icon-commentsicon-galleryicon-reacticon-totopicon_react
Foto: Promo

Naučite primenjive prinicipe dizajna

Za ovih osam važnih koncepata web dizajna verovatno još niste čuli!

Objavljeno: 10.04.2018. 12:00h

 

Ako želite da se bavite web dizajnom, nije dovoljno samo da naučite kako se upotrebljavaju Photoshop, HTML 5 ili CSS-a. Uspeh zahteva poznavanje dizajna korisničkog iskustva. Kao web dizajner vi ste spona između brendova i korisnika, odnosno kupaca.


 

Nažalost, većina web dizajnera ovo nauči na teži način, s iskustvom i vremenom. Ali ne mora da bude tako. Ako imate svest i znanje o iskustvima korisnika, ovaj posao biće mnogo lakši.

 

Da bismo vam olakšali, predstavljamo neke koncepte UX dizajna koje bi svi web dizajneri trebalo da poznaju.

 

foto: Promo

Princip 7 ± 2

 

Kratkoročna memorija korisnika može da upamti samo pet do devet stvari odjednom, pokazala su istraživanja čuvenog psihologa Džordža A. Milera. Zbog toga bi lista stavki u meniju za navigaciju trebalo da bude u tom rasponu – od pet do devet.

 

Svaka stavka preko toga može da ometa korisnike, jer preti opasnost da izgube fokus ili preskoče neku stavku s liste.

 

Pareto princip [80/20]

 

Ovaj princip navodi da 80% efekta svega što se radi proizlazi iz 20% uzroka. Ukratko, identifikujte 20% svojih posetilaca koji vam donose 80% od vaše ukupne prodaje ili stope konverzija. A zatim se potrudite da napravite neka značajna poboljšanja za njihovo korisničko iskustvo.

 

Pravilo tri klika

 

Pravilo tri klika kaže da nijedan sadržaj, niti bilo kakvi podaci na vašoj stranici ne bi trebalo da budu dalje od tri klika. Maksimalna daljina (neki je nazivaju i dubinom) na web stranicama trebalo bi da bude manja od tri klika, a takođe je važno da zadržite svoj nivo navigacije na manje od tri nivoa.

 

„Slepilo“ za banere

 

Posetioci zanemaruju na web stranicama sve što izgleda kao baner, čak ako to i nije stvarno baner.

 

Razlog je jednostavan: navikli su da se na bočnim delovima ili na vrhu stranice nalaze baneri i reklame, koje ih ometaju i koje nisu ono zbog čega su došli na stranicu.Ako želite da usmerite njihovu pažnju na ovaj deo slike, izbegavajte treperave, napadne banere, s jarkim bojama ili animacijama. Pokušajte da ga učinite što jednostavnijim, s malom količinom sadržaja, i da se baner uklapa u ostatak stranice, ako je to moguće.

 

foto: Promo

Obrnuta piramida

 

Kada biste obratili pažnju na ponašanje prilikom potrage, shvatili biste da veći deo vremena prođe u skeniranju stranice i traženju samo pojedinih relevantnih informacija.

 

Čitamo prvih nekoliko redova na stranici, zatim skrolujemo prema dole u potrazi za relevantnim ključnim rečima. Nakon toga napuštamo stranicu.

 

Obrnuta piramida je tehnika pisanja sadržaja, u kojoj predstavljate svojim korisnicima prvo najvažnije podatke, informacije i poruke, pokušavajući time da pridobijete pažnju. Isto načelo se može primeniti za dizajn.

 

Morate da privučete pažnju korisnika u prvom nivou dizajna, to jest na samom vrhu. Tih 600 piksela dizajna drži ključ vašeg uspeha i odlučuje da li će se dizajn dopasti korisniku.

 

Pravilo dve sekunde

 

Jednostavno pravilo tvrdi da svi odgovori, to jest reakcije na web stranice ili aplikacije ne bi trebalo da traju duže od dve sekunde.

 

Istraživanja platforme Kissmetrics pokazuju da čak 73% ljudi napusti stranicu ako se ona ne učita brzo, a 47% njih očekuje da se stranica učita za dve sekunde ili kraće.

 

Budući da su korisnici interneta nestrpljivi, jasno je da neće čekati dugo na odgovore. Jednostavno će otići dalje na mesto gde mogu da dođu brže do informacija. Ova istraživanja su pokazala i da brže web stranice imaju manju stopu napuštanja i više konverzija.

 

foto: Promo

Nemoj da misliš

 

Korisnici interneta ne žele da ulažu preterano mnogo energije i da misle; oni su nestrpljivi. Trebaju im brzi odgovori na pitanja ili će da odu dalje i pronađu drugu stranicu koja će im dati instant odgovor.

 

Zato bi dizajn trebalo da se usmeri na jednu stvar, da ne opterećuje korisnike i ne tera ih da odgovaraju na pitanja, niti da razmišljaju o tome gde bi ono što traže moglo da bude, čim dođu na stranicu.

 

To ponekad znači da ćete morati da stavite meni i na vrh i na dno stranice ili da uvedete informativne ikonice ili opise.

 

Gutenbergov dijagram

 

Korisnici čitaju na određen način. U većem delu sveta to je sleva nadesno i odozgo prema dole. Gutenberg je podelio prostor za čitanje u četiri dela, gde je primarno optičko područje koje privlači najveću pažnju gornji levi ugao, dok je terminalno područje koje dobija najmanje pažnje donji desni ugao.

 

To znači da bi svi najvažniji elementi trebalo da se nalaze u gornjem levom delu stranice.

 

Ako vas interesuje web dizajn i želite da to bude vaša buduća karijera ili dodatni izvor zarade, pogledajte šta vam daje profesionalna obuka za web dizajnera u trajanju od godinu dana, što je minimimum da ovladate zanatom.

 

 

(Promo - tekst / Foto:Promo)