatke. Priroda severnokorejske pretnje protiv vazdušnih snaga znači da bi lovci pete generacije bili korisni, ali ne i od suštinskog značaja u vazdušnom ratu. Lovci četvrte generacije koji su sposobni se brzo prebace iz vazduh-vazduh u vazduh-zemlja ulogu u istoji misiji, obaraju avione MiG-29 u jednom trenutku i ispuštaju bombe na artiljerijske lokacije u drugom, savršeni su za zadatke u Severnoj Koreji.

Radni lovac korejskog sukoba bio bi Borbeni soko F16C, kojih američko vazduhoplovstvo ima oko stotinu u Južnoj Koreji i Japanu, uključujući i dve eskadrile "Divljih lutaka" zaduženih za suzbijanje neprijateljskih vazdušnih odbrana (SEAD).

RQ-4

Američkom vazduhoplovstvu bi za Korejski rat trebala izviđačka letelica sa mogućnošću visokog leta i velike izdržljivosti kako bi mogli da nagdledaju stratešku imovinu Severne Koreje, naročito kopnene rakete i raketne podmornice. Stalni nadzor i izviđanje omogućilo bi SAD da obara mobilne raketne sisteme po dolinama, padinama i izgrađenim područjima, prenoseći informacije o ciljevima drugim snagama. RQ-4 je idealno prikladan za ovu ulogu. Može da leti više od 34 sata, a mogao bi da poleće sa aerodroma daljeg od Guama, provede pola dana iznad Severne Koreje i ponovo se vrati kući. Mogućnost RQ-4 da vrši nadzor dan ili noć je glavni plus a njegov "pogled" će biti neprocenjiv u praćenju neprijateljskog kretanja.

(Kurir.rs/National interest)

Foto EPA