Foto: Promo

Probajte ih već danas

Usvojite ove tri tehnike da maksimalno iskoristite moć marketinga putem imejla

Edukacija

Po mnogim istraživanjima, imejl kao prodajno sredstvo, ma kako se činio zastarelim, i dalje donosi daleko najbolje rezultate. Da biste maksimalno iskoristili potencijal ove vrste marketinga savetujemo vam da isprobate sledeće tehnike.

Ponudite jedinstven sadržaj

Atraktivni naslovi mejl poruka su osnova efikasnih imejl kampanja, ali prodavci moraju da urade i više kako bi angažovali pretplatnike.

To znači da morate da saznate više o svojoj publici i pružite im vredne, relevantne informacije, koje odgovaraju njihovim potrebama, i to u pravo vreme.

Sadržaj e-pošte ne bi trebalo uvek da bude promotivnog karaktera, niti prevelik i opširan. Sve dok su informacije relevantne za određenu publiku, marketinški stručnjaci bi trebalo da budu kreativni.

Primera radi, brend koji je nedavno prodao posuđe pretplatniku s mejling liste mogao bi da šalje e-poštu sa idejama za letnje večere ili recepte za pečenje. Ali jedinstveni sadržaj ne mora uvek da odražava prethodnu kupovinu.

„Loft“, na primer, šalje mesečne horoskope pretplatnicima i daje preporuke za odeću na osnovu potrošačevog horoskopskog znaka. Dok god pružate sadržaj koji je jedinstven i koji zadržava interesovanje za vaš brend, potrošači će želeti da dobijaju vaše mejlove i angažovaće se još više.

Obratite pažnju na vreme

Ne postoji čarobni dan u nedelji ili doba dana kada je najbolje da šaljete mejlove, ali analiziranje performansi i uspeha ranijih imejl kampanja može da vam pomogne da utvrdite koji dani pokreću najbolji ROI (povrat ulaganja).

U navedenom istraživanju koje je sprovela kompanija „Yes Lifecycle Marketing“ vikendi su se pokazali kao najefikasniji dani za slanje promotivnih sadržaja putem e-pošte. Dok su imejlovi poslati u petak dobijali najviši angažman, elektronska pošta poslata u subotu davala je najbolje stope konverzije.

Pored vremena, takođe je važno da odredite i učestalost slanja e-pošte. Pretplatnici će se verovatno rado izjasniti da li brend šalje poruke retko ili često. Da biste utvrdili šta vaši pretplatnici preferiraju, ponudite im upitnike ili opciju da sami podese koliko često žele da dobijaju imejl.

„Okidač“ angažovanja

Još jedna strategija koja može da se iskoristi za poboljšanje angažovanja jeste „okidač“. U pitanju je imejl koji služi tome da se potrošači informišu o specifičnim akcijama ili podacima.

Kompanija „Grub Hub“ koja se bavi isporukom hrane, na primer, šalje e-poštu sa predlozima jela, a „okidač“ su različiti vremenski uslovi, poput snega ili kiše, na lokaciji na kojoj se nalazi pretplatnik.

To je idealan spoj: prava poruka u pravo vreme i svi oni koji ne žele da kisnu ili im je hladno mogu da naruče svoju omiljenu hranu.

Navedeno istraživanje „Yes Lifecicle Marketing“ pokazalo je da su „okidač“ kampanje u prvom kvartalu 2017. godine generisale skoro pet puta više stope klikova, gotovo udvostručavajući stope otvaranja imejl poruke i skoro utrostručujući stopu CTO.

Uprkos njihovim odličnim performansama, „okidač“ elektronska pošta čini manje od sedam procenata ukupnih elektronskih poruka poslatih u prvom kvartalu, što ukazuje na to da marketinški stručnjaci i dalje ne koriste puni potencijal ovih kampanja.

Imejl marketing traje oko četrdeset godina i samo je jedna od stvari koje treba da poznaje svaki savremeni stručnjak za digitalni marketing. Ako želite da postanete ekspert za oglašavanje na internetu i da dođete do karijere koja je i uzbudljiva i isplativa, potrebno vam je specifično obrazovanje kakvo omogućava škola za internet-marketing.

(Promo - tekst / Foto: Promo)