Foto: Promo

Bavite se web dizajnom?

Dizajn interfejsa je prva briga svakog web dizajnera. Evo i zašto

Edukacija
> 12:14h

Web sajt je mnogo više od grupe stranica povezanih linkovima. To je interfejs, prostor u kome različiti elementi – u ovom slučaju, korisnik i kompanija ili pojedinac na internetu – komuniciraju, upoznaju se i utiču jedni na druge.

Ta interakcija stvara iskustvo za posetioce, a vi kao web dizajner imate posao da osigurate da to iskustvo bude što je bolje moguće. Dizajn interfejsa se fokusira na izgled funkcionalnosti interfejsa, ali podrazumeva i širu sliku: celokupno iskustvo, a ne samo interfejs.

Šta treba da uradite da biste uspeli kao dizajner interfejsa?

1. Upoznajte svoje korisnike

Pre svega, morate da znate ko su vaši korisnici. To znači da znate sve demografske podatke koje aplikacije za analizu mogu da vam pruže. Ali., što je još važnije, morate znati šta im treba i šta stoji na putu za postizanje njihovih ciljeva.

Dolazak do ovog nivoa empatije zahteva više od pažljive analize statistika. Zahteva da upoznate ljude koji koriste vašu web stranicu. Da razgovarate sa njima licem u lice, gledajući ih kako koriste vaš proizvod (a možda i neki drugi) i postavljate im pitanja koja idu dublje od: „Šta mislite o ovom dizajnu?” Koji su vaši ciljevi? Šta stoji na putu postizanja tih ciljeva? Kako web stranica može da vam pomogne da ih prevaziđete?

Nemojte da se zaustavite kada saznate šta vaši korisnici žele. Idite dublje i saznajte šta im treba. Na kraju krajeva, želje su samo deo potreba. Ako možete da odgovorite na duboke potrebe korisnika, odgovarate i na njihove želje, ali takođe ispunjavate više osnovnih zahteva.

Uvidi koje ćete dobiti iz analize podataka i razgovora sa korisnicima uticaće i na svaku odluku koju ste napravili, od toga kako ljudi koriste vaš interfejs do toga koje vrste sadržaja treba da istaknete unutar tog interfejsa.

2. Definišite kako ljudi koriste vaš interfejs

Pre nego što dizajnirate svoj interfejs, potrebno je da definišete kako će ga ljudi koristiti. Sa rastućom upotrebom uređaja zasnovanih na dodiru, ova stavka je važnija nego što mislite.

Kao primer, pogledajte Tinder: korisničko iskustvo aplikacije je bukvalno definisano jednostavnim i impulsivnim putem jednostavnog prevlačenja prsta preko ekrana.

Ljudi koriste web stranice i aplikacije na dva načina: direktno (interakcijom sa elementom proizvoda) i indirektno (interakcijom sa elementom izvan proizvoda).

foto: Promo

Primeri direktnih interakcija:

  • Dodir dugmeta,
  • Povlačenje kartice pomeranjem prsta preko ekrana,
  • Prevlačenje i „ispuštanje“ predmeta vrhom prsta.

Primeri indirektnih interakcija:

  • Pokazivanje i kliktanje mišem,
  • Upotreba ključnih komandi / prečica,
  • Upisivanje u polje formi,
  • Crtanje.

To ko su vaši korisnici i koje uređaje oni koriste trebalo bi duboko da utiče na vaše odluke. Ako dizajnirate za starije osobe ili za one koji nisu preterano spretni pri radu prstiju, ne oslanjajte se na povlačenje. Ukoliko dizajnirate za pisce ili programere, koji prvenstveno komuniciraju sa aplikacijama preko tastature, trebalo bi da uključite sve poznate prečice na tastaturi kako biste im smanjili vreme rada sa mišem.

3. Postavite očekivanja

Brojne interakcije sa sajtom ili aplikacijom imaju posledice: klik na dugme može značiti trošenje novca, brisanje web stranice ili postavljanje komentara tamo gde mu nije mesto.

Kada takav postupak ima neželjenih posledica, tu je i zabrinutost korisnika. Zato obavezno dozvolite korisnicima da znaju šta će se desiti nakon što kliknu na taster pre nego što to učine.

To možete da uradite kroz dizajn i / ili kroz tekst obaveštenja.

Postavljanje očekivanja sa dizajnom:

Isticanje tastera koji odgovara željenoj akciji,

Korišćenje razumljivog simbola (kao što je kanta za smeće za dugme za brisanje, znak plus za dodavanje ili lupa za pretraživanje) u kombinaciji sa tekstom,

Izbor boje sa odgovarajućim značenjem (zeleno za dugme „idi", crveno za „zaustavljanje").

Postavljanje očekivanja sa tekstom:

- Pisanje jasnog teksta na dugmetu,

- Pružanje direktnog / podsticajnog teksta na praznim prostorima,

- Upozorenje i traženje potvrde.

Za radnje sa nepopravljivim posledicama, kao što je trajno brisanje, ima mnogo smisla pitati korisnike da li su sigurni da žele da preduzmu određenu akciju.

Ovo su samo neke od tačaka koje su važne pri dizajniranju korisničkog interfejsa, koji utiče i na korisničko iskustvo. Više o dizajnu korisničkog interfejsa na web stranicama, kao i o svim aspektima web dizajna, možete da saznate na ovom obrazovnom programu.

Promo